Acum citesti
În Brașov răsar piste de biciclete corespunzătoare

Zilele trecute a fost dată în folosință o nouă stradă în municipiul Brașov care unește două cartiere ale acestui oraș. Nimic deosebit până aici, dar, dacă ne uităm în părțile laterale ale străzii se pot observa două străduțe mai înguste, separare de calea de rulare a automobilelor. Exact, autoritățile brașovene au realizat un nou tronson de piste pentru biciclete!

Lungimea acestor piste este de 1,5 kilometri, iar lățimea fiecărei benzi este de aproximativ un metru. Cu adevărat important este că sunt piste separate de carosabil, ceea ce înseamnă un mare plus de siguranță și reprezintă în același timp o recunoaștere a existenței comunității de bicicliști, tot mai mare în ultimii ani. De asemenea, pe lângă trecerile de pietoni sunt trasate și trecerile pentru biciclete. Așadar, se poate constata un progres real în ceea ce privește standardele de realizare a acestor facilități pentru cei care pedalează. Nu putem decât să felicităm autoritățile pentru acest pas și să aruncăm o privire puțin invidioasă în direcția bicicliștilor brașoveni!

Via brașovulpedalează.ro

Vezi Comentarii (24)
  • Si diferenta fata de pistele galbene care s-au facut pana acum care este? Poate s-or cheltui mai putine milioane de euro pentru pistele astea ca sunt trasate cu linii din vopsea normala alba… In fond, tot pe spatiul pietonal se fac din cate vad in poza, fara o delimitare clara; tot se va plimba lumea pe ele si vor incurca biciclistii; tot or sa se parcheze masini si se vor amplasa tarabe si florarii pe ele in mod ilegal; tot or sa fie borduri inalte de 10 chiar 20 cm la trecerile de pietoni! Sa fim seriosi, ridicam in slavi „autoritatile” degeaba!

  • Nu vreau sa critic aceasta realizare, dar noi nu ne dorim sa fim recunoscuti ca parteneri de trafic ai autovehicolelor? Fiind o strada noua, nu se puteau crea pista de biciclete pe carosabil? Prin amplasarea lor pe trotuar nu facem decat sa ne delimitam de carosabil,sa fim vazuti ca intrusi nedoriti in trafic, pt. ca, nu-i asa, avem piste pe trotuar, ce mai cautam acolo?! Pt. inceput insa e bine. Dar nu vreau sa perpetuam starea general acceptata de romani: decat deloc, e bine si asa. Eu cred ca se poate si mai bine.

  • Deci tot degeaba sunt si autoritatile brasovene.. Bicicleta, intr-un oras civilizat(fie ca e Cluj, Brasov, sau mai stiu eu care oras mare), trebuie sa circule pe carosabil, pe pista special amenajata.. In orice tara Europeana ce se respecta si are o minima cultura biciclista este asa, bicicleta fiind vehicul si nu o pereche de pantofi ce o incalti sa iesi la plimbare pe trotuarele orasului

  • @ Silver, nu stiu in ce tari ai umblat, dar nu e asa cum zici. Nu e loc peste tot sa faci pistele pe carosabil sau langa carosabil. Ideea e ca pietonii, ciclistii si motoristii sa aibe spatiul lor, fara sa se incurce intre ei.

    In Germania, de exemplu, exista piste pe carosabil, pe acelasi spatiu cu pietonii si/sau total separat de pietoni si carosabil, in functie de cum e loc.

    Dar in Germania traiesc oameni civilizati, pietonii stiu sa nu treaca de linia de marcaj si toti ciclistii au claxoane pe biciclete sa avertizeze din timp pietonii care trec din greseala peste linie.

    Educatia si bunul simt fac mult.

  • Ultimi colegi care au postat…va iselati, ati fost vreodata in tarile nordice? In Dk de ex, unde am trait, pistele sunt la fel, separate total de sosea, ceea ce mi se pare un lucru extraordinar, ai mai multa siguranta si te simti pe drumul tau. Asa ca ceea ce au facut brasovenii mi se pare ca la carte, seamana cu ce am vazut eu. In toate orasele daneze, pista de bicicleta e ceva dotal diferit de calea de rulare a masinutelor…

  • Subscriu la ce a zis edd_lg. Am fost de foarte multe ori in Germania si asa este. Se bazeaza pe logica si bun simt si nu urmeaza orbeste niste reguli stupide.

  • Mai iesiti din tara , astia care ziceti ca vreti pe sosea, la fel si cei care ziceti ca pistele astea sunt la fel cu cele trase cu vopsea. in Olanda, Belgia sunt asa cum vedeti in poza. Si daca a-ti gandi un pic a-ti intelege de ce e mai bine. dar e mai aproape tastatura decat creierul.

    ps: ia spuneti cam cati oameni omorati pe trotuar de biciclete a-ti vazut. Apoi comparati cu cati biciclisti omorati de masini stiti.

    ps2: what city is ur daddy!?:)

  • @Vasile: te-ai plimbat asa mult cu bicicleta prin Belgia si Olanda incat ai si uitat sa scrii corect romaneste. Dar macar e bine ca stii despre ce vorbesti… sper.

  • Nu mai criticati atata, sunt niste piste perfecte, clar delimitate atat de trotuar cat si de sosea. Dar na, pe unii nu-i mai multumesti cu nimic…

  • @Dan: crezi ca sunt asa clar delimitate si pentru un copil de 3 4 ani care din anumite motive scapa din mana mamei si sare brusc in fata unui biciclist?

  • aceeași mâncare de pește ca și până acum.

    era mai practicabilă dacă avea spațiu clar delimitat de pietoni… adică dacă avea pământ / bordură între ea și zona pietonală … așa când circulă pe acolo grupuri de 3 persoane sau pur și simplu se întâlnesc oameni față în față ghici pe unde o să circule

  • Am participat astazi la o conferinta pe tema pietei de constructii din tara asta si printre invitati se afla si Dl Mădălin DUMITRU – Director, Direcţia de Infrastructură a Primăriei Municipiului Bucureşti care printre altele in discursul dumnealui a aruncat-o p’asta a pistelor de biciclete in capitala.
    Conform spuselor dumnealui vom avea in 3013 piste …dar nu stim cate si pe unde?
    Dupa buget Coane’ Fanica

  • @aka, normal ca vor circula pietoni pe ele la inceput, dar unii cred ca si romanii se pot civiliza in timp, dovada sint cei care au trait in vest.

  • am totusi o remarca critica. pista e din asfalt, trotuarul este cu dale. orice persoana cu copil in carucior va circula pe pista. orice femeie cu tocuri va circula pe pista. motivul? nivelul de comfort este mai ridicat. ar fi trebuit sa descurajeze aceste tendinte prin utilizarea aceluiasi material sau a unui material pe trotuar mai comod pentru pietoni decat cel de pe pista.

  • Sper ca puteti vedea poza de la sfarsit (scuzati de comentariul lung).

    In afara de centrul Amsterdamului unde, fiind spatii mai inguste, pistele au fost trasate pe carosabil, in restul zonelor din Amsterdam si Olanda arata ca in poza.

    Cea mai rapida si ieftina metoda (nu si in Bucuresti) este trasarea unor benzi bine semnalizate pe carosabil, insa cred ca e mai ok sa fie separat si de acesta (cum s-a facut la Brasov).

    Contra-argumentul cu copilul este valabil in Romania pentru ca nu se face o educatie a populatiei in acest spirit…Daca se vor face pistele pe carosabil si cum se doreste sa se situeze in componenta sau alaturat benzii unice de RATB +- Taxi sau simplu cu masini in preajma, v-ati lasa copilul sa mearga singur cu bicicleta pe aceste piste?… Uite ca in Olanda, Danemarca etc. sunt o groaza de copii care folosesc sistemul de piste in siguranta, acestea fiind incorporate in trotuar).

    Un alt contra-argument la banda pe carosabil e ca avem multe canale, gropi, gunoaie si….sleauri de la masini grele…pe care nimeni nu le va repara constant.

    Deci eu sunt pentru toate variantele posibile de a construi aceste piste.

    https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/557616_468257133217809_1382142668_n.jpg

  • @ Andrei , faci pieste unde ai loc. Dar in Romania oricum le faci, nu e bine, pe trotuar intra pietonii, pe carosabil o sa ai masini parcate pe piste, daca le faci in aer, o sa le fure. Problema nu e unde le pui , problema e ca romanii „nu e civilizati”.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

eighteen − ten =