Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Scandalurile care nu încetează să zguduie lumea ciclismului par să fi umplut paharul Uniunii Cicliste Internaționale. Presați atât de opinia publică, tot mai nemulțumită de cum acest for gestionează soarta ciclismului, dar și de un grup de investitori extrem de potenți din punct de vedere financiar care vor să se dezică de ei, Pat McQuaid și oamenii săi se văd nevoiți să schimbe tactica. Este foarte posibil ca ciclismul profesionist să aibă o cu totul altă față începând chiar cu anul viitor.
Zdenek Bakala, patronul echipei de ciclism Omega Pharma-Quick Step și afacerist cu o avere estimată la 1,2 miliarde de euro, a afirmat în urmă cu câteva săptămâni că ciclismul este singurul sport de anvergură mondială care nu se bucură de venituri pe măsura audienței create și că este necesar ca managementul acestuia să fie preluat de oameni cu experiență comercială. Miliardarul ceh a făcut o paralelă cu alte sporturi, precum fotbalul și a celui mai puternic campionat de acolo, Liga Campionilor. El susține că prin comercializarea ciclismului, toate părțile implicate, de la cicliști și până la fani vor avea mai mult de câștigat atât în termeni financiari, cât și ca audiență. Declarațiile lui Bakala au fost destul de controversate la momentul respectiv, UCI negând orice succes pe care inițiativa l-ar putea avea, dar lucrurile au luat o întorsătură serioasă după ce grupul bancar NM Rothschild and Sons și-a arătat suportul pentru proiect.
Pe scurt, Bakala și Rotschild propun un campionat de ciclism format din Turul Franței, Italiei și Spaniei, 6 curse clasice (Milan-San Remo, Turul Flandrei, Paris-Roubaix, Amstel Gold Race, Liège-Bastogne-Liège și Turul Lombardiei) și 10 evenimente noi, sub titulatura de Grand Prix. Fiecare Grand-Prix se va desfășura pe parcursul a 4 zile (de joi până sâmbătă) și va include o etapă pentru sprinteri, una de plat, una de munte și un contratimp, în jumătate din cazuri individual, iar în restul pe echipe. Astfel, principalul obiectiv al echipelor vor fi aceste 19 curse, caz în care restul, indiferent de importanța ori tradiția lor, ar cădea în lista priorităților.
La acest campionat, intitulat WSC (World Series Cycling) au aderat deja 8 echipe: Garmin-Sharp, Liquigas-Cannondale, Movistar, Omega Pharma-Quick Step, RadioShack-Nissan, Saxo-Tinkoff, Vacansoleil-DCM și fosta Rabobank. Proiectul WSC va fi condus de către Thomas Kurth, cel care s-a aflat la frâiele G14, o fostă organizație a celor mai puternice cluburi de fotbal din lume.
Alte aspecte pe care WSC vrea să le îmbunătățească sunt lupta împotriva dopajului, dezvoltarea ciclismului feminin, creșterea calității organizatorice a curselor și stabilirea unui sistem clar de ierarhizare a echipelor și curselor, dacă este să numim doar câteva dintre acestea.
Revenind la UCI și WSC, forul internațional și-a dat seama că se află în fața unei schimbări de putere potențial importante, astfel că a inițiat discuțiile cu noua ligă ce se profilează la orizont. Ce impact va avea și dacă se va materializa, rămâne de văzut.
Așteptăm opinia ta referitoare la acest subiect!
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
O companie farmaceutica vrea sa „scoata dopajul din ciclism”, ce amuzant.
orice e binevenit…numai sa se schimbe porcaria asta din prezent