Acum citesti
Sprint Maverick Pro 29 (2022): entry-level-ul noilor vremuri

E clar deja pentru toată lumea că se întâmplă niște lucruri la nivel mondial care duc la creșteri de prețuri, judecând în cel mai simplu mod posibil. Iar prețurile bicicletelor nu fac nicio excepție: după pandemia care a generat o lipsă acută de stocuri, fabrici închise și costuri exorbitante pentru transporturile navale, iată că situația războiului nu ușurează situația financiară pentru nimeni, iar prețurile bicicletelor se află într-o continuă creștere. Iar problema stocurilor este din nou cât se poate de actuală. Sub acest aspect se vor comercializa toate bicicletele de anul acesta și cel mai probabil și de anul viitor, așadar bătaia pe segmentul entry-level este mai acerbă ca oricând. Să vedem așadar împreună, ce are de oferit acest Maverick pentru suma la care este oferită, cu mențiunea că se numără printre bicicletele cu un preț foarte competitiv.

Aspect clasic, geometrie clasică. Preț atractiv, pentru vremurile noastre.

Pe scurt:

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă pe arc cu o cursă de 100mm și brațe superioare de 30mm
  • preț de achiziție: 2.799 Lei
  • roți de 29 inch
  • pentru poteci recreaționale
  • poziție: relativ dreaptă, comodă
  • geometrie: orientată către teren plat sau urcări și coborâri lejere

Pentru cine este această bicicletă?

Fără niciun dubiu, pentru cei care vor să petreacă timp în natură, dar nu vor nici cea mai ieftină bicicletă disponibilă, ci vor una rezonabilă cu care să nu aibă prea mari bătăi de cap. Maverick este construit în jurul unui cadru din aluminiu, frumos finisat, cu cabluri prin interiorul downtube-ului care adaugă un pic de sare și piper în acest segment. Graficele și vopseaua sunt în ordine și mai ai la dispoziție o prindere pentru bidonul de lichide. Altfel, ca nivel tehnologic, headtube-ul este drept și nu conic, iar prinderea roții de spate se face cu clasica cheiță QR9. În orice caz, lucrurile astea sunt în ordine, căci Maverick nu urmărește performanța, așadar nu îl cumperi ca să te bați la secundă la concursuri. Sigur-sigur nu faci asta.

Poziția pe bicicletă este mai compactă, așadar potrivită pentru cei care vor să stea mai comod când pedalează, pipa este scurtă și aduce ghidonul mai aproape de biciclist, dar cel mai important, lățimea ghidonului este generoasă, ceea ce contribuie la un control general mai bun pe viraje și la o stabilitate mai mare a brațelor. Așadar, pipa de 60mm și ghidonul de 760mm, sunt o alegere inspirată. Geometria este adaptată terenului plat, așadar acestei biciclete n-o săi placă coborârile foarte abrupte și nici urcările în același stil. Desigur, dacă întâlnești un deal mai lin pe un drum forestier, nu va fi nicio problemă de stabilitate a bicicletei, mai ales că este dotată și cu roți mari, de 29 de inch, însă atâta timp cât urmezi sfatul și eviți extremele, vei face echipă bună cu bicicleta aceasta.

De menționat și greutatea, 14.3 kg, una rezonabilă pentru segmentul din care face parte.

Ce echipare are?

Una entry-level, așa cum ne sugerează și prețul (după noul standard), însă trebuie să menționez frânele hidraulice pe disc de la Shimano, modelul MT-200, care-s suficiente pentru scopul acestei biciclete. Mai mult decât atât, sunt integrate cu manetele schimbătoarelor. Discurile însă sunt mici, de 160mm, iar cei care cântăresc peste 70 de kg, cu siguranță vor avea nevoie de un upgrade la niște discuri mai mari, de 180mm.

Transmisia 3×9 este aproape clasică în acest format și este compuse din piese Shimano Altus la nivel de schimbătoare. Cel mai mic raport îți oferă suficient confort și pe urcări ceva mai abrupte, iar cel mai mare, suficientă viteză pe teren plat. Poate deveni zgomotoasă pe teren foarte denivelat, căci schimbătorul de pinioane nu este dotat cu tehnologia Shadow Plus care stabilizează transmisia și care poate fi întâlnit doar pe componente precum Deore, SLX și mai sus.

Furca cu o cursă de 100mm, Suntour XCT, funcționează pe arc și are brațele superioare de 30mm, așadar ceva mai înguste. Astfel, furca se pretează la trasee cu denivelări mici, iar ca reglaje, poți stabili doar Preload-ul, pe fiecare braț în parte, în funcție de greutatea ta. Confortul este mediu pe traseele mai sus amintite. Pe zone puternic denivelate, confortul are de suferit.

Roțile sunt construite cu butucii TX-505 de la Shimano, probabil cei mai răspândiți butuci la ora actuală, conectați prin spițe la două jante din aluminiu duble și capsate, care, judecând după cum arată, vor fi destul de durabile. La nivel de anvelope, cei de la Sprint au decis să instaleze un set de Schwalbe Smart Sam, cu o lățime de 2.25 inch, anvelope cărora le reușesc șpagatul între viteză de rulare și aderență. În orice caz, niște anvelope de off-road rezonabile, cu crampoane de dimensiuni medii.

Concluzie

Sprint Maverick Pro 2022 este o bicicletă care-și îndeplinește atribuțiile în limita cerințelor. Asta înseamnă că folosită pe poteci de pădure sau pe forestierele lejere de la munte, îți va aduce ceva satisfacții și ture reușite. Poate fi scoasă din zona de confort, însă trebuie să ții cont de faptul că discurile sunt relativ mici pentru trasee mai dificile și nici furca nu va mai putea oferi confortul scontat. Altfel, arată bine, este finisată cum trebuie, iar prețul comparat cu rivalii premium care fac parte din același segment, este foarte rezonabil, fiind undeva cu 400 de lei mai ieftină, așadar o economie importantă.

Video

PLUS: Dotări bune pentru prețurile zilelor noastre, finisaje bune pentru cadru, cockpit inspirat ales, anvelope de calitate, greutate rezonabilă
MINUS: discuri mici de 160mm, furca potrivită pentru teren cu denivelări mici

Greutate: 14.2 kg – dimensiunea M – fără pedale
Preț: 2.799 lei
Importator: Sprint Sports

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

three × five =