Acum citesti
Romet Mustang M4 (2022)

La câte Mustang-uri de la Romet mi-au trecut prin mâini, deja m-am acomodat cu această bicicletă și cumva știu la ce să mă aștept încă dinainte să mă urc pe ea. Sunt complet relaxat, pentru că știu că această bicicletă are un target specific, anume oamenii care vor să parcurgă trasee de munte mai lungi sau chiar să bifeze câteva concursuri pe an dar vor o echipare mai mult decât decentă pentru un preț la fel de decent. Modelul 2022 nu face excepție de la regulă, cu mențiunea că prețul a fost adaptat vremurilor actuale, un trend de care nu a scăpat în fond niciun producător de biciclete. Această variantă însă mi s-a părut și mai atractivă, căci propune o transmisie Shimano Deore 1×10, într-un pachet interesant. Să vedem ce are de oferit.

Pe scurt:

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă pe arc cu o cursă de 100mm și brațe superioare de 30mm
  • preț de achiziție: 3.699 Lei
  • roți de 29 inch
  • pentru trasee montane, competiții de maraton
  • poziție: sportivă, ușor aplecată pe față
  • geometrie: echilibrată adaptată traseelor de plat și celor de munte mai simple

Pentru cine este această bicicletă?

Cine-și dorește o bicicletă de Cross-Country care să ofere o poziție sportivă, nu prea poate da greș cu Mustang. Unii ar spune că această configurație a devenit ceva mai old-school între timp, dar adevărul este că avem încă printre noi multe persoane care-și doresc o poziție sportivă pe bicicletă. Spre exemplu, pipa cu o lungime de 90mm, înseamnă un ajutor excelent în a pune presiune pe roata de față atunci când urci un traseu abrupt, iar în combinație cu ghidonul de 720mm, obții un feedback bun și la coborâre. Desigur, nu o să tragi prea ușor de ghidon pentru a sări obstacolele cu pipa mai lungă, însă pentru cei care sunt plantați pe pământ, combinația este una oportună, reușind să bifeze câteva bonusuri din ambele lumi. Chainstay-ul are de asemenea o dimensiune medie (435 mm), iar reach-ul de 424mm se încadrează în aceleași valori. Asta înseamnă că Mustang M4 nu este cea mai jucăușă bicicletă, însă oferă o combinație bună între manevrabilitate și stabilitate.

Headtube-ul este amplasat la 70 de grade, ceea ce n-o face cea mai potrivită bicicletă pentru coborârile foarte abrupte, însă compensează cu unghiul seat tube-ului, de 73.5 grade, care oferă o poziție perfectă pe cățărări. Şi pentru că tot m-am oprit la cadru, forma arcuită a top tube-ului îi oferă o dinamică vizuală mai rar întâlnită în acest segment de preț. Headtube-ul este conic, iar conductele și cămășile sunt trase prin cadru, însă roata de spate are o prindere clasică QR9.

Ce echipare are?

Voi începe cu transmisia, Shimano Deore, cu 10 pinioane și o singură foaie. Cei care preferă turele montane foarte lungi ar putea fi dezavantajați de această configurație, însă cei care dețin suficientă putere în picioare vor aprecia faptul că în această configurație bicicleta este ceva mai ușoară (mai exact 14.2 kg – de principiu fiind trasă în jos de furcă). Schimbările se fac rapid, sunt silențioase, schimbătorul beneficiază de tehnologia Shadow Plus stabilizând întreaga transmisie, iar brațele angrenajului cât și axul folosesc tehnologia Hollowtech – așadar mai scutesc ceva la capitolul greutate. De reținut că foaia are 32 de dinți, așadar nu este cea mai mică, iar pinionul cel mare are 46 de dinți – pe scurt, un raport de 0.69 pentru cele mai abrupte dintre urcări.

Frânele Shimano MT-200 sunt hidraulice însă fac echipă cu un set de discuri ce măsoară în diametru 160mm, aviz persoanelor cu greutate, care vor fi obligate să facă un upgrade la un disc de 180mm dacă parcurg des trasee cu coborâri lungi și abrupte. Altfel, pentru cele 67 de kg ale mele, acestea au fost suficiente.

Furca – Suntour XCM are o cursă de 100mm, funcție de Lock-Out pentru a fi blocată oricând este necesar și un reglaj de preload – care pretensionează arcul în funcție de greutatea ta. O funcție utilă atunci când furca nu este dotată cu cartuș de aer. Amortizează decent denivelările din sol, desigur nu ca o furcă pe aer, însă suficient cât să nu ajungi cu mâinile și umerii obosiți după tură.

La capitolul roți cei de la Romet au optat pentru butucii Shimano TX-505, care pot fi întâlniți pe mai toate bicicletele entry-level din zilele noastre, pentru un set de jante din aluminiu duble – dar unde s-a făcut ceva economie căci sunt un model care poate fi folosit și pentru frâne v-brake (desigur, asta nu te deranjează cu nimic, nici măcar vizual) și cu anvelope Michelin, Country Grip`R, cu in diametru de 29 de inch și o lățime de 2.10. Crampoanele sale laterale sunt mari și oferă o foarte bună aderență în viraje cât și o viteză de rulare medie pe sol dur.

Așadar, în concluzie?

Romet Mustang M4 este o bicicletă orientată către cei care au ceva experiență în ale pedalatului dată fiind configurația transmisiei, mai ales dacă aceste persoane vor să parcurge ture montane mai lungi, să spunem de peste 50 de km cu peste 1.500m diferență de nivel. Toți ceilalți se vor putea bucura de combinația 1×10 pe trasee cu urcări mai line și de preferat, coborâri nu foarte solicitante. Un minus notabil vine din partea frânelor pentru cei care cântăresc peste 75 de kg, căci aceștia vor trebui să facă un upgrade pentru discul montat pe roata de față. Altfel, o bicicletă care reușește să îmbine calitățile de cățărător cu cele de dat la vale, în limita geometriei și a echipării. Prețul este de asemenea atractiv raportat la echipare și desigur, la prețurile noilor vremuri.

PLUS: cadru frumos finisat, transmisie 1×10 ușoară și performantă, anvelope bune
MINUS: disc mic pe roata de față, furcă grea

Preț: 3.699 Lei
Greutate: 14.2 kg
Importator: biciclop.eu

Prezentare video:

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

3 × four =