Acum citesti
Pegas Drumeț (2022): punct și de la capăt

Adevărul este că prima variantă a Drumețului, lansată în urmă cu ceva ani, se voia o piesă de design care să aducă cu vechiul Pegas Kent, într-un layout mai modern. Rezultatul a fost cel care a fost, însă bicicleta a rămas clar o opțiune pentru cei nostalgici sau pentru cei care admirau forma respectivă. Pentru 2022 însă, Pegas a adus Drumețul pe calea normalului, orientându-se clar către mase și nu doar către un segment aparte, ceea ce face ca această bicicletă să devină un jucător destul de important în piață. Să vedem împreună în acest review, ce are de oferit Drumețul pentru 2.999 de lei (poate fi achiziționată cu Voucher de pe site-ul Pegas cu 2.500 lei, ceea ce o face și mai atractivă).

Linii clare și cadru robust.

Pe scurt:

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă cu pe arc cu o cursă de 120mm și brațe superioare de 30mm
  • preț de achiziție: 2.999 Lei (2.499 Lei cu voucher direct pe site)
  • roți de 29 inch
  • pentru drumuri forestiere de munte, poteci de pădure
  • poziție: aplecată pe față
  • geometrie: echilibrată adaptată traseelor de plat și celor de munte simple

Pentru cine este această bicicletă?

Pentru cei care-și doresc un Pegas cu care să parcurgă trasee de pădure sau pe cele simple de munte, de macadam, și pentru care nu vor să plătească o sumă exorbitantă. Comparând cu ceea ce are de oferit concurența, se poate spune că Drumețul este echilibrat din punct de vedere al echipării versus preț, însă majoritatea concurenților oferă o transmisie cu 9 pinioane în acest buget (plus minus 200 de lei), pe când Drumețul are o transmisie cu 3 foi și 8 pinioane, dar compensează cu frânele și cu furca cu o cursă mai mare. Așadar, nu este un best buy, însă se ține bine cu concurența.

Suduri faine, vopsea de calitate.

Este foarte posibil ca partea de transmisie să nu fi reprezentat o prioritate, căci pe traseele mai sus amintite, pe care ai putea folosi această bicicletă, o configurație 3×8 este suficientă, punându-se mai mult accent pe confort, cum ar fi furca mai mare, șaua mai comodă sau manșoanele mai de calitate. Poziția pe bicicletă însă este aplecată pe față și asta se datorează pipei destul de lungi, de 90mm. Cei care vor să stea mai drept și mai comod, pot opta liniștiți pentru o pipă mai scurtă, de 50-60mm. Ghidonul de 660mm nu este lat, dar suficient pentru ieșirile recreaționale în natură.

Despre geometrie nu am găsit date, însă aceasta este clar ponderată și adaptată traseelor de plat.

Dacă vei ajunge să și urci cu această bicicletă, vei remarca greutatea mai mare, de 16.24 kg (dimensiune M, roți 29 de inch), însă pe plat, anvelopele cu viteză mare de rulare vor compensa din acest incovenient.

Pipă lungă și ghidon relativ îngust.

La nivel de cadru, acesta are un headtube conic – un alt avantaj față de concurență, însă are cablurile trase prin exteriorul cadrului și o singură prindere pentru bidonul de lichide. De asemenea, pe urechile cadrului se regăsesc și prinderile pentru portbagaj.

Ce echipare are?

După cum menționam mai devreme, furca ce provine de la Suntour, modelul XCM, are o cursă de 120mm și funcționează pe arc. Confortul oferit este unul bun pentru greutatea mea (67 de kg), și dacă arcurile ți se par prea moi, le poți regla din Preload – pretensionându-le.

Furcă cu o cursă de 120mm. Bun!

Frânele de la Zoom HB-875 mi-au plăcut, atât ca performanță cât și ca design, fiind chiar un pic mai sus la acest nivel decât clasicele Shimano MT-200. Singura problemă este reprezntată de discul mic de 160mm montat pe roata din față, care poate fi un inconvenient pentru persoanele de peste 70 de kg. În plus de asta, se va încinge mai repede pe coborârile foarte lungi.

Manetă scurtă pentru frânele Zoom…
… cât și componente eloxate care-ți atrag privirea.

Transmisie este compusă din schimbătoare Shimano Tourney, destul de zgomotoase și uneori mai lente, conectate la un set de manete Shimano Altus cu display. Personal nu m-a deranjat că transmisia provine din gama Tourney, mai ales că am ales un traseu cu urcări modeste, însă cu siguranță pe urcările foarte abrupte și pe cooborârile dificile, această transmisie și-ar fi arătat limitele.

Angrenajul vine cu protecție din plastic pentru foi.
Iar schimbătorul Tourney este lent și zgomotos pe denivelări.

La nivel de roți, acestea sunt construite cu butuci și jante din aluminiu și echipate cu anvelopele GRL 8014 – în dimensiunea 29×2.10. Acestea oferă o viteză foarte bună de rulare, însă suferă mult la capitolul confort – iar din cauza faptului că sunt înguste nici nu se poate rula cu ele la o presiune mai joasă – existând riscul unei pene de cauciuc. Așadar, înainte de a mă gândi să fac un upgrade pentru pipă, m-aș gândi mai degrabă să fac unul anvelopelor.

Butuci Quando, un plus.

Ca elemente de confort, trebuie menționat că șaua a fost foarte comodă, la fel și manșoanele, iar atenția generală la detalii este una bună.

Așadar, în concluzie?

Este dificil să construiești o bicicletă fără minusuri în acest segment de preț, de aceea nici n-o să insist pe piesele care dictează prețul, însă o pipă mai scurtă și un set de anvelope mai de calitate, cu un balonaj mai mare, vor face ca această bicicletă să fie și mai confortabilă, lucru pe care-l vei aprecia în off-road. Dacă pedalezi mai mult în oraș sau pe poteci de pădure, atunci un upgrade pentru anvelope nu este neapărat necesar. Per total, noul Drumeț arată mai bine decât ultimul, este mai închegat și are un cadru modern și cu siguranță mai ușor decât cel al generației precedente și nici la nivel coloristic nu stă rău deloc. Ceea ce nu poate însemna decât că cei de la Pegas au făcut un progres important.

Am exagerat un pic cu coborârea asta, însă Drumețul s-a ținut bine.

PLUS: cadrul este un progres față de generația anterioară, șa confortabilă, frâne potente, furcă cu o cursă de 120mm
MINUS: disc mic pe față, anvelope, pipă lungă, greutate totală

Preț: 2.999 Lei
Greutate: 16.24 kg
Producător: Pegas

Video de prezentare:

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

eighteen + seventeen =