Acum citesti
Impulse Argentus (2012)

Unul dintre cele mai așteptate teste ale acestui an, aduce în atenția ta bicicleta Impulse Argentus, prima bicicletă de munte în adevăratul sens al cuvântului, oferită de un producător român.

Prezentată anul trecut în cadrul EuroBike, din Germania, bicicleta a dat naștere multor discuții, atât printre utilizatori cât și printre importatorii altor brand-uri. Și pentru că s-a discutat foarte mult despre cum va fi această bicicletă, ne-am decis s-o luăm la o tură pentru a ne convinge de calitățile acesteia. Prețul recomandat de 2.199 Lei (2.099 Lei în unele magazine) pare a fi unul excelent pentru echipare. Ce are de oferit, deci, noul Argentus pentru această sumă? Are concurența motive să se teamă?

Cadrul

Cadrul din aluminiu al lui Argentus are o formă ușor arcuită a triunghiul spate, țevi eliptice și un seattube lung rigidizat de un segment sudat extra, gol pe interior. Are un headtube standard, în dimensiunea 1-1/8, urechi pentru prinderea portbagajului (în caz că are cineva nevoie de așa ceva), o singură prindere pentru bidonul de apă și surpriză, sub basculă, o prindere pentru cric. Deși nu sunt total de acord cu aceasta, răpind din sportivitatea cadrului, aceasta va fi utilizată probabil de către unii bicicliști.

Cablurile pentru schimbătoare alături de conducta pentru frâna de spate sunt trase pe sub țeava superioară a cadrului, ceea ce reprezintă un avantaj dacă vine vorba de accesul pe bicicletă. Sudurile se prezintă în regulă, cu foarte mici scăpări ici-colo, iar sigla Impulse tronează pe headtube-ul bicicletei. Deși din punct de vedere al calității nu excelează, sigla acordă o notă de personalitate bicicletei. Tot pe headtube, destul de neinspirat, se află și seria bicicletei. Cu siguranță aș fi văzut-o ștanțată undeva sub Bottom Bracket (axul pedalierului), așa cum este prezentă pe majoritatea bicicletelor.

Urechile cadrului sunt de mici dimensiuni, dar par suficient de solide. Iar dacă tot ne aflăm în partea posterioară a cadrului, trebuie să amintesc și de țevile inferioare ale triunghiului spate, aplatizate vertical pentru a permite unei anvelope mai groase să intre pe cadrul lui Argentus. Bascula este de asemenea protejată împotriva mișcărilor de oscilație ale lanțului, care pot duce la deteriorarea vopselei pe acea secțiune, printr-un material plastic de dimensiuni rezonabile.

În ceea ce privește poziția pe bicicletă, aceasta este ușor alungită pe față și denotă sportivitate. Din păcate, în mod egoist, Argentus va fi disponibil doar într-o singură dimensiune a cadrului, de 20 inch, ceea ce pentru unii bicicliști mai mici de înălțime va reprezenta un dezavantaj, poziția pe bicicletă fiind pentru aceștia prea alungită. Se poate compensa prin înlocuirea tijei de ghidon cu una mai scurtă, însă pe urcări bicicleta nu va mai fi atât de eficientă, punctul de presiune asupra roții de față fiind tras către centrul headtube-ului. Regulă valabilă și pe coborârile mai tehnice.Poate că cei de la DHS vor lua în calcul și producția unui cadru în dimensiunea de 18 inch cu o tijă de ghidon ceva mai scurtă, pentru a diversifica puțin alegerea cumpărătorului.

Unghiul headtube-ului oferă un control bun al bicicletei, destul de agil. Pentru urcările susținute, aș fi optat pentru un unghi mai drept, pe Argentus rider-ul fiind poziționat ceva mai în spate decât pe bicicletele concurente.

Calitatea vopselei este acceptabilă pentru acest segment de preț, existând doar mici scăpări la suprapunerea culorilor, unele dintre acestea fiind ieșite puțin în relief.

Echiparea

Este punctul forte al bicicletei. Practic, reușește să lase în urmă concurența din Vest sau din Est, majoritatea producătorilor oferind în acest segment de preț echipări mai slabe. În special dacă iei în calcul faptul că bicicleta poate fi achiziționată din unele magazine chiar și pentru 2.099 Lei.

Echiparea Sram domină sistemului de transmisie 3 x 9 (foi x pinioane). Dacă angrenajul nu se numără printre componentele noastre preferate, pinioanele sau schimbătorul de pinioane Sram X5, alături de shifter-ele Sram X5 (manetele care acționează schimbătoarele) crează o impresie bună. Schimbă decent, pot fi supuse unor chinuri mai mari atunci când trebuie să urci un pinion în sarcină pentru că dealul este prea abrupt și sunt suportabil de zgomotase. Schimbătorul de foi, Shimano Alivio, face parte de asemenea din sistem, fiind singura componentă japoneză prezentă în transmisie. Alivio este ceva mai greu de acționat din manetă și este relativ lent, dar își face treaba cu siguranță.

Laude merg și către sistemul de frânare, Avid Elixir 1 reușind să-ți facă treaba exemplar, chiar și cu discuri mici de 160 mm. Puterea de frânare este bună, fading-ul apare doar la coborârile foarte lungi în schimb modulația ar fi putut fi ceva mai bună.

Una dintre cele mai importante componente, furca, provine de la Rock Shox, modelul XC 28. Așa cum reiese din denumire, aceasta are brațe superioare în diametrul de 28 mm. Personal aș fi preferat versiunea cu brațe de 32 de mm, mai solidă, cu o rigiditate mai bună și care inspiră mai multă încredere atunci când abordezi în coborâre trasee mai dificile. Chiar și așa, modelul XC 28 vine dotat cu Lock-Out, ce poate fi acționat de pe furcă, nu de pe ghidon. Fiind modelul entry-level de la Rock Shox, aceasta funcționează pe arc și oferă performanțe modeste pe traseele virajate cu obstacole mari, nereușind să țină de fiecare dată roata lipită de sol.

Anvelopele Kenda Kharisma sunt oferite cu carcasă diferită, pentru roata de față și cea de spate. Dacă anvelopa de față are rolul de a imprima bicicletei o viteză mai mare de rulare, prin dispunerea sub formă de săgeată a crampoanelor, cea de spate este responsabilă pentru tracțiune, crampoanele fiind dispuse vertical. În orice caz, acestea oferă o aderență bună, însă doar umflate la o presiune cu aproximativ 25% mai mică decât cea recomandață de producător. Umflate la capacitate maximă, acestea te vor arunca dintr-o parte în alta pe traseele cu pietriș.

Ghidonul provine tot din grupul Sram. Truvativ Sylo T10 cu o lățime de 620 mm și un rise de 20 mm, asigură un control bun pe traseu. Alături de manșoanele de tip LockOn (ce pot fi demontate oricând foarte facil cu o cheie imbus) cu o aderență bună, cockpit-ul denotă în teorie o bicicletă orientată și către trasee mai dificile, chiar dacă în pratică nu le iubește atât de mult.

Roțile sunt echipate cu butuci Sram entry-level, deci nici vorbă de rulmenți în acest segment. Jantele nu crează o impresie artistică prea plăcută, fiind gândite pentru utilizarea cu V-Brake, trădate fiind de laterala jantei specifică pentru saboți. Dar sunt suficient de rezistente, astfel încât după o zi de teste intense să nu se descentreze.

Ultima, dar nu cea din urmă este șaua Velo, care oferă un confort bun pe distanțe mai lungi.

Concluzie

Impulse Argentus este într-adevăr una dintre cele mai interesante oferte din segment, în special prin prisma echipării. Datorită prețului destul de mic, reprezintă alternativa ideală pentru persoanele dornice de a păși în segmentul bicicletelor de munte entry-level, dar care își doresc o echipare decentă, fără prea multe compromisuri. Frânele, furca, ghidonul sau sistemul de transmisie sunt superioare echipării bicicletelor concurente din acest segment.

În orice caz, Argentus nu va avea viață ușoară, unele modele concurente chiar dacă nu vor avea replică când vine vorba de costuri, vor avea avantajul brand-ului și poate în unele cazuri, al aspectului.

Cert este totuși că niciun alt producător nu oferă acest nivel de echipare pentru suma de 2.099 Lei. Iar acesta este avantajul major al jucătorului român dar și argumentul suprem, atunci când se vor naște discuții contradictorii în jurul brand-ului.

Vezi Comentarii (12)
  • Corect ar fi „Carcasa axului pedalier”.
    Si Drag, la unele modele de intrare inscriptioneaza seria pe cadru in zona tubului furcii. Tine de programarea industriala. Pentru o identificare usoara a seriei(mai ales la cele care „se imprumta usor pe termen nelimitat” ca sa nu zic furat 🙂 ) Este benefica o astfel de amplasare. Orice interventie de a pili sau poliza seria marcata acolo, cam compromite cadrul. Banuiesc ca o astfel de justificare au avut cand au ales zona de inscriptionare.

  • Salut! as fi chiar foarte tentat de acest model mai ales ca la dealer-ul din orasul meu e disponibila la 2000 lei. fiind insa un produs dhs si avand cateva experiente anterioare nu prea placute tot cu un dhs as avea anumite dubii privind calitatea bicicletei…rezista folosita pt xc pe un teren mai dur?intr-un buget de aprox 2200 roni ar mai fi si alte optiuni? multumiri anticipate

  • M-am oprit din citit cand am ajuns aici:

    „Argentus va fi disponibil doar într-o singură dimensiune a cadrului, de 20 inch”

  • Argentus oricum utilizeaza componente consacrate, prin urmare se anunta a fi mai fiabil. Despre cadru inca nu se poate pronunta nimeni, deoarece este un produs nou. Doar timpul ne va spune. Ca oferta, practic, in aceasta suma nu ai cum sa gasesti o echipare asemanatoare pe o alta biciclete (decat second hand).

  • Eh…pentru tara si popor ma voi sacrifica eroic:)) o sa va anunt cum se comporta dupa aprox250-300km.si inca o intrebare:daca nu avea prindrea pt cric,jantele pe v-brake si venea in mai multe marimi era cotata cu 5* ? :))

  • DHS dupa parerea mea incearca marea cu degetul ! Produsul este unul scump – voi ziceti ca nu ; comparati-l cu rivalele ieftine de la decathlon si veti vedea ca am dreptate , un 5.3 fiind la fel de dotat (mai putin furca) dar costand 1300 ron nu 2300 . Eu stiu ce sa zic – gasesti modele Univega , Cube , Focus , calitativ mai bine construite si dotate cam pe acolo la aceiasi bani – de ce ai prefera DHS ? Sau mai sunt bulgarii de la Cross la banii aia inclusiv cu modele 29er ! Eu zic ca undeva ~1600 ar fi adevarata ei valoare ; cadrul pare impopotonat si de proasta calitate cu acea intarire intre Seat tube si top

  • Liviu tu esti total antipatriotic! Daca noi nu vom cumpara niciodata produse romanesti nu se vor putea dezvolta niciodata. Parerea mea este ca aceasta bicicleta are un raport calitate/pret foarte bun. Trebuie sa avem putin curaj sa le dam incredere mai multa celor de la DHS. Nu cred ca bulgarii sau polonezii sunt mult mai destepti decat noi si fac biciclete perfecte.

  • Cumparam si DHS – nu zic nu , dar nu la preturile alea ca suntem totusi cu capul pe umeri . Spre deosebire – eu am un Logan cumparat de nou (vreo 8000e prin 2008) , dar am cumparat de la ei ca erau ieftine (vroiam masina noua – cele sh avand km mult prea mari pentru 8000e – atentie 2008 piata era f sus) raport pret calitate . Dar daca Dacia venea cu un pret de 15000 fi linistit ca alegeam Great Wall CUV construita la bulgari de banii aia , sau altceva , dar nu LOGAN !
    Scuzati offtopic-ul

  • in imaginea 5 se vede o maneta langa pipa pt ce e maneta aea ca chiear nu inteleg, si ce e rau in manetele sram x5 de la dhs acestea ca nu se vede vitezele nu are afisate nr de viteze la manete schimbi la chici trebuiea specificat mie mi se pare foarte important

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fourteen − 4 =