Acum citesti
Haibike AllMTN CF SE: între limuzină și yaht

Orice comparație a unei biciclete cu un alt vehicul este la bază complet lipsită de sens, însă în cazul acestui Haibike nu cred că este ceva care să exprime mai bine caracterul produsului decât o trimitere la una dintre cele menționate în titlu. AllMTN este o bicicletă electrică însă din punctul meu de vedere, nu doar prin prisma prețului ci prin cea a construcției, una care joacă într-o ligă proprie. Este posibil ca nu degeaba Arnold Schwarzenegger să fi ales una pentru plimbările sale în natură: cu siguranță nu este cel mai tehnic om pe bicicletă și nici unul în căutare de adrenalină, prin urmare un e-bike precum acest AllMTN i se potrivește perfect. Lui și mai multora ca el, care sunt fix în target-ul acestei biciclete. Desigur, mai este nevoie să bifezi și capitolul financiar ca să te înscrii perfect, căci AllMTB nu este un e-bike ieftin: 28.925 lei, redus de la prețul inițial de 44.500 lei. Așadar, ce primești pentru această sumă?

Fără limite: cu bicicleta asta poți urca tot ce-ți propui. Nu uita să rămâi realist totuși.

Pe scurt:

  • full-suspension cu cadru din carbon (și aluminiu) și cursă de 160mm
  • furcă pe aer cu o cursă de 160mm și brațe superioare de 35mm
  • preț de achiziție: 28.925 Lei (redus de la 44.500 Lei)
  • roți format mullet 29/27.5
  • pentru trasee recreaționale sau de munte
  • poziție: relativ dreaptă
  • geometrie: adaptată traseelor mai dificile de munte

Pentru cine este această bicicletă?

Cum menționam și mai devreme se adresează unui segment de persoane care duc o viață liniștită, aproape boemă. Nu este pentru rider-ul de weekend care are nevoie de un e-bike pentru a ajunge în vârf, ca apoi să coboare plin de adrenalină și ochii roșii la vale. Nu. Este fix contrariul. Este pentru omul care savurează natura, nu se grăbește nicăieri și nici nu poate spune că downhill-ul îi trezește vreo emoție puternică. Asta nu înseamnă că nu poți coborî decent cu acestă bicicletă, dar dată fiind greutatea și geometria, nu este loc de joacă. Este o bicicletă foarte stabilă, o stabilitate care se face resimțită mai ales pe urcări și cu siguranță dacă ai participa la un concurs de uphill cu AllMTN, ai avea șanse mari să-l câștigi.

Finisaje superbe pentru triunghiul față al cadrului, realizat din carbon.
Protecție serioasă pentru cahinstay. Triunghiul spate este construit din aluminiu.

Confortul suprem este dat de furca de top, Rock Shox Lyrik Ultimate (din generația precedentă), cu o cursă de 160mm și de suspensia cadrului, care lucrează eficient împreună cu amortizorul Rock Shox Super Deluxe Select Plus. Iar geometria este cea care-i conferă stabilitate și această abilitate remarcabilă de a urca pante extrem de aburpte: doar chainstay-ul are 455mm, iar ampatamentul măsoară 1.260mm – este o bicicletă lungă. Cu toate acestea, reach-ul este surprinzător de scurt, de 435mm în dimensiunea M, plasându-te foarte compact pe bicicletă, un lucru pe care persoanele boeme mai sus amintite îl vor aprecia pe deplin.

Furcă RockShox Lyrik din generația anterioară, dar cu performanțe de top.
Și un amortizor fără Piggyback.
Ghidon lat și o priveliște de milioane.

Apoi mai este și motorul Bosch (250W și 85Nm cuplu), din generația a 4a, care-și aduce din plin contribuția la cele menționate până acum. Conectat la un acumulator mare, de 750Wh, îți permite să mergi pe turbo (ultimul nivel de asistență) pentru mulți kilometri și în același timp să cucerești și o diferență de nivel considerabilă. Aș spune că ar trebui să parcurgi 35 de km cu vreo 1.500m diferență de nivel cu un acumulator plin, pe modul maxim de asistență. Așa cum ne-au obișnuit cei de la Bosch ai la dispoziție un ecran color, cu multe informații interesante și o comandă de dimensiuni decente în partea stângă a ghidonului. Partea frontală a cadrului din carbon încastrează și acumulatorul, care beneficiază de protecție în cazul în care mai sar pietre de la roata din față. În orice caz, carbonul nu face o mare economie de greutate, însă oferă posibilități infinite pentru finisaje care arată bine.

Motorul este foarte fain integrat.
Display color, de mari dimensiuni.
Și comanda pentru selectarea nivelului de asistență, alături de cea a dropper-ului.

Ce echipare are?

Suspensii de la RockShox și o transmisie de la Sram, X01 AXS Wireless cu 12 pinioane. O transmisie perfectă pentru o bicicletă electrică, mai ales că schimbările în sarcină sunt specialitatea acesteia, iar în cazul unor utilizatori de e-bike-uri, această carcateristică este primordială pentru a nu rupe lanțul sau schimbătorul. În plus, Sram X01 se asociază perfect din punct de vedere coloristic cu cadrul.

Fără cabluri și coloristic potrivit: noul Sram X01 AXS.

Setul de roți este foarte solid și provine de la Mavic, modelul e-DeeMax S, în format mullet (29 față și 27.5 spate). Iar anvelopele sunt un set de Maxxis-uri, 29×2.5 pe față DHF și 27.5×2.4 pe spate, DHR II. Perfecte pentru orice teren.

Set de roți serios.

La nivel de frâne ai la dispoziție Magura MT-7, probabil singura opțiune pentru un e-bike de calibrul acesta. Etrierul de mari dimensiuni, cu 4 pistoane și discuri de 203mm opresc bicicleta asta foarte eficient, indiferent de condiții.

Mai ai la dispoziție un dropper, o șa Fizik relativ comodă dar mică din punct de vedere al dimensiunilor și manșoane comode.

Prezentare video

Așadar, în concluzie?

PLUS: extrem de confortabilă, foarte stabilă, frâne foarte potente, motor puternic
MINUS: greutate, nu este gândită pentru coborâri dificile

Preț: 28.925 Lei
Greutate: 25 kg (fără pedale), dimensiune L
Importator: KeroBike

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fourteen − 3 =