Acum citesti
Bulls WildRonin 1 (2021): sălbatic dar docil

Cei de la Bulls ne-au trimit la test noul WildRonin, în versiunea 1 de echipare – adică cea de bază, și care vine cu un preț foarte atractiv pentru gama din care face parte: 11.400 de lei. Este un preț decent gândindu-ne că avem în față un full-suspension cu cadru din carbon, transmisie 1×12 sau frâne cu 4 pistoane în etrier. WildRonin este o bicicletă de All-Mountain, un segment care trebuie să îndeplinească mai multe criterii: să urce și să coboare bine, practic să combine într-un mod armonios ce-i mai bun din cele două lumi. Și nu e treabă ușoară. În cele ce urmează poți citi ce are WildRonin de oferit și cum s-a comportat pe traseu.

Pentru cine este această bicicletă?

Pentru cei care nu se pot decide dacă vor o bicicletă cu care să urce eficient sau să coboare în viteză. WildRonin le combină pe ambele, nu la modul spectaculos ci la modul docil, însă mă simt nevoit din nou să trec totul prin prisma prețului, iar atunci toate elementele acestea se îmbină într-un mod excelent. Poziția pe bicicletă în primul rând este destul de adunată, așadar nu stai foarte aplecat pe față. Acest lucru aduce un avantaj (stai foarte comod) dar și un dezavantaj (roata de față se ridică uneori pe urcările abrupte și nu ai cel mai mare spațiu de joacă pe bicicletă atunci când cobori). Totul se păstrează în limita decentului însă, iar WildRonin poate deveni foarte ușor jucăuș la vale.

Cum spuneam, Bulls nu a experiementat prea mult la capitolul geometrie, iar head angle-ul de 66.5 grade este cumva clasic dar arhisuficient pentru ceea ce vei avea tu vreodată nevoie. Reach-ul de 450mm este decent, iar chainstay-ul de 435mm îmbină corect stabilitatea cu manevrabilitatea. Tot la capitolul manevrabilitate sporită își face simțită prezența și ghidonul lat de 780mm, combinat în mod foarte inspirat cu o pipă scurtă, de 50mm – iar prinderea ghidonului de pipă se face după standardul de 35mm (diametru ghidonului la prinderea de pipă). Așadar, foarte solid și-ți lasă impresia că nimic nu se poate strica acolo, niciodată.

Cadrul este excelent finisat, forma pătrată denotă agresivitate, țevile sunt groase și solide, iar greutatea acestuia promite a nu fi foarte mare. Toată bicicleta cântărește 14.5 kg și luând în calcul transmisia sau anvelopele late, îmi dă un indiciu că totuși cadrul este ușor. Cablurile sunt trase prin interior, există o protecție pentru downtube (care mi-aș fi dorit să fie poate un pic mai lungă), alături de o protecție pe chaintay pentru lanț și una tot acolo, în preajma angrenajului, pentru lanț (în eventualitatea unui chainsuck – adică atunci când îți cade lanțul de pe foaie și rămâne prin între aceasta și cadru).

Suspensia de tip Horst-Link este mai complexă și prevede mai mulți rulmenți de schimbat în viitor, însă oferă avantajul de a fi foarte sensibilă pe denivelări. Prinderile roților se fac cu ax de 15, respectiv 12mm (față/spate), însă pot fi desăcute doar cu ajutorul unui imbus.

Ce echipare are?

Voi începe cu suspensiile, care sunt foarte sensibile și eficiente, mi-au plăcut mult. Amortizorul RockShox Deluxe lucrează excelent cu supensia cadrului, iar furca, momentan un produs OEM, Rock Shox 35, este de asemenea de luădat dat fiind faptul că utilizează brațe groase de 35mm – ceea ce îți oferă o siguranță greu de egalat de furcile cu brațe mai subțiri – pe porțiunile de coborâre. Folosește un cartuș de aer, are reglajele de bază precum presiunea sau viteza de revenire și oferă o cursă de 140mm, suficientă pentru majoritatea traseelor din România.

Transmisia nu este neapărat cea mai grozavă, prin prisma greutății. Sram SX funcționează bine pentru început, nu știu mai târziu cum s va descurca, însă problema mare rămâne greutatea. Un upgrade pe viitor aici ar schimba mult din datele problemei și cu siguranță vei putea să scazi grame bune de pe WildRonin. Câteva sute chiar.

La nivel de roți, în mod surprinzător avem anvelopele Nobby Nic, în versiunea Evo – adică cea scumpă, care oferă o aderență foarte bună pe traseele de off-road și cu toate acestea reușesc să presteze decent la capitolul viteză de rulare. Merită făcute tubeless și rulat cu ele la o presiune mai joasă. Butucii provin de la Shimano, modelul MT400, cu bile și conuri, iar jantele – care arată foarte fain și sunt și late – așa cum o cer standardele din 2021, sunt furnizate de RaceFace.

Ultimul capitol este cel al frânelor. O combinație între maneta Shimano MT400 cu o ergonomie slabă și puțin feel în reprizele de frânări, alături de un set de etriere Shimano cu 4 pistoane incluse. Nu sunt neapărat cele mai grozave frâne, însă cei de la Bulls au știu cum s-o dreagă inteligent și au montat un disc mare, de 203mm pe față și unul de 180mm pe spate, iar astfel, puterea de frânare a crescut considerabil. Am fost totuși surprins să regăsesc un disc atât de mare pe o bicicletă cu suspensii de 140mm, mai ales că în 2021 este o oarecare raritate să găsești un disc de 180mm pe orice bicicletă. Mă rog, cu umorul de rigoare, înțelegeți voi…

Concluzie

WildRonin în versiunea 1 oferă o echipare suficientă pentru a-ți permite să parcurgi trasee de off-road mai dificile. În primă instanță n-aș schimba nimic la bicicleta asta, poate doar ulterior transmisia pentru o scădea din greutate și frânele pentru mai multă modulație. Dar asta mai târziu. Cum spuneam și în introducere, prețul este corect, iar asta ar trebui ă facă cu ochiul vânătorilor de oferte. O văd ca un companion perfect pentru ture montane sau trasee de enduro – ceva mai simple. În plus, nu arată rău deloc nici pe alb, așadar verifică să vezi despre ce este vorba.

Plus: cadru cu aspect agresiv, foarte bine finisat, suspensii sensibile, anvelope de top, frâne cu 4 pistoane, preț atractiv pentru segment
Minus: tija de șa hidraulică mi-aș fi dorit să aibă o cursă mai mare, șaua nu este prea comodă
Preț: 11.400 Lei
Importator: Downhillandmore.ro

Film de prezentare:

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

18 − ten =