Acum citesti
Bicicleta Cube ACID

Test cu Cube ACID, bicicleta reprezentativa pentru mijlocul gamei de biciclete a producatorului german CUBE. Desfasurarile de forta au avut loc la munte, mai precis pe traseul Babele – Cota 2000 – Sinaia.

Desi coborarile nu sunt specialitatea Cube-ului ACID, el fiind destinat probelor profesionale de Cross Country, putem spune ca acesta s-a descurcat de minune pe probele de coborare – mai precis downhill chiar extrem pe unele portiuni. Piesele ce echipeaza acest model sunt destinate in exclusivitate Cross Country-ului si acest lucru se observa incepand cu furca, un Rock Shox Dart 3 cu lockout si comanda pe ghidon pina la roti si cauciucuri marca Schwalbe, Smart Sam – testat si de noi intr-unul din articolele precedente.

Bicicleta impresioneaza in primul rand prin design. Desi am mai vorbit despre aceasta tendinta a celor de la Cube sa impresioneze auditoriul prin design, desi produsul nu este de top, in acest caz modelul ACID face exceptie de la regula si se prezinta in ordine la aproape toate capitolele. Printre piesele de buna calitate amintim franele Stroker Ryde hidraulic cu disc 180 de mm pe fata si 160 de mm pe spate, schimbatorul spate Shimano Deore XT Shadow – un produs excelent in gama sa, sau ghidonul, tija de ghidon si cuvetele de la FSA (Full Speed Ahead).

Angrenajul nu este dintre cele mai stralucite, Shimano M422 Oktanik (Acera) fiind un produs entry-level, care dupa parerea noastra nu prea isi are locul in echiparea generoasa a acestui model.

Greutatea este buna, 12,7 kg fara pedale. Daca te gandesti ca o bicicleta super profesionala de Cross Country cantareste 8.5 kg, s-ar putea sa ti se para ca acest Cube cantareste mult. In acest caz te sfatuim sa te uiti la buget, cele 4 kg in minus de vor costa de aproximativ 7 ori mai mult.

Bineinteles, producatorul Cube ofera diferite dimensiuni pentru acest model, existand o versiune pentru fiecare inaltime : de la 14′ la 22′ inci. Recomandam modelele de 16 si 18 inci pentru probele de Cross Country. Pe coborari, cadrul de 18 inci a deranjat prin inaltimea acestuia, fiind un pic incomod pentru riderul care trebuia sa se lase mult pe spate pentru a aborda pantele foarte abrupte. Dar o bicicleta trebuie utilizata in acel scop pentru care a fost creata.

Recomandam aceasta bicicleta pentru toti cei care-si doresc o bicicleta potrivita pentru Cross Country din gama medie si se incadreaza intr-un buget de 3.000 de lei. Este alegerea ideala daca toti factorii de decizie sunt impliniti. Nu este un model de top, dar este un model cu care poti concura intr-o competitie oficiala fara niciun fel de probleme.

Vezi Comentarii (15)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

one × 3 =