Acum citesti
Micul dejun – Cerealele

cereale_mic_dejunMicul dejun cea mai importanta masa a zilei. Activitatea fizica si sanatatea mentala a unei persoane pe parcursul zilei , este strans legata de un aport adecvat de nutrienti pentru micul dejun.

Tinand cont de faptul ca micul dejun este prevazut intre 10-30% din aportul zilnic de nutritie.
Cerealele pentru micul dejun, un mic dejun echilibrat, contribuie la aportul de energie necesaara pe parcursul zilei. Diferite studii au aratat ca un mic dejun bogat in glucide contribuie in mod semnificativ la limitarea aportului de grasimi.

In urma acestor considerente, micul dejun ar trebui sa  contina alimente bogate in glucide precum paine, cereale, miere sau dulceata si un aport moderat de proteine si grasime ca sunca,unul, o doza bogata in calciu, ca produsele lactate, vitanine si minerale( sucurile de fructe).

Cerealele la micul dejun, sunt in principal produse din faina de garu, porumb, orez, ovaz. Astazi avem avantajul ca industria alimentara ofera o larga varietate de cereale pentru micul dejun: cu miere, zahar, sirop de caramel, ciocolata, lapte praf, fructe uscate. In general cerealele sunt oferite cu valori nutritionale diferite. Principalele componente nutritive de cereale pentru micul dejun sunt glucidele sau carbohidratii, care provin de la faina.

Cele mai multe dintre aceste produse sunt scazute in grasimi cu exceptia celor care contin fructe uscate, fructe cu coaja sau ciocalata. Aportul de vitamine si minerale din cereale este mic, dar de obicei sunt fortificate, cu o varietate de vitamine si minerale ca vitamina B1,B2, B3, B6, folate, B12, vitamina D, fier si mai recent calciu.

Prin urmare, o servire de 30 de grame de cereale se refera la un sfert din doza zilnica recomandata (DZR) din aceste vitamine.
Un dezavantaj al acestor produse este ca are imbunatatita textura si aroma cu zahar si sodiu.

S-a constatat ca consumul de cereale pentru micul dejun, induce un consum mai mare de produse lactate, deoarece aceste alimente sunt deobicei luate in asciere.
Aproximativ 50% dintre copii si adolescentii care consuma cu regularitate cereale la micul dejun au aratat o imbunatatire a sanatatii datorita hidratilor de carbon, fibrei, mineralelor si vitaminelor.

Cand vorbim de cereale pentru micul dejun, sunt un exemplu de alimente functionale, fortificate in vitamine si minerale, care contribuie la imbunatatirea starii nutritionale si de sanatate a populatiei, care le consuma.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

twelve − six =