Acum citesti
Un nou ghidon de la Niner cu rise negativ

Niner prezintă un ghidon mai puțin convențional, cu reverse-rise, adică cu un „rise” îndreptat în jos. Cei de la Niner susțin că noul ghidon va oferi o poziție mai eficientă și mai confortabilă și va pune presiune mai mare pe roată. Față de un ghidon clasic, cu rise pozitiv, mâinile tale vor sta ceva mai jos poziționate și mai spre în față.

niner_lowtop_ghidon_1

Backsweep-ul este de 17 grade, iar rise-ul negativ de 25 de mm. Cu o lățime de 720 de mm, acesta poate fi tăiat până la minim 660 de mm. Greutatea este de 258 de grame, iar prețul de 199$. Va fi disponibil în culorile roșu, portocaliu, verde, albastru sau gri.

niner_lowtop_ghidon_2

via Niner

Vezi Comentarii (7)
  • „Rise negativ” – ce prostie , ca si cand spui „urci in jos”. De ce nu zic direct ca ii ghidon cu „descent” sau coborare pentru cei cu handicap la engleza.

  • Am menționat în prima frază: reverse-rise, acesta pare a fi termenul corect. Ar merge și „drop” dar tot nu este ce trebuie. Rise negativ se mai utilizează pentru pipe spre exemplu.

  • Nu prea ii vad necesitatea? De ce nu poti folosi un ghidon cu rise, intors? Sau o pipa cu rise mai mare, intoarsa? Sau o combinatie de cele doua?

    In plus, treaba cu ghidonul/pipa care te ajuta sa pui presiunea pe roata e usor inselatoare: mai important e unghiul headtube, din cate inteleg, iar acelasi efect il poti obtine si cu un ghidon normal (cu rise) si cu o pipa cu rise, pur si simplu aducand pieptul spre ghidon in functie de inclinatia pantei. Pe de alta parte, o configuratie foarte joasa a ghidonului/pipei te dezavantajeaza pe coborari, unde nu prea mai ai cum sa compensezi faptul ca ghidonul te trage intr-o pozitie in care simti ca „pici in cap”. Trebuie multa indemanare si experienta sa poti merge pe o astfel de configuratie in control si in siguranta.

  • Ii framanta acum pe lingvisti denumirea. Damn! Troli peste troli. Hai sa va dau de lucru. Stiti cum se numesc pedalele cu clipuri? Clipless. N-are sens, nu? Fiti fericiti, comentati.

    On topic – Cred ca Gica a pus punctul pe I: ce te faci la coborari? Nu prea vad cui o sa-i foloseasca tipul asta de ghidon. Dar na.. nu vad eu, nu inseamna ca nu se poate. Open our eyes please 🙂

  • @ Leonard, daca tot faci pe trollul sef , macar informeaza-te corect, ai dat-o in bara la faza cu pedalele. Exista un motiv pentru care le zice clipless.

    @ Gica, incearca sa faci un maraton cu un ghidon normal intors invers.

    Ghidonul cu drop face sens, de aia au si ales poza aia cu fata. E greu pentru o persoana scunda sa stea bine pe un 29-er ( doar e de la Niner, get it ?).

    Poti intoarce pipa, dar unii foloses pipa scurta la 29er-e, furca taiata si fara distantiere. In cazul asta, pipa intoarsa loveste cadrul, singura solutie e un ghidon cu drop.

  • @edd_lg aye, m-am informat inainte sa comentez dude. Si ce am spus este ca s-au inghesuit trolii sa comenteze cu privire la ele, desi EXISTA acel motiv pentru care sunt denumite clipless.. asa cum se intampla si acum cu privire la „rise-ul negativ”.
    Vad ca ai replici pentru fiecare.. macar exprima-le in ROMANA. „trol” se scrie cu un „l”, iar cu „face sens”.. cred ca si Google Translate se descurca mai bine.

  • @Edd – bun argumentul. Eu am intrebat doar pentru ca nu ma puteam gandi la un caz in care ai folosi asa ceva.

    Mi-a scapat insa un detaliu, acela ca un ghidon normal cu rise, daca e si cu sweepback, intors va oferi o alta pozitie decat acest ghidon cu „rise negativ” sau cum vreti sa-i spunem.

    Totusi, treaba cu ghidonul normal intors nu e chiar asa dubioasa; am mai citit pe forumuri postari de la oameni care spun ca fac tot felul de permutari pe care le gasesc mai confortabile (cu sweep-back-ul pus invers, spre exemplu).

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

9 − two =