Acum citesti
Turul României 2013 se va încheia în centrul Bucureștiului

Ieri a fost decisă varianta definitivă de desfășurare a Turului României 2013, în cadrul ședinței Consiliului de Administrație al Federației Române de Ciclism. Câteva coordonate ale Micii Bucle din acest an s-au modificat, cele mai importante aspecte fiind amânarea datei de desfășurare și finalul ce va avea loc în Capitală, în zona Palatului Parlamentului.

turul_romaniei_2013_traseu_informatii

Foto: Marius Rusanovschi

Bogdan Floareș, membru în CA al FRC și director de organizare al Turului României, ne-a pus în temă cu modul în care va arăta ce de-a 50-a ediție a turului nostru național. Întrecerea va cuprinde 6 etape și un prolog, după cum urmează:

–          Prolog (30.06) – Contratimp echipe Municipiul Marghita, 16 kilometri

–          Etapa I (1.07) – Marghita – Zalău – Cluj-Napoca, 156 kilometri

–          Etapa II (2.07) – Dej – Bistrița – Vatra Dornei, 143 kilometri

–          Etapa III (3.07) – Vatra Dornei – Suceava – Botoșani, 152 kilometri

–          Etapa IV (4.07) – Botoșani – Roman – Bacău, 156 kilometri

–          Etapa V (5.07) – Bacău – Tecuci –Galați, 185 kilometri

–          Etapa VI (6.07) – Buzău – Urziceni – București, 152 kilometri

Inițial fuseseră avansate mai multe variante, dar până la urmă Turul României 2013 va avea 6 etape și un prolog și va însuma 960 de kilometri. Pentru prima dată după mult timp, prologul va consta într-un contratimp pe echipe, orașul Cluj-Napoca revine pe traseu după 11 ani de absență, dar poate cea mai importantă este sosirea în București. Și în 2011 s-a petrecut acest lucru, atunci finalul fiind plasat la Arcul de Triumf, iar succesul înregistrat a fost destul de mulțumitor pentru a-i determina pe organizatori să aducă din nou Turul în Capitală. De această dată, linia de finish se dorește a fi în zona Palatului Parlamentului, Primăria Municipiului București dându-și deja acordul pentru acest lucru.

Acesta va fi traseul în proporție de 99% și acum mai așteptăm doar avizul din partea Poliției Rutiere. Ei vor avea o sarcină mai dificilă acum pentru că plutonul Turului va străbate cam jumătate din oraș pentru a ajunge la capătul etapei. Momentan avem 26 de solicitări de participare, atât din partea echipelor care iau parte în mod constant la Turul României, cât și de la câteva mai exotice, provenind din țări precum Algeria, Paraguay, Japonia sau Ecuador. Finalmente, va trebui să alegem 18 dintre acestea, echipele fiind compuse fiecare din câte 6 rutieri, dar deocamdată am trimis niște cereri de reconfirmare pentru că unele s-ar putea să renunțe de bunăvoie din pricina modificării datei de desfășurare, adaugă Bogdan Floareș.

Vezi Comentarii (6)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

16 − 4 =