Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Folosind sistemul IsoSpeed ce a oferit confort modelului anterior, însă în combinație cu geometria modernă a modelului Supercaliber, noul hardtail Trek Procaliber primește toate îmbunătățirile potrivite. Geometrie modernă, rutare mai curată a cablurilor și manevrabilitate mai bună, toate făcând-o o bicicletă mai rapidă ca niciodată.
Cea mai mare schimbare este la nivelul geometriei. Aceasta este aproape identică celei folosite la Supercaliber, care are o cursă de 60 mm oferită de suspensia unică IsoStrout. Noul Procaliber are:
- unghiul furcii de 68.75º (mai mic cu 0.75º)
- reach mai mare cu 8 mm la toate mărimile
- chainstay-uri de 432 mm (mai scurte cu 3 mm)
- unghiul tijei de șa de 72.75º (cu 1.65º mai mare)
Iată datele complete despre geometrie:
Toate cele 6 mărimile, de la S la XXL, rulează acum pe roți de 29 fiind deci mai rapide. Furcile vin cu offset mai mic pentru stabilitate mărită.
Rutarea cablurilor este integral prin tuburi și acceptă doar ce e nevoie: schimbătorul spate, frâna spate și tija dropper.
Cuvetele Knock Block permit acum rotirea pe 62 de grade pe fiecare direcție, față de 58 înainte. Astfel vor fi mai ușor de abordat virajele strânse la viteză mică. Sistemul evită ca furca să lovească în downtube și manetele în toptube în cazul unei căderi, dar împiedică și întinderea prea tare a cablurilor interne.
Teoretic un astfel de sistem permite și folosirea de cabluri și furtune mai scurte, aspectul general fiind mai curat.
Spațiul pentru anvelope a crescut până la 29×2.4, iar roțile vin montate tubeless din fabrică, echipate cu benzi TLR, valve și lichid.
Sistemul IsoSpeed e neschimbat. Acesta crează un pivot între seat tube și top tube, seat tube-ul fiind proiectat să flexeze. Acest lucru oferă ciclistului un confort suplimentar când e așezat în șa, fără să fie compromisă rigiditatea laterală.
Practic amortizarea se pierde când se pedalează din picioare, dar în această poziție eficiența este maximă dacă e nevoie să se treacă peste o zonă mai dificilă.
Cel mai ieftin model e Procaliber 9.5 care e echipat cu furcă pe aer Rockshox Judy, transmisie Shimano Deore pe 12 pinioane și frâne MT200 la prețul de 1999,99$.
Următorul model e Procaliber 9.6 cu componente SLX/XT și frâne MT4100, furcă Rockshox Recon Gold și roți Bontrager Kovee Comp, prețul fiind de 2649,99 $.
Procaliber 9.7 primește transmisie SRAM GX Eagle și frâne Shimano MT501, furcă Rockshox Reba RL și roți Kovee Elite Carbon, prețul fiind de 3999.99$.
Modelul de top Procaliber 9.8 e aproape integral din carbon, de la roțile Kovee Elite 30 Carbon până la angrenajul din carbon e13. Restul transmisiei și frânele sunt Shimano XT iar furca e Fox 32 StepCast Performance. Prețul e de 3499 Euro.
Bicicletele sunt disponibile deja la distribuitorii Trek, momentan doar în versiunea din carbon, deși e de așteptat în curând și o variantă de cadru din aluminiu. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.