Acum citesti
Tare Ca Piatra: concursul de downhill mai în vârstă decât jumătate din concurenți

Tare ca Piatra este organizat neîntrerupt, anual, din 2005 până în zilele noastre. Ceea ce însumează 17 ani de concursuri made in Moldova cu un farmec aparte. Competiția de downhill a suferit și ea destule modificări în toți acești ani, dar ce este mai impresionant este că în prezent numărul copiilor și juniorilor înscriși este mai mare ca niciodată, cu mențiunea că toți aceștia s-au născut după organizarea primei ediții. Scena s-a schimbat, generațiile de asemenea și o să fie probabil una dintre cele mai interesante ediții de până acum, mai ales că numărul celor înscriși se învârte în jurul cifrei de 200. Două suti!

Ceva aglomerație la gondolă în 2021. Dar nu-i bai, că merge repede.

Am discutat cu Delia Ilisei, unul din cei doi organizatori Tare ca Piatra, despre ce ne așteaptă la ediția pre-majorat a competiției.

1. Bună, Delia! Deja o treime din viața ta este legată de acest eveniment. A devenit rutină? Rezolvi problemele cu ochii închiși? Mai există emoție?

A: Wow, am început în forță. Nu, sub nicio formă. Adică, o perioadă a fost așa. Asta am crezut, că fac și facem din inerție. Însă ediția de anul acesta e total altceva. Complet. Din toate punctele de vedere.
Dar da, o treime din viața mea implică și Tare ca Piatra printre altele. Ah, și să nu inducem în eroare. E TCP 17, însă proba de downhill a fost adăugată abia de la TCP 5.

TCP 14.

Echipa de organizare TCP este constituită de fapt din mine și Andrei Crăciun. Suntem o echipă mică, dar foarte puternică.


Revenind la TCP 17 – având în vedere că dintotdeauna am deținut recordurile pe numerele de participanți și având în vedere că anul trecut 185 de concurenți au luat startul, ne așteptam să depășim 200 anul acesta. Și ne-am pregătit pentru asta chiar de la început. Ce nu ne-am așteptat însă a fost să avem 160 de înscriși în primele 3 ore de la deschiderea înscrierilor și să fim complet sold- out (200 de locuri) în primele 2 zile. Am suplimentat în ziua 4 locurile cu încă 30 de poziții, ca în final, cifrele să arate cam așa:

– 231 concurenți înscriși pe website – 185 concurenți confirmați

2. Este adevărat că anul acesta cei mai mulți înscriși sunt la categoriile copii și juniori? A mai existat un asemenea precedent? Cum vezi acest lucru raportat la scena de downhill din România?

A: Da, este adevărat. 132 din 185 sunt concurenți în categoriile COPII (10-14 ani) și JUNIORI (15-19 ani). Fără precedent.

Am ținut să menționez anterior cifrele pentru că îmi par un indicator foarte important al potențialului și al modificărilor de formă ale scenei din ultimii 2 ani. Dacă anul trecut totul se afla sub o incidență de noutate și incertitudine (eventual pusă în seama pandemiei), anul acesta lucrurile au devenit clare: scena s-a modificat complet. Există un număr covârșitor de new-comers, în special în categoriile COPII și JUNIORI, ceea ce denotă cel mai evident lucru: eforturile și dorințelor tuturor de-a lungul timpului au devenit realitate: new beginings pentru ceea ce înseamnă downhill- ul în România.

De asemenea, aș vrea să mai menționez un lucru legat de structura participanților: 50% dintre concurenții TCP 17 sunt din Piatra-Neamț, ceea ce, consider eu, ne pune în topul orașelor cu aport în dezvoltarea scenei de MTB DH din țară. Cred că am depășit chiar și Brașovul, care are o infrastructură mult mai bine pusă la punct pe ceea ce înseamnă trasee și opțiuni de creștere. Și, sincer, cred că acest fapt se datorează traseului și concursului de aici.

3. Am văzut că ați lucrat mult acolo. Ne poți divulga câte ceva despre traseul care ne așteaptă acolo la final de săptămână?

A: Nu prea aș divulga – urmează câteva preview-uri cu drona, însă toți concurenții vor vedea traseul în ziua de antrenamente.
Aș putea totuși menționa că inițial am conturat un plan care avea în vedere fluidizarea întregului trafic de pe traseu: contrapante foarte înalte și lărgire pe cât posibil pentru a permite depășirea în condiții de siguranță. Însă, după ce am văzut cum evoluează înscrierile, am pivotat, iar protejarea copiilor a devenit obiectivul principal. Așa că au fost eliminate porțiuni tehnice de off-camber și am impus încetinirea pe anumite zone. Pe scurt, traseul va fi mai ușor decât anul trecut, însă mai rapid.

Alt aspect foarte important: TOȚI concurenții din categoria COPII au accesul interzis pe road-gap- ul ce închide traseul TCP, atât în ziua de antrenamente, cât și în ziua concursului. Va exista personal special desemnat cu supravegherea acestui aspect, iar cei ce încalcă această regulă vor fi descalificați (taxa de înscriere nu se va returna) și vor avea accesul interzis în cadrul TCP pentru următorii 2 ani de zile.

Important de precizat – pentru prima dată avem 2 manageri de traseu:

  • –  Alexandru Blaga, care vine din background de XC și s-a ocupat de traseu în ultimii 4 ani, respectând la superlativ și cu strictețe toate noțiunile de safety, perfecționist de la natură
  • –  Dumitru Vinca, care a fost instituit anul acesta și care a depășit așteptările tuturor, demonstrând atât un super skill pe ceea ce înseamnă trail-building, cât și calități de leader, manage-uind o echipă de 20 de rideri locali fără de care nimic nu ar mai fi cum este. Un mare shout-out lor, tuturor

4. Ca și anul trecut am văzut că se califică doar 50% dintre participanți. Regula se aplică pentru toate categoriile de participanți? Şi câți participanți, mai exact, vor lua startul în calificări?

A: Da, se califică în finală doar 50% dintre participanții fiecărei categorii, cu excepția categoriei FEMININ, care face seeding run.

5. În ziua de joi va deveni accesibil traseul pentru participanți sau este închis? Se poate parcurge la picior?

A: Nu. Accesul pe traseul de concurs este complet interzis de ceva timp, până în ziua de antrenamente (26.08.2022). Regula s-a stabilit în urma analizei mai multor aspecte, dar cel mai important ar fi fair-play-ul, în care credem cu desăvârșire, în special dacă sunt puse premii valoroase în joc.Cei ce nu respectă această regulă vor fi descalificați și vor avea accesul interzis în cadrul TCP pentru următorii 2 ani de zile.

6. Spune-ne câte ceva și despre petrecere: unde, când, cine vine.

A: Petrecerea oficială Tare ca Piatra va avea loc într-o locație foarte cool (o plajă montană), unde ne bucurăm împreună de toate genurile muzicale, pentru că avem foarte multe categorii de public de satisfăcut (copii, sponsori și parteneri, concurenți, public entuziast al evenimentului). Ne dansăm și celebrăm (dacă totul iese bine) pe ritmuri de trap, dance, oldies, rock, pop și drum&bass, până la orele 04:00. Este un eveniment la care vor fi prezenți 1000 de oameni, toți prezenți pentru a celebra cea de-a 17-a ediție de Tare ca Piatra.

7. Legat de fondul de premiere, este cel mai mare de până acum? Care sunt categoriile cu premii în bani?

A: Da, este cel mai mare fond de premiere de până acum. Mereu am avut cel mai generos fond de premiere din țară, însă acum discutăm despre 1500 EUR alocați doar categoriilor ELITE (premiul vitamin aqua de 1000 EUR) și MASTERS (premiul Toyota de 500 EUR).
Pe lângă premiile sponsorilor, avem propriile premii consistente în cash, ca de obicei. Cred că totalul fondului de premiere ajunge undeva la 3000 EUR cash + produse.

PARTENER OFICIAL: Primăria Piatra-Neamț

SPONSOR OFICIAL: vitamin aqua
vitamin aqua s-a implicat destul de mult în ultima perioadă în scena de gravity, susținând atât competițiile de anvergură, cât și sportivi individuali sau echipe din zona de MTB DH.

SPONSORI: Dinamic 92 Distribution, Toyota Piatra-Neamț, Maria’s Ladybugs, Grupul de firme TCE 3 Brazi, Sprint Sports (Alpinestars), Oliv, Nemțeana, Rifil

PARTENERI MEDIA: Freerider, DirtBike


Mulțumim pentru timpul acordat și mult succes cu organizarea, să iasă totul perfect!

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

16 + eleven =