Acum citesti
Susținerea magazinelor locale – o chestiune firească

Nu puțini dintre noi au apelat la magazinele locale în decursul timpului, fie pentru achiziții de componente, biciclete, echipament sau service. Odată cu dezvoltarea marilor managzine online, în special cele din Germania, o parte din public s-a orientat către ofertele mai bune ale acestora, blamând magazinele locale că practică prețuri mai mari. Dar ceea ce n-au înțeles unii, este că există și un motiv întemeiat pentru asta. Unul simplu. Când cumperi cantități uriașe, poate chiar mai mari ca un producător de biciclete, este de la sine înțeles că primești prețuri mai bune. Cum producătorii de componente n-au putut reglementa acest lucru, pentru că interesul lor a fost să vândă cât mai mult, au apărut aceste discrepanțe majore între prețurile din afară și cele de aici. Există și cazuri particulare, când achiziția unei singure componente este mai rentabilă din România, dat fiind costul de transport din afară. Pe de altă parte, unii importatori sau magazine locale, au decis să taie din marjele de profit și să aducă prețurile undeva mult mai aproape de cele din afară.

În acest context nebun – pandemic și de izolare, tot ceea ce înseamnă local, nu doar magazinele de biciclete, a încasat o lovitură grea. Mulți acuză scăderi dramatice ale vânzărilor și odată cu acestea, multă incertitudine pentru perioada imediat următoare. Pe lângă costurile cu personalul, utilități sau chirie, magazinele mici trebuie să-și asigure și un profit lunar pentru a funcționa în continuare. În situația de față însă lucrurile au devenit cu atât mai dificile, iar faptul că majoritatea competițiilor din România stau în acest moment sub semnul întrebării, pare să înrăutățească situația. Cu toate acestea, avem speranțe, deoarece deplasările cu bicicleta nu sunt interzise, atâta timp cât sunt respectate punctele cheie ale ordonanței, iar punctul 5 al acesteia ne spune astfel: activitate fizică individuală (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă/colective). Asta înseamnă că poteca din spatele casei, sau un traseu pe șosea ales cu atenție, sunt permise. Totodată, foarte important, deplasările prin oraș sunt posibile și chiar recomandate, căci nu ești nevoit să te înghesui cu toată lumea în mijloacele de transport în comun. Se spune că toată această criză va duce la schimbări majore în ceea ce privește mentalitatea colectivă, iar trecerea la bicicletă – ca mijloc de transport alternativ, este acum mai fezabilă ca oricând. Și ar fi de preferat să rămână astfel. Să nu uităm că în perioada primei crize din 2008-2009, vânzările de biciclete au crescut, căci oamenii erau limitați financiar pentru vacanțe și achiziții scumpe însă descopereau plăcerea pedalatului în aer liber ca alternativă.

Așadar, acesta este momentul în care putem lua decizia de a ieși din vizuină cu atenție pentru a face mișcare, fie să alegem bicicleta ca unic mijloc de deplasare prin oraș, unul care ne ține departe de aglomerări inutile. Iar pentru a ne pune la punct bicicletele și pentru a susține magazinele locale cărora le datorăm destul de multe privind în trecut (vezi organizarea de competiții, service, oferte etc.), acesta este momentul când achizițiile ar trebui să le facem de la ei. Nu doar că vom susține astfel industria locală care se află într-un punct extrem de dificil, însă banii vor circula local, un detaliu foarte important într-un moment în care criza financiară ne bate la ușă.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

twenty − twelve =