Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
State Black Label All-Road vine după ce aceștia au lansat un gravel din oțel la preț accesibil în această vară. Noul cadru din aluminiu cu echiparea sa păstrează prețul mic dar e mai ușor cu peste 2 kg. Mai rapid și mai ușor, noul cadru Black Label din aluminiu 6061 primește și o furcă nouă din carbon, plus roți rapide 700c sau mai capabile pe offroad 650b pentru a obține un pachet foarte avantajos pentru gravel, navetă sau bikepacking.
State Bicycle Co. a cam uimit lumea cu modelul 4130 AllRoad în iunie, la prețul de 800$ pentru întreaga bicicletă, echipată cu propriul grup de componente 1x disponibil și acela la 350$. Bineînțeles că totul s-a vândut extrem de repede. Acum State s-au întors cu o nouă opțiune ieftină de șosea și gravel, din aluminiu 6061, cu denumirea Black Label.
La fel cum au făcut și cu modelele lor fixie și singlespeed de oraș, Black Label urcă un pas în echipare și scapă de multă greutate, dar fără să afecteze prea mult prețul.
Ultima adăugare la bicicletele lor cu schimbător de viteze, noul State Black Label All-Road pleacă de la un cadru din tuburi de aluminiu 6061 ușor, împerecheat cu o furcă completă din carbon, cu gât conic. Pe acesta e montat un mix de componente SRAM Apex 1x și componente proprii ce oferă atât performanțe bune cât și preț acceptabil.
Cadrul Black Label e la nivel cu așteptările de la un cadru din aluminiu 6061 de la State, e ușor și reactiv și are geometria similară cu modelul original 4130 All-Road, optimizată pentru ture lungi în confort, pe suprafețe și teren mixt. Greutatea cadrului e între 1814-2013 g în funcție de mărime, plus 450 g pentru furca din carbon.
Modelul din aluminiu e un pic mai rapid datorită chainstay-urilor mai scurte, de 435 mm și a monoblocului înălțat la 68 mm. Dacă reach-ul și lungimea cadrului sunt aproape identice cu cele ale modelului din oțel, versiunea din aluminiu are zona frontală mai coborâtă cu 2 cm pe toate mărimile, pentru o poziție mai aerodinamică, potrivită familiei sportive Black Label.
A rămas spațiu suficient pentru anvelope mari, capabile pe offroad – până la 700c x 45 mm sau 650b x 2.2.
Cadrul din aluminiu are rutare internă a cablurilor prin triunghiul principal, ax thru de 12 mm, două seturi de prinderi de bidon și prinderi pentru aripi complete. Furca standard din carbon include prindere de portbagaj iar noua furcă Monster Fork include câte 3 prinderi de bagaje pe fiecare braț, pentru aventuri adevărate de mai multe zile, plus prinderi de aripi și posibilitatea de a monta lumini cu dinam (dar fără rutare internă pentru acesta).
Echipările gravel sunt disponibile fie cu roți tubeless ready 700c și anvelope de 38mm Vittoria Terreno Zero, fie cu roți tubeless ready 650b și anvelope de 47 mm (1.9) Vittoria Terreno Dry, existând și opțiunea de a primi ambele seturi de roți, inclusiv caseta de pinioane, discurile și camerele, pentru un preț suplimentar de 350$. Cu acest set, bicicleta poate fi modificată de la gravel rapid la capacitate de off-road dificil.
Bicicleta completă vine cu un set de manete și schimbător spate SRAM Apex 1×11, împerecheate cu caseta 11-42T și angrenajul din aluminiu 40t producție proprie și frâne mecanice pe disc Tektro.
Cea mai ieftină variantă Black Label costă 1400$ și e echipată cu furca standard din carbon.
Există și opțiunea furcii Monster Fork, care aduce prețul pentru State Black Label All-Road la 1580$ și greutatea la 9.6 kg pentru bicicleta mărimea M, față de 12 kg ct avea în mărimea M modelul din oțel 4130.
Prețul e același indiferent de mărimea de roți aleasă, cu posibilitatea de a primi ambele seturi de roți complet echipate pentru un plus de 350$.
Sunt disponibile și seturi de cadu Black Label All-Road cu furca standard din carbon la 680$ în culorile copper brown sau pigeon gray. Toate modelele în afară de culoarea copper brown sunt deja în stoc și pot fi comandate de pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.