Acum citesti
Prototipurile aero pe disc Lapierre Aircode și Aerostorm au fost prezentate de FDJ

Înainte de oprirea tuturor curselor de ciclism, cei de la FDJ au fost observați concurând pe noile prototipuri de cursieră aero Lapierre Aircode Disc DRS și de cursieră de contratimp Lapierre Aerostorm Disc DRS la cursa Paris-Nisa. Echipa profesionistă Groupama-FDJ și producătorul francez de biciclete ce îi sponsorizează au insistat mult să păstreze bicicletele cu frâne clasice pe jantă, folosind până acum doar modelul ușor Xelius SL cu discuri. Acest lucru pare că se schimbă din acest sezon, cei de la FDJ concurând doar pe modele cu disc.

Lapierre și FDJ au un parteneriat de aproape 20 de ani care a culminat în ultimii 5 ani prin colaborarea fără precedent între rideri și departamentul de proiectare. După ce au realizat modelul ușor Xelius pentru cățărătorul Thibault Pinot, a fost timpul cicliștilor de fond și sprinterilor să primească un nou model aero. Noul Aircode DRS a abandonat în sfârșit frânele pe jantă, aderând la principiile și standardele moderne ale aerodinamicii.

Lapierre nu a anunțat prea multe detalii tehnice, lăsând date concrete despre geometrie, câștiguri aerodinamice și rigiditate pentru sfârșitul primăverii, când Aircode va fi lansată oficial.

Lapierre a confirmat că noul cadru Aircode e mai aerodinamic ca înainte, chiar dacă se folosește tehnologie de fabricare cu fibre carbon UD. O structură monococă dintr-o bucată a oferit Lapierre un control mai bun asupra greutății cadrului. Chiar dacă nu anunță o scădere în greutate, se vorbește de un raport mai bun greutate/performanțe.

Noua bicicletă aero este optimizată și pentru confort, nu doar pentru viteză, primind o geometrie complet redesenată. Noua geometrie e mai agresivă, cu un spate mai scurt și cu o zonă a headset-ului optimizată, cu un reach diferit pentru fiecare mărime. Dar noutățile sunt mai multe decât atât.

Numele e primul lucru, vechiul model Aircode avea denumirea SL (super light) iar noul model pe disc se numește DRS, prescurtarea Lapierre de la Drag Reduction System, combinația lor proprie de proiectare CFD și testare în tunel a formelor aerodinamice ale tuburilor, plus cockpit complet integrat.

Numele nu include însă denumirea Disc, cum e cazul cursierelor Lapierre anterioare cu astfel de frâne, confirmând faptul că acesta este noul standard adoptat de plutonul profesionist al celor de la Groupama-FDJ.

Stefan Küng a concurat pe prototipul alb la Paris-Nisa și a vorbit despre îmbunătățiri remarcabile de aerodinamică, spunând că a simțit că bicicleta îl împinge să meargă mai repede. De asemenea, bicicleta e mai confortabilă decât modelul anterior, în special pe drumuri de calitate slabă. Este combinația perfectă pentru a ataca performant cursele Clasice, dar din păcate datorită anulării tuturor curselor din această perioadă a anului, bicicleta va mai aștepta până va ajunge pe piatră cubică.

Faptul că se vorbește de piatră cubică înseamnă că bicicletele oferă mai mult spațiu pentru anvelope și mai mult confort. În imagini apar baieurile Conti Competition Pro Ltd de 25 mm, dar chiar dacă nu pare să mai fie prea mult spațiu rămas în cadru, este loc suficient pentru anvelope de 28 sau chiar de 30 mm.

În ceea ce prievște confortul, bicicleta folosește o clemă clasică pentru fixarea tijei aerodinamice, deși este ascunsă sub forma toptube-ului.

Seatstay-urile trec însă pe lângă seattube ca la Xelius SL pentru a permite un flex vertical mărit.

Bicicleta are rutare internă completă a cablurilor, cu un distanțier imprimat 3D special pentru acest model ce ghidează cablurile fixate pe cockpit-urile clasice PRO ale bicicletelor echipei. Noul Aircode DRS pare să folosească monobloc pressfit, prinderi de etrier flat mount și ax thru de 12 mm cu închidere QR.

Mai multe informații vor fi însă anunțate de Lapierre doar peste câteva luni.

Și mai puține detalii concrete se știu despre prototipul Lapierre Aerostorm Disc DRS pentru contratimp. Dacă noul Aircode DRS a fost folosit de cel puțin 3 rideri la Paris-Nisa, noul prototip de TT a fost folosit doar de Stefan Kung și Thibaut Pinot. Restul au folosit modelul actual cu frâne pe jantă Aerostorm DRS FDJ. Prototipurile negrul lucios de Aerostorm Disc DRS prezintă multe schimbări importante în afară de trecerea la frânele cu disc.

Chiar dacă viitoarea bicicletă împarte în mare același profil cu vechiul model, spatele e complet nou. Din spatele aceleiași tije aero, noul model cu frâne pe disc renunța la spatele tăiat brutal pentru un profil de tip Kamm. Mica aripă care direcționează fluxul de aer în spatele roții rămâne, dar acum face parte dintr-un cadru cu totul nou în loc de un capac. Noua bicicletă înclude și un port pentru controllerul Di2 chiar deaspura prinderii suportului aero de bidon.

În față profilul arată familiar, dar noul Aerostorm Disc DRS renunță la protecția externă pentru headtube/frână folosită de Lapierre pentru a trece de reglementările vechi UCI 3:1. Acum headtube-ul e mult mai adânc ca secțiune, permițând o curgere fină a aerului de la cockpit la furcă.

BIcicletele FDJ primesc de asemenea un ghidon aero Lapierre DRS, acesta fiind foarte probabil un prototip PRO.

Noile seatstay-uri ale bicicletelor au forma modificată în comun și folosesc un profil aero mai alungit ce oferă o tranziție fină spre seattube. Odată cu trecerea la ax thru, dropout-ul a devenit mai lat și mai curb, oferind o prindere direct-mount pentru deraioarele Shimano Dura-Ace Di2 ale echipei.

Lapierre va anunța mai încolo informații suplimentare despre acest prototip, la fel și Shimano despre propriul prototip de ghidon de contratimp. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

four × 3 =