Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Episoadele memorabile din sportul cu pedale s-au petrecut, cel mai adesea, pe biciclete la fel de memorabile și cu siguranță un loc de cinste pe această listă îl ocupă producătorul italian Bianchi. Numele este aproape sinonim cu ciclismul de elită, acest lucru implicând că nu degeaba marii sportivi și-au pus, de-a lungul anilor, încrederea în aceste mașinării de viteză. Și cum tradiția nu este un motiv de a ignora diversele tendințe din industrie, Bianchi a pășit în segmentul cursierelor de anduranță. Infinito CV reprezintă replica companiei fondate de Edoardo Bianchi în materie de astfel de biciclete și așteptările create în jurul acesteia ne-au îndemnat să vedem ce știe noua progenitură.
Recunosc că încă de când mecanicul delegației Bianchi la Eurobike îmi pregătea cursiera conform cerințelor mele entuziasmul începuse să clocotească în mine. Dar cum a trebuit să îmi păstrez doza necesară de obiectivitate, m-am suit pe bicicletă și am pornit la drum să încerc să îmi dau seama dacă chiar este vorba despre un nou tip de cursiere sau doar au mărit ampatamentul acesteia și i-au montat baieuri mai groase.
Ideea e că cu echiparea de care beneficiază modelul pe care am mers, adică setul Campagnolo Chorus, roți Fulcrum Racing Speed XLR (pentru baieuri), șa Fizik Aliante și câteva componente FSA, e greu să dai greș, dar chiar și așa, trăsăturile cadrului au reușit să iasă în evidență. Rigiditatea s-a dovedit optimă în zona rulmentului pedalier, însă fiind un model care pune accent pe confort poziția de pe bicicletă mi-a dat impresia să pot să îmi continui drumul mult și bine până să mă lovesc de vreo problemă în această privință. Mai mult ca sigur, forma țevilor, dar și materialul CounterVail, introdus printre fibrele de carbon ale cadrului, care presupune o compoziție nedezvăluită ce are proprietăți vâscoelastice, și-au adus aportul la acest grad de confort. Iar despre aspectul general al cadrului aș putea vorbi mult și bine și i-as putea atribui o droaie de epitete, dar sunt convins că pozele fac o treabă mai bună decât mine.
Dar poate a lua fiecare componentă a modelului Infinito CV în parte și a o analiza s-ar dovedi un pas neinspirat. Spun asta pentru că ținuta de drum este impresionantă și aici contribuie mare parte din piesele de pe cursieră, de la șa, ghidon și până la roți și tren de rulare. Totul funcționează în deplină armonie, iar de când m-am așezat pe bicicletă am simțit că îmi vine ca turnată. Desigur, aici vorbim și de priceperea mecanicului care a reglat-o înainte să mi-o ofere, dar nici măcar acest argument nu mă face să trec cu vederea că unele modele Bianchi dau înțelesul veritabil termenului de cursieră.
Dacă este să rămânem la elementele care definesc acest model mai confortabil, atunci trebuie să mai amintesc de tehnologia C2C, care presupune un head tube mai înalt, dar și o stabilitate mai mare a cadrului mulțumită ampatamentului și chain stay-urilor lărgite. Modelul a fost lansat anul acesta, însă doar profesioniștii echipei Vacansoleil-DCM s-au putut bucura de el, cu o implicație evidentă pentru bicicleta ce va ajunge pe piață. Reparto Corse (Departamentul de cursă) se numește programul prin care Bianchi colaborează cu rutierii profesioniști pentru a îmbunătăți bicicletele și Infinito CV beneficiază de acesta.
Nu pot trece cu vederea nici ghidonul ergonomic și nici șaua Fizik Aliante care duc termenul de confort la un alt nivel. Despre setul Chorus, cu 11 viteze, iarăși nu am nicio obiecție, ci doar o precizare pentru cei care nu au folosit Campagnolo până acum și anume că manetele schimbă mai multe pinioane cu o singură apăsare, dacă dorești acest lucru. Roțile sunt ultimul punct memorabil al bicicletei, Fulcrum Racing Speed XLR fiind alegerea mai multor echipe profesioniste, ceea ce spune destule despre acestea, carbonul folosit pentru ele și butucii cu rulmenți CULT. O mențiunea specială merge în direcția baieurilor Veloflex Arenberg, late de 25mm și cu o carcasă mai rezistentă pentru a preveni penele.
Una peste alta, Bianchi Infinito CV se poate numi un succes al companiei italiene fără probleme, cu toate că am testat un model din eșalonul inferior, dată fiindu-i echiparea. Știu că sună ironic, însă în lista celor de la Bianchi această versiune se află la bază, cele de vârf fiind echipate cu Shimano Dura-Ace 9000, SRAM Red (cu frâne hidraulice pe disc) ori Campagnolo Super-Record. Mă străduiesc să îi găsesc oarece minusuri, numai că în afară de prețul de aproape 5.000 de euro, chiar nu am câștig de cauză. Asta e, bicicletele de vis chiar există!
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.