Acum citesti
Noutăți Felt în 2014: gamele mid-level, atractive din punct de vedere al aspectului

noutati_eurobike

Felt urmărește pentru 2014 abordarea în forță a segmentului mid-level și face asta cu toate armele care-i stau la dispoziție: îmrpumută tehnologie de la modelele top-level, mizează pe un aspect curat, dar atractiv și prezintă la EuroBike câteva modele de biciclete care stau ca referință pentru calitatea care l-a consacrat pe producătorul american.

Felt Edict 9 2014

felt_edict_9_2014

Noul full suspension pentru Cross Country, Edict 9, va miza pe roți de 29 de inch și va fi oferit în 3 versiuni diferite, cu cadru de carbon și alte două, cu cadru din aluminiu. Noul model este dezvoltat în jurul unei suspensii cu un singur pivot, foarte eficientă așa cum susțin reprezentanții Felt, deoarece seat stay-urile sunt suficiente pentru a prelua din șocurile încasate de basculă, fără a mai fi nevoie de pivoți suplimentari în dreptul urechilor cadrului. Unul dintre avantajele utilizării carbonului, care flexează mai mult ca aluminiul, mai ales acolo unde este necesar.

Greutatea cadrului modelului de top este de aproximativ 2 kg cu tot cu amortizor, în timp ce rigiditatea a crescut cu 8 până la 10% față de modelul LTE al anilor trecuți.

Felt Nine FRD 2014

felt_nine_frd_2014

Hardtail-ul de top, din carbon va fi oferit pentru 2014 doar sub formă de cadru. Iar greutatea acestuia va fi de doar 900 de grame, în condițiile utilizării unui headtube conic, ax QR de 135 pentru prinderea roții de spate, o tijă de șa cu un diametru de 27.2 mm și un bottom bracket de tip PressFit.

Tot din seria hardtail-urilor Nine, menționez și modelul Nine 50, cu un aspect cel puțin interesant, dotat cu anvelope cu pereți cafenii și cu un sistem de transmisie ce provine integral de la Shimano Deore. Acesta este unul dintre modele mid-level la care cei de la Felt au muncit pentru a-i crea o imagine cât mai sugestivă pe piață.

felt_ninee_20_2014Felt NINEe 20

Modelele electrice de la Felt, vor avea litera e anexată după denumire. NINEe va fi deci un hardtail 29er, electric, care va satisface nevoile celor dornici de urcări sau parcurgerii de trasee lungi, propulsat de un model Bosch. Iar Felt nu va produce modele din seria NINEe ci și din seriile QXe și VERZAe, ambele făcând parte din categoria bicicletelor de oraș.

27.5

În ceea ce privește biciclete cu roți de 27.5 inch, Felt a pregătit pentru 2014 doar două astfel de modele. Ambele făcând parte din seria 7, vor fi disponibile cu componente de la Rock Shox, Shimano (Deore/Acera) sau frâne hidraulice Tektro.

Armament de viteză și pentru triatloniști

Cu toate că segmentul de off-road a primit atenție din plin, Felt nu s-a abătut de la proiectul FRD (Felt Race Development) nici în ceea ce privește bicicletele de triatlon, lucru destul de firesc având în vedere că Jim Felt, fondatorul mărcii, este un triatlet înfocat. Iar munca depusă de americani în ultimii ani s-a concretizat în Felt IA FRD Ltd, bicicleta pe care ei o numesc cea mai avansată chestie în materie de triatlon.

felt_triathlon_2014

În fapt, este printre puținele biciclete dedicate exclusiv sportului cu 3 discipline, motiv pentru care inginerii Felt nu au fost nevoiți să se conformeze regulilor impuse de către UCI în materie de aerodinamică. Forma generală a fost aplatizată pe cât posibil și o inovație cu adevărat interesantă este tija de șa, Felt VA DiffLock, care grație mecanismului unic nu se bazează pe un colier care să o fixeze, ci pe două piese din interior care presează pereții seat tube-ului. Inserția mediană de elastomer îmbunătățește confortul, obiectiv urmărit și de construcția generală a IA FRD, cel puțin prin prisma faptului că la o competiție de IronMan, 180 de kilometri în șa nu-s de ici, de colo.

Plăcut ochiului, dar și util în aceeași măsură este ansamblul proiectat pentru frâna de față, care presupune introducerea acesteia în furcă, însă este acoperită de o piesă care șterge orice bănuială a locului unde aceasta se află. Și, ca să nu fie nicio bănuială că Felt IA FRD frizează cu compromisul, producătorul a echipat-o cu setul electronic Shimano Dura Ace Di2 și roțile Mavic CXR 80.

Seria AR duce mai departe limitele aerodinamicii

Împrumutând câtă tehnologie permit normele UCI în materie de aerodinamică de la seria IA, seria AR (Aero Road) plusează câteva trăsături suplimentare în 2014. Tija de șa este cea mai evidentă, deși cu dimensiunile mai reduse față de omoloaga sa pentru triatlon, și după cum se obișnuiește în categoria cursierelor aerodinamice, frâna de spate este bine ascunsă în punctul de întâlnire al chain stay-ului cu zona rulmentului pedalier. Dacă ne uităm la cifre, Felt susține că noul AR este mai aerodinamic cu aproape 15% ca vechea versiune și cu circa 30% decât o cursieră cu țevi rotunde. Cât de mult se simt aceste cifre pe șosea rămâne de văzut, dar cu certitudine prima impresie creează anumite așteptări de la acest model.

felt_ar_2014

Șoseaua are secrete tot mai puține pentru Felt-urile Seria F

Cine a urmărit Turul Franței și Turul Spaniei din acest an probabil a remarcat că rutierii Argos-Shimano nu s-au dat înapoi de la luptă. Marcel Kittel a înregistrat 4 succese de etapă în Marea Buclă, lucru cu atât mai valoros cu cât a fost ediția centenară, așa că era firesc ca o parte din atenție să ia calea bicicletei sale, model folosit, de altfel, de întreaga echipă. F1 a fost la fel de rapidă și fiabilă ca și mașinile de Formula 1 la care ne duce cu gândul denumirea acesteia, iar dacă înfățișarea clasică a cursierei ne-ar fi făcut să credem altceva, orice dubiu s-a spulberat. Fără să pună prea mult preț pe confort, F1 este cea mai ușoară și rigidă cursieră produsă de Felt, agilă pe cât sportivii de top au nevoie în prima ligă a ciclismului mondial.

felt_f_2014

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

3 × four =