Acum citesti
Noutăți de la Shimano: XT Di2 și SLX pe 11 pinioane

Avem vești proaspete de la Shimano! Mulți iubitori de MTB, inclusiv eu, nu suntem încântați de sistemele 1x cu limitările de rapoarte, în special la cele de viteză și cu salturile mari între pinioane. Dar pe de altă parte am vrea să scăpăm de grija deraiorului din față în timpul concursului. Shimano a rezolvat problema cu componentele electronice XTR Di2, unde calculatorul schimbă singur foaia după un algoritm reglabil de utilizator. Problema este prețul prohibitiv al componentelor XTR pentru majoritatea dintre noi. Vestea inevitabilă a venit însă chiar azi: tehnologia Di2 va fi prezentă pe componentele Deore XT, mult mai ieftine, ba chiar într-o formă îmbunătățită.

Pe de altă parte, pentru cei ce doresc să beneficieze de avantajele unei transmisii cu 11 pinioane, Shimano are o altă veste bună: se lansează noile componente SLX pe 11!

DEORE-XT-M8050-OP_zz_zz_STD_img1_draftDeore XT reprezintă un grup de componente foarte performante, gata de competiție, pentru cei ce nu își permit cele din gama XTR, adică în general cei care nu au sponsori să le echipeze bicicletele ci sunt nevoiți să o facă din bugetul propriu. Aceștia vor avea de acum acces la tehnologia Di2 cu noul grup Deore XT Di2 M8050.

SW-M8050-L_L_zz_STD_S1_draftAcum schimbarea vitezelor se poate face prin simpla atingere a unui buton iar tehnologia Synchronized Shift face ca deraiorul față să schimbe foaia automat atunci când este nevoie, după cum a fost programat inițial. Dacă la XTR programarea se făcea cu cablu, noutatea este compatibilitatea sistemului cu protocolulu Bluetooth, astfel că acum modificarea parametrilor se poate face chiar și în timpul turei folosind un telefon sau tabletă cu aplicația Shimano E-TUBE instalată.

RD-M8050-GS_zz_zz_STD_S1_draftDeraiorul spate M8050 va fi construit la fel cu cel mecanic M8000, folosind tehnologia Shadow RD+ care elimină balansul lanțului și îl păstrează pe pinioane indiferent de teren. Sistemul transmite date wireless prin D-FLY Data Management system, date ce pot fi preluate de computere de bicicletă compatibile. Această tehnologie va putea fi implementată și pe componentele XTR deja existente pe piață.

SC-MT800_zz_zz_STD_S1_draftPerformanțele bateriei vor fi identice cu cele ale sistemului XTR Di2, autonomia minimă fiind de mai multe sute de km de utilizare grea. Încărcarea bateriei este afișată pe display iar acesta se oprește după câteva secunde de inactivitate pentru a economisi bateria. Încărcarea completă durează doar 90 de minute.

FD-M8070_zz_zz_STD_S1_draftComponentele au fost proiectate să fie la fel de rezistente cu cele XTR. Sistemul este etanș și complet rezistent la apă, putând fi folosit fără probleme prin noroi, apă sau praf, schimbarea vitezelor rămânând impecabilă.

Noile componente Deore XT M8050 vor fi disponibile începând cu luna septembrie la un preț ce urmează să fie anunțat.

În același timp, a fost anunțat noul grup SLX M7000 care va avea variante de transmisie 2×11, 1×11 și 3×10. Pentru transmisiile cu 11 pinioane vor fi disponibile casete 11-40 și 11-42 iar ca angrenaje, pentru 2x vor fi disponibile combinațiile 34-34, 36-26 și 38-28 iar pentru 1x vor fi disponibile foi de 30, 32 și 34 de dinți. Pentru 3×10 va fi disponibil angrenajul 40-30-22 și pinioane 11-32, 11-34 sau 11-36.

SLX-M7000-OP_zz_zz_STD_img1_draftDeraioarele vor avea tehnologia Shadow RD+, sistemul Dyna-Sys11 va asigura schimbări ale vitezelor impecabile iar manetele RapidFire+ vor asigura urcarea a trei pinioane la o apăsare.

Modificări au fost aduse și butucilor, care au acum un sistem de clicheți cu angrenare la 10 grade și sunt disponibili în variante compatibile Boost.

Frânele SLX vor avea multiple posibilități de reglare a poziției levierului și sisteme de răcire avansate pentru o funcționare impecabilă.

Componentele SLX M7000 vor fi disponibile începând cu luna iulie, prețul urmând să fie anunțat.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

seventeen − 14 =