Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Chiar dacă cicliștii de XC împing bicicletele tot mai mult spre limită, greutatea va fi mereu o prioritate pentru cei ce vor să câștige. Roțile Roval Control SL Team Issue 2020 vin cu o greutate uimitoare, dar nu sunt un model doar pentru competiție. Noile jante sunt mai rezistente ca cele din versiunea actuală și folosesc margini groase pentru a evita tăierea anvelopelor.
Un împătimit al XC-ului ar putea fi cucerit doar de greutate. La 1240 g, roțile Control SL Team Issue sunt cea mai ușoară pereche făcută vreodată de Roval, incluzând aici și modelele de șosea! Și da, sunt roți de 29, singura mărime în care sunt disponibile! Toată roata față e mai ușoară decât bidonul de apă!
Roval a proiectat roțile Control SL Team Issue ca un sistem complet, nu ca și componente separate: jantă, butuc și spițe. Această abordare a avut ca rezultat detalii fine ca găurile din jantă și butuc efectuate la unghiul exact pentu a reduce stress-ul și proiectarea butucului pentru a folosi spițe ușoare cu tragere directă.
Roțile Control SL Team Issue sunt proiectate să fie rigide lateral, dar să ofere amortizare pe verticală. Noile roți sunt cu 50% mai bune ca amortizare decât modelul Control SL anterior, dar oferă cu 29% mai multă rezistență la lovituri. Există însă și o limită de greutate pentru roțile Team Issue, una destul de generoasă: 120 kg!
Roval spune că pierderile cele mai mari de timp în cursele de XC sunt datorate penelor, iar cursele sunt tot mai dure din acest punct de vedere, așa că au dorit să rezolve acest aspect. Marginile jantelor Control SL au o lățime de 4 mm pentru a nu tăia cauciucul. Roval a experimentat 16 forme diferite ale contactului cu anvelopa înainte să se decidă la aceasta, noul model având nevoie de o forță cu 22% mai mare pentru a tăia anvelopa față de modelul actual. Marginile mai groase vor rezista mai bine și crăpăturilor când sunt abuzate.
Asta înseamnă că ciclistul poate să folosească anvelope mai subțiri, reducând mult greutatea ce se rotește. Cicliștii pot folosi de asemenea presiuni mai scăzute fără teamă de pene și bucurându-se de suport excelent pentru anvelope oferit de jantele cu lățime internă de 29 mm.
Noile jante Control SL au fost total reproiectate, cu o formă mai joasă și asimetrică pentru 2020, având greutatea de 358 g bucata. Forma asimetrică a permis Roval să folosească aceiași lungime de spiță la ambele roți, păstrând tensiunea în spițe egală de pe o parte pe cealaltă. Asimetria spițelor a permis și mărirea unghiului dintre spițe și butuc/jantă, optimizând rezistența și rigiditatea laterală.
Pentru pasionații de greutate, Roval include dopuri pentru spițe ce pot fi folosite în loc de banda tubeless, salvând încă niște grame. Jantele Control SL au șanțuri speciale pentru aceste dopuri. Dopurile pot fi scoase ușor pentru a înlocui o spiță, în timp ce banda ar trebui înlocuită cu totul pentru asta. Conceptul a mai fost folosit de Velocity cu sistemul Veloplug, dar Roval se pare că a adăugat garnituri dopurilor pentru a asigura o etanșare completă fără bandă.
Butucii Control SL Team Issue sunt produși de Roval, cu componente interne de la DT Swiss. Roțile Team Issue folosesc un butuc spate Roval/DT Swiss EXP cu ratchet de 54t, ce produce un sunet foarte elegant. Pentru a păstra greutatea redusă, noul butuc nu are ax. Tot butucul are acum o greutate mai mică decât carcasa goală a butucului anterior. Roval nu a anunțat exact cum funcționează acest sistem, preferând să păstreze discuția la nivel de greutate. Roțile Team Issue sunt disponibile doar cu ax Boost.
Roțile Control SL Team Issue sunt exact modelul pe care atleții sponsorizați de Roval îl folosesc în curse. Roata vine cu autocolante albastre și vor fi disponibile doar 600 de seturi, în ediție limitată. Prețul setului Team Issue e de 2650$ iar acestea sunt deja disponibile. Roval vrea să extindă în viitor gama Control SL cu mai multe modele, produse în cantități normale.
Toate roțile Roval sunt construite manual de echipa de ansamblare. În plus pe lângă garanția pe viață pentru defecte de fabricație, Roval oferă garanția la distrugere ”it happens” însă doar pentru SUA.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.