Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
În timp ce segmentul Enduro a început să atragă din ce în ce mai mulţi fani noi componente şi geometrii agresive au început să estompeze din ce în ce mai mult linia dintre cross country şi trail. Una din bicicletele care face acest lucru este Rocky Mountain Thunderbolt cu suspensii de 120mm.
Anul trecut bicicleta cu roţi de 27,5 inch a fost anunţată ca fiind o bicicletă de cross country. Însă între timp s-a dovedit a fi extrem de versatilă şi bună de folosit pe o mulţime de feluri de teren. Astfel, pentru 2015 Rocky Mountain lansează o versiune din carbon care include câteva modificări subtile cum ar fi un top tube mai lung, ţevi chainstay mai scurte şi echipare mai agresivă.
În plus faţă de modificările geometriei sistemul de bucşi ABC a fost regândit pentru a reduce fenomenul de mişcare sacadată la care au adăugat deschideri pentru lubrifiere ceea ce face întreţinerea extrem de facilă. Apoi, pentru a mai reduce din greutate, dar totuşi mări rigiditatea compania a optat ca pentru pivotul central să folosească un niplu exolat expandat.
Aceste îmbunătăţiri, plus construcţia din carbon a cadrului la care s-au folosit matriţe interne rigide în defavoarea celor tradiţionale care se umflă, şi plus sistemul Ride 9 care-ţi permite reglarea geometriei, au produs o bicicletă incredibil de versatilă şi uşoară.
Preţul porneşte de la 4.299 $ pentru varianta din carbon. Modelul de bază Thunderbolt 750 MSL primeşte un mix de componente cum ar fi transmisie Sram şi frâne Shimano SLX. Roţile vin tot de la Shimano cu butuci SLX instalaţi pe jante SunRingle. Restul echipării vine în forma suspensiei Fox, componentelor RaceFace şi tijei de şa reglabile X-Fusion.
Modelul de mijloc 770 costă 5.499$, cu 1.200$ mai mult faţă de entry level linsă oferă transmisie şi frâne mai bune de la Shimano XT. Suspensia vine tot de la Fox, iar pentru tija de şa avem Rockshox Reverb. La roţi butucii sunt acum XT cu jante Stan’s ZTR Crest.
Se pare că în ultima vreme fiecare fabricant trebuie să aibă în gamă o bicicletă de cel puţin 10.000 de dolari, iar modelul 799 MSL este oferta celor de la Rocky Mountain. Însă preţul nu este chiar nejustificat. Vorbim de XTR peste tot şi inclusiv noua transmisie electronica Di2, jante Stan’s Valor Carbon, suspensie Fox cu Kashima şi o şa WTB cu rail-uri din carbon. Dacă îţi iei aşa ceva cu siguranţă nu vei căuta upgrade-uri prea curând.
Toate cadrele Thunderbolt din carbon dispun de un cablaj intern revizuit. Astfel revizia de rutină devine mai uşor de efectuat. Cadrul oferă şi un spaţiu special amenajat în ţeava downtube pentru bateria Di2. Preţul este de 10.999 $.
Jucându-se puţin cu echiparea standard, varianta BC oferă un ghidon mai lat, pipă mai scurtă, anvelope mai mari, transmisie 1x şi furcă de 130mm. Se pare că de fapt aceasta este varianta de echipare pe care o practică majoritatea angajaţilor de la Rocky Mountain. Preţul acestei variante este de 6.399 $.
Exista la vânzare şi varianta de cadru simplu cu un preţ de 2.899 $. Greutăţile încă nu au fost date publicităţii însă după spusele lor se pare că noua bicicletă va fi mai uşoară decât Rocky Mountain Altitude care are suspensii de 150mm.
Pentru cei care spun că mtb-ul devine prea scump Rocky Mountain oferă o variantă din aluminiu. Echipările complete încep de la preţuri puţin peste 2000$.
Bicicletele care dispun de opţiunea Ride 9 beneficiază de geometrie variabilă. Bicicleta poate deveni „relaxată” pentru downhill sau „abruptă” pentru cross country. Totul se face dintr-o singură mişcare. Ţevile stay, ampatamentul compact şi toptube-ul spaţios ar trebui toate să contribuie la o tură plină de viaţă.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.