Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Ce coboară trebuie să mai şi urce, iar când momentul pedalării la deal a venit orice gram în minus la bicicletă este binevenit. Pe de altă parte o bicicletă pentru enduro este mai dificil să fie uşoară sau cel puţin nu ieftin. Datorită vitezelor mari şi a şocurilor puternice pe care cadrul şi piesele trebuie să le suporte în comparaţie cu o bicicletă de cross country sau şosea acestea trebuie să fie mai solide aşadar mai grele. Altfel spus expresiile „super uşor” şi „suspensie mare” nu prea sunt folosite împreună pentru a descrie aceeaşi bicicletă.
Fair Wheel Bikes este însă specializată în personalizarea şi construirea de biciclete uşoare, iar de data aceasta americanii şi-au îndreptat atenţia spre cadrul din carbon Pivot Mach 6 pe care au pus piese numai una şi una. Dacă transmisia este relativ standard – angrenaj Race Face Next SL, pinioane Sram XX1 şi schimbător spate XTR M9000, restul componentelor sunt mai exotice.
Unul din lucrurile cu care se mândreşte Fair Wheel Bikes este faptul că bicicleta obţine această greutate mică chiar şi dacă se foloseşte o tijă de şa reglabilă. Au folosit tija KS LEV Integra peste care au instalat şaua Tune Speed Needle din carbon şi aramidă cu suprafaţă din mirofibră Alcantara.
Celelalte puncte de contact sunt la fel de uşoare. Spre exemplu ghidonul din carbon Schmolke TLO Lo Rise, manşoanele KCNC din spuma şi pipa Extralite Hyper Stem. Greutăţile sunt de 110g, 15g şi respectiv 70 grame pentru pipă. Lucruri „mici” precum cămăşile Alligator iLink pentru cabluri mai reduc puţin din greutate însă impresionant este cablul tijei de şa care este KCNC din titan. Doar acest cablu este mai uşor cu peste jumătate din greutatea unui cablu normal din oţel.
Jantele sunt ENVE M60forty 27.5 din carbon, iar butucii Aivee, o marcă din Franţa. Cele două sunt prinse una de alta cu spiţele Pillar din titan. Şi spiţele au permis o reducere de 70g din greutate. Greutate suplimentară mai este redusă şi mulţumită discurilor minimaliste de frână Ashima care vor avea nevoie de toată puterea de frânare venită de la frânele Shimano XTR M9000 pentru a ţine totul sub control.
Furca este Magura TS8, iar anvelopele Schwalbe Nobby Nic 27×2.35. Angrenajul Race Face Next SL cu foi CINCH direct mount s-au dovedit a fi atât rezistente cât şi uşoare. Potrivit celor de la Fair Wheel Bikes „ciudata” combinaţie de pinioane şi schimbătoare Sram / Shimano funcţionează foarte bine împreună chiar şi dacă peste ele rulează un lanţ KMC X11SL.
Care este greutatea finală? 10,25 kg, mai bine decât multe mtb-uri „suple” de cros country. Preţul însă este posibil să fie mai greu. Din păcate nu l-am găsit nici pe site-ul oficial fairwheelbikes.com.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.