Acum citesti
Koga Beach Racer, o bicicletă dintr-o clasă proprie

Pasiunea olandezilor și belgienilor pentru curse pe plajă (în timpul iernii mai ales) este la fel de puternică precum cea pentru biciclete, așadar oare ar trebui să ne mire că cei de la Koga vin cu o propunere cel puțin atipică? Este vorba despre Beach Racer, un model derivat dintr-o bicicletă de ciclocros, dar care înglobează trăsăturile necesare unei curse plajă. Mă rog, care or fi acelea…

koga_beach_racer

Că am văzut mai rar, sau chiar deloc, biciclete ca și Beach Racer nu înseamnă că nu trebuie să o categorisim, ori cel puțin să încercăm să o facem. Conform producătorului, modelul este o încrucișare dintre o bicicletă de ciclocros și un mountain bike 29er. Cadrul este fabricat din aluminiu 7005, pe când furca este din carbon. De asemenea, unghiurile sunt destul de agresive, iar seat tube-ul este aproape perpedincular pe axul pedalier.

Ghidonul este unul ce poate fi găsit pe cursierele oamenilor ce se descurcă bine de tot pe șosele plate, mărturie suplimentară a înclinației bicicletei spre viteză, chiar dacă anvelopele Schwalbe, Thunder Burt pe față și Super Moto pentru spate, ambele de 2.1 inch nu sunt alegerea ideală pentru așa ceva. În completare, printre componente se mai regăsesc frâne pe disc mecanice Tektro, angrenaj Truvativ cu o singură foaie de 38 de dinți și schimbător de spate Shimano Ultegra pentru a folosi cele 10 pinioane disponibile.

Vezi Comentarii (21)
  • Cum adica: „seat tube-ul este aproape perpedincular pe axul pedalier” ?? Seat tube-ul e intotdeauna perfect perpendicular pe axul pedalier. Nu prea v-a placut geometria la scoala …

  • Orice seat tube are o înclinație, în funcție de destinația cadrului. Seattube cu un unghi de 90 de grade (adică perfect perpendicular cum îl numești tu) eu nu am văzut nicăieri și asta pentru că nu există. Dacă te uiți pe specificațiile geometriei cadrelor, vei constata că seattube-ul este amplsat în general sub un unghi de 72-75 de grade. Dacă mai ai nelămuriri îți stăm la dispoziție.

  • Presupunand ca tuburile cadrului sunt niste drepte imaginare ele sunt contzinute toate intr-un plan (coplanare), planul bicicletei sa-l numim. Axul pedalier este perpendicular intotdeauna cu acest plan deci si cu toate dreptele contzinute in el, prin urmare, perpendicular si pe seat-tube. Reia geometria de clasa a 7-a si mai multa grija la exprimare. Se presupune ca materialele pe care le citim aici sunt scrise de specialisti, dar se pare ca de multe ori sunt doar „specialisti”.

  • probabil ai vrut sa spui ca seat tube-ul e aproape perpendicular pe chain stay (si nu pe axul pedalier asa cum ai scris) sau perpendicular fatza de suprafatza de rulare (care de multe ori e paralela cu chain stay-ul) 🙂

  • Din punct de vedere pur matematic/geometric ai dreptate (Alin), dar exista foarte multe industrii in care jargonul specific nu se potriveste intotdeauna cu ce se preda la scoala, asa ca de ce sa folosim vorbe grele?

  • Inteleg oarecum predilectia lui Alin pentru invatamintele care ne-au ramas multumita unor minti stralucite precum Pitagora, Euclid sau altii, insa poate el este nou in domeniul bicicletei si inca nu a descoperit ca axa fata de care se calculeaza unghiul seat tube-ului trece prin centrul axului pedalier si este paralela cu solul. Dar de aceea suntem noi aici, ca sa diseminam informatiile si mai putin sa ne etalam cunostintele de geometrie de gimanziu

  • Alin, cred că există o neînțelegere la mijloc. Atunci când proiectezi un cadru, unghiul seat tube-ului este format împreună cu chainstay-ul. Prin seat tube perpendicular pe axul pedalier sau pe chainstay eu înțeleg ceea ce ți-am desenat aici: http://freerider.ro/images/seattube.jpg – dacă tu ai văzut vreodată un astfel de cadru, te rog să ni-l arăți și nouă. Mersi!

  • Pana la urma de ce e o bicla dintr-o clasa… necunoscuta? Este un monstercross toata ziua, cadru de ciclocros, ghidon de sosea/cx, gume mai balonate, de 2.1. O bicla superba si polivalenta.

  • Free Rider, dupa parerea mea facetzi o mare confuzie intre chain stay si axul pedalier. Axul pedalier este cel care uneste bratzele pedalelor, cel care trece prin centrul monoblocului. Si apropos, chain stay-ul este si el perpendicular pe axul pedalier. Intotdeauna.

  • In desenul pe care l-ai facut ai desenat un cadru cu seat tube-ul perpendicular pe chain stay, pe axul pedalier era oricum perpendicular, in felul asta imi intaresti convingerea ca faci confuzie intre chain stay si ax pedalier.

  • In fotografia mentzionata cu denumirile tuburilor unei biciclete, de asemenea este marcat unghiul intre seat tube si chain stay, nu intre seat tube si ax pedalier. Daca voi insistatzi sa facetzi aceasta confuzie e problema voastra, eu nu mai continui aceasta discutzie pentru ca e pierdere de timp. Stima!

  • Cum ar putea exista un unghi între seat tube și axul pedalier? În specificațiile oricărui cadru se oferă informații despre unghiul format de chainstay și seat tube, nu între seat tube și axul pedalier.

  • Exact asta incerc sa-ti explic si eu, dar citeste ce ai scris in articol, citez: „iar seat tube-ul este aproape perpedincular pe axul pedalier”.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fourteen − 3 =