Acum citesti
Îți explicăm cum să-ți reglezi și să-ți întreții bicicleta

Cursurile s-au încheiat, însă vor continua pentru doritori din luna martie 2018, doar în zona Câmpulung Muscel.

Deoarece ne aflăm în sezonul rece, am decis să reluăm training-ul de mecanică, oferit gratuit la achiziționarea unui USB pe care se află tutorialele foto cu explicații și fotografii. Astfel, pe USB vei regăsi operațiuni de bază ce pot fi realizate la propria-ți bicicletă, operațiuni ce vor fi susținute printr-o parte practică în cadrul prezentării din atelierul nostru.

Operațiuni ce vor fi acoperite în cadrul prezentării, explicate pas cu pas și explicate de mai multe ori dacă este necesar:

1.Reglarea schimbătoarelor (pinioane și foi), înlocuirea unui cablu și al cămășii, lubrifierea unui cablu.
2.Curățarea transmisiei (schimbătoare și lanț)
3.Montarea și demontarea lanțului
4.Reglajul frânelor pe disc și înlocuirea plăcuțelor de frână
5.Anvelopele – montare/demontare și presiunea corectă, înlocuirea unei camere
6.Reglaje pentru șa și ghidon, înlăturarea jocului din ghidon
7.Curățarea elementelor de suspensie
8.Montarea pedalelor/șeii/manșoanelor
9.Verificarea șuruburilor

Durata prezentării este de aproximativ 2 ore, pe când practica participanților se poate întinde pe tot atâtea ore. Durata finală depinde foarte mult de cât de repede sunt asimilate informațiile și de cât de rapid se termină practica participanților.

Sunt puse la dispoziție participanților: mănuși Park Tools, chei pentru operațiuni diverse, hârtii pentru notițe, băuturi răcoritoare sau apă, alte consumabile pentru bicicletă, toate din partea casei.

Costul USB-ului, ce conține prezentarea, este de 195 de lei. Prezentarea fizică, adică training-ul, se face gratuit, cu maxim 3 participanți. Prezentarea cât și practica se face pe bicicleta noastră, Sprint Apolon LTD 29 2017, echipată cu frâne pe disc hidraulice și sistem de transmisie 3×9.

Desigur, putem răspunde și la alte întrebări decât cele prezentate ca subiecte mai sus, în limita timpului disponibil. Se poate veni cu bicicleta proprie, însă aceasta nu va putea fi folosită pentru practică.

Primele date disponibile pentru prezentare/training:

*ora maximă de terminare al cursului

Se pot organiza și în timpul săptămânii, la cerere, prețul fiind similar. Condițiile de participare sunt indentice, adică de minim două persoane. Prin urmare, poți invita un prieten.

Prezentarea/training-ul se va ține cu un minim de 2 participanți, în București. Achiziționarea USB-ului se poate face la fața locului. Se oferă desigur bon fiscal pentru persoane fizice sau factură pentru persoane juridice, dar trebuie să ne precizați de la început ce metodă de facturare preferați.

Înscrierile se fac pe e-mail, la adresa [email protected]. Vă rugăm să includeți numele și numărul de telefon, pentru a vă putea contacta ulterior în caz că există probleme cu mail-ul (spre exemplu, în situația în care ajunge în Spam și nu remarcați acest lucru).

Vă mulțumim pentru interes și vă așteptăm cu drag!

Ce spun participanții

Marius Moise:

Intr-un interval de timp foarte bine ales, deprinzi atat teoria cat si partea practica pe care e bine sa o cunoasca oricare rider. Am ajuns sa schimb placute de frana, sa desfac/refac un lant rupt, sa schimb un cauciuc, sa reglez cablurile schimbatoarelor, sa reglez o furca cu arc. Pe langa toate acestea, vezi ce scule si ce consumabile iti sunt necesare pentru operatiunile anterioare. Nu in ultimul rand, Dragos Mitroi este o persoana care stie sa transmita informatia a.i. sa o poti asimila usor si depaseste cu mult obiectivele initiale ale atelierului. Recomand celor care vor sa afle cum se fac toate acestea intr-o maniera amicala si profesionista.

Octavia Aanei:

Mi-a placut trainingul de mecanica.E mult mai usor dupa ce vezi cu ochii tai si faci cu mana ta.
Am reusit pentru prima data sa fac un reglaj corect al schimbatoarelor, am aflat cu pot regla mult mai rapid o frana pe disc si am invatat o sumedenie de lucruri utile pentru viitor.
Multumesc pentru tot.

Dan S.:

Ma bucur ca am participat la prezentarea sustinuta de tine, dar mai mult ma bucur ca am gasit in tine un pasionat de biciclete si un partener real de discutii.
Am intrebat cam tot ceea ce mi-a trecut prin cap. Nu toate intrebarile au fost cele mai potrivite, dar cu siguranta, raspunsurile tale au fost si au avut un grad de concretete care m-a edificat pe deplin – mult peste prezentarile online (gen youtube) sau cartile de specialitate.
Formatul intalnirii (trei oameni) este ideal pentru acest tip de prezentare, iar informatiile relevate cu acest prilej m-au adus mai aproape de grija pe care trebuie sa o poarte fiecare biciclist fata de bicicleta sa.
Multumesc!

Dragos Nicula:

Mă bucur că am participat la curs. Am realizat că informațiile acumulate în decursul a 4 ore de discuții, demonstrații si practica m-au salvat de fapt de la multe alte ore de căutări pe bâjbâite pe internet. În plus, este ft simplu când le face un profesionist intr-un video de 3 Min si alte rotite se pun in mișcare când începi să pui tu mână sa faci sub observație.
Cunoștințele cu care pleci dupa realizarea cursului sunt necesare pentru orice persoană care merge pe bicicletă mai mult de 2-3 ori pe an intr-un parc.

Vezi Comentarii (10)
  • Buna ziua, usb-ul contine destule informatii pentru intelege in mod corect toate procedurile prezentate chiar si fara partea practica?
    Intreb in numele celor care din cauza distantei nu se gandesc sa ia parte la prezentarea practica.
    Cu multumiri

    • Bună ziua, informațiile sunt succinte pe USB, deoarece sunt multe de explicat în detaliu. Pot fi ușor înțelese după ce se face practica. În fond, cursul acoperă mai mult decât este menționat în lista de mai sus. 🙂

  • Buna seara.I-mi cer scuze,dar voi fi pe “lângă” subiect și va rog sa-mi dați un sfat cum as putea sa-mi cumpăr și eventual de unde,o sa pentru MTB,deoarece nu le nimeresc și i-mi produc dureri fizice si nu in cele din urma si financiare.Multumesc anticipat.Seara buna.

    • Din pacate mersul pe bicicleta necesita un pic de acomodare, indiferent de șa. Chiar și cei ce merg foarte mult, la început de sezon au probleme cu asta. Dar e bine totuși să ai o șa potrivită. În funcție de buget, magazinele serioase au sisteme de fitting care te pot ajuta să alegi șaua corectă. Dar o șa construită anatomic, bună, costă niște bani. Poți încerca o șa din piele naturală, de la Brooks de exemplu, sunt destul de scumpe dar se găsesc și second hand, astea se formează ele după utilizator și devin extrem de comode.

  • Sunt în Anglia și le-am cumpărat de la Halfords o bicicletă Ridge cu care mă duc la muncă în fiecare zi dar mi se blochează clichetul și nu pot sa merg cu ea la vale pe liber deoarece sare lanțul,ce pot sa fac ca să-l deblochez,bicicleta are 2 luni de când am cumpărat-o și aici se plătește 3 tipuri de service, e cam scump și as vrea să o repar eu

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

nine − two =