Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Cei de la Orbea au dezvoltat o versiune nouă și pentru modelul lor hardtail de XC de competiție Alma. Acesta are un cadru îmbunătățit și butuci Boost, este mai confortabil și mai eficient. Datele exacte spun că avem un cadru de doar 950 g care e cu 25% mai rigid și cu o amortizare îmbunătățită cu 10%.
De asemenea, bicicleta primește o furcă de carbon complet nouă care oferă o greutate extrem de mică pentru cursele mai puțin tehnice.
Pentru a scădea din greutate, a fost modificat procesul de construcție a carbonului. Modelele OMR de race au o suprapunere de doar 5-7 mm între elementele de carbon față de 10 mm la cele OMP performance, fiind folosite și fibre high modulus. Cadrele sunt ocnstruite folosind matrițe EPS care oferă pereți interiori mai fini și un material mai compact, ce duce la scăderea greutății. În zonele de curbură sunt folosite pe cât posibil fibre continue pentru a fi nevoie de un număr minim de suprapuneri. De asemenea, au fost reduse la minim componentele de aluminiu.
Structura 4×4 Dynamic include o zonă superioară a bicicletei mai aplatizată și amortizantă și o zonă inferioară mai rigidă. Astfel, transferul de putere se face foarte eficient când e nevoie, în rest micile obstacole fiind absorbite. Efectul este mărit prin amplasarea punctelor de curbură. Top-tube-ul are o curbură chiar în fața seat-tube-ului iar seatstay-urile sunt late, aplatizate și mult mai subțiri decât înainte.
Toate cablurile sunt rutate intern exceptând cel pentru tije dropper cu cablu intern. În schimb Orbea oferă propria lor tijă reglabilă cu ajustare rapidă care e mai ușoară decât una clasică, dar nu e la fel de ușor de folosit într-o cursă de XC. Altfel se pot instala orice tije de 27.2, existând multe modele cu proprietăți foarte bune de amortizare. Există și loc pentru bateriile interne Di2 în seat-tube și down-tube.
Există prindere pentru deraiorul față de tip direct mount și un mich chain guide care evită căderea lanțului în interior pe monobloc, atât la transmisiile cu două foi cât și la cele 1x.
Butucii Boost permit montarea de anvelope de până la 2.4 față de 2.25 la modelul anterior. Tot aceștia au permis scurtarea chainstay-urilor la 420 mm pentru cadrele de 27.5 și 430 mm la cele de 29, rigiditatea zonei din spate fiind îmbunătățită cu 15%.
Este folosită noua furcă Spirit, integrală din carbon, cu o greutate de doar 575 g. Aeasta e compatibilă atât cu butuci de 100 mm cât și cu Boost de 110 mm și permite montarea de anvelope de 2.8! Distanța de la ax la coroană e de 480 mm, identică cu cea a unei furci cu cursă de 100 mm și un sag de 25%. Furca este disponibilă separat sau opțional montată pe bicicletă, cu vopseaua asortată.
Monoblocul a fost coborât de asemenea cu 2 mm iar headtube-ul e mai înclinat cu 1 grad și un pic mai coborât. Seat tube-ul e un pic mai înclinat de asemenea oferind o poziție mai agresivă pe coborâri. Modelul este disponibil cu roți de 27.5 în mărimile S și M și cu roți de 29 în mărimile M, L și XL. Mai jos puteți găsi echipările și prețurile versiunilor disponibile.
Mai multe informații puteți găsi pe pagina producătorului.
Informații preluate de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.