Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Duminica trecută a avut loc un incident în zona satelor săseşti de la Viscri unde Fundaţia Adept Transilvania a construit o reţea de trasee de cicloturism. Ocolul Silvic Făgăraş a decis că a venit vremea să igienizeze pădurea, adică să taie vegetaţia bolnavă şi s-o strângă pe cea deja căzută la sol. Din păcate nu s-a ţinut cont de ce există deja în zonă, mai precis traseul de cicloturism construit legal.
Firma care şi-a făcut treaba a făcut-o legal la rândul ei, aceasta dispunând de toate avizele şi aprobările necesare. Ba mai mult ei au sesizat faptul că exploatând în acea zonă vor distruge traseul de cicloturism. În ciuda acestor avertizări exploatarea a continuat. În plus faţă de stricăciunile din pădure transportul copacilor tăiaţi s-a făcut prin mijlocul satului Viscri cu camioane mari de 30 de tone, ceva complet nerecomandat într-o zonă unde sunt construite case vechi, incluse în patrimoniul UNESCO, ce nu dispun de fundaţie.
Am discutat cu Cornel Stanciu, reprezentant al Fundaţiei Adept, care ne-a spus că din fericire nu este afectată o zonă prea mare. „Se poate merge în continuare cu bicicleta însă mai cu grijă”, ne-a spus el. „Deja am început să curăţăm porţiunea afectată de exploatarea forestieră în ideea de a pregăti traseul pentru week-end. La sfârşit de săptămână sunt foarte mulţi biciclişti care vin aici să pedaleze în linişte”, încheie Cornel pe un ton optimist. Reparaţiile capitale la traseu însă nu vor începe decât după ce exploatarea se va încheia.
De pe pagina de Facebook a lui Mihai Grigore, rezident în Viscri, am mai aflat că deja de ieri lucrurile au început să se mişte, iar oamenii să se sesizeze. La faţa locului au venit mai multe televiziuni, iar acum toate aprobările sunt luate la verificat. Garda Forestieră a vizitat Ocolul Silvic Făgăraş pentru a verifica legalitatea exploatării, iar firma care taie lemnul o va face în continuare cu camioane mai mici, de 10 tone.
Astăzi firma în cauza va aduce piatra necesară reparaţiei zonei afectate şi tot firma va plăti către Fundaţia Adept Transilvania costul oamenilor care vor repara traseul. Tot de pe pagina lui Mihai Grigore mai aflam că „firma va folosi manşoane în jurul arborilor care nu trebuie rupţi/tăiaţi şi va scoate cât mai mult cu caii, nu cu tractorul. Când vor tăia în apropierea traseului (de cicloturism n.r.), îi vor anunţa pe cei de la Adept. Iar traseele vor fi curăţate în fiecare sâmbătă dimineaţă şi vor fi deschise în fiecare weekend.”
Dacă tot am reuşit să-l prindem pe Cornel Stanciu la telefon l-am întrebat şi ce se mai aude de traseul care va lega regiunea Viscri de Sighişoara. Am fost bucuroşi să aflăm că mai este sub 1 km de traseu de construit până la Sighişoara moment în care legătura va fi gata. Astfel din primăvara lui 2016 vom avea încă aproximativ 50 km între satele săseşti din zona Viscri şi oraşul Sighişoara.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Asta s-a intamplat curand si pe unul dintre traseele neoficiale din zona mea, pe care eu obisnuiam sa-l parcurg de cateva ori pe saptamana. Parca se cunoaste ca vine iarna, era o zona cu multi copaci dar cu un drum ingust foarte fain pentru ciclism, era destul de curata zona si puteai merge fara riscul de a-ti sparge vreun cauciuc sau dea a da peste ceva.. asta pana sa vad ca s-au facut defrisari pe-acolo si s-a cam dus de rapa.