Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Atunci când vorbim de curățenia bicicletei parcă nimic nu este suficient sau aproape orice este prea mult. Când lanțul bicicletei este subiect de discuție nu prea găsești numitor comun printre părerile celor întrebați. De cele mai multe ori curățenia bicicletei, și a lanțului în special, ține de cât de mult ulei aplici pe el. Prea puțin și începe să scấrțâie doar după câțiva zeci de kilometri, prea mult și începe să adune o mulțime de mizerie.
Însă ajutorul este aproape și vine sub forma laserelor și a tehnologiei nano de la Cycle Star. Americanii au produs un ulei de lanț care, spun ei, este atât de eficient încât pui doar câteva picături și nu mai trebuie să ungi lanțul pentru 4-500 km sau chiar 1.600 km în condiții ideale.
Noul lubrificant este alcătuit din două parți: uleiul propriu-zis, care nu este altceva decât o substanță sintetică, și particulele nano care sunt practic marea revelație. Este vorba de mici bile din carbon, grafen, safir și altele, pe care compania a reușit să le producă la dimensiuni atât de mici mulțumită tehnologiei laser folosită. Practic noul ulei de lanț introduce mici „bile de rulment” în toate spațiile dintre părțile metalice ale lanțului, respectiv pinioane și foi. Așadar frecarea dintre toate aceste părți metalice se va face interpunând un „rulment” îmbibat în ulei. Totul pare cât se poate de plauzibil. Atât de plauzibil încât compania a semnat un contract cu echipa UCI continentală Holowesko|Citadel pb Hincapie Racing, după ce sezonul trecut a testat noul produs.
În acest moment pentru companie acesta este singurul produs fabricat, uleiul Nanotech Chain Lubricant. Este disponibil într-o sticluță de 30 ml cu pipetă și costă 40$ plus 20$ livrare în România. Prețul de 250 lei pentru 30 ml de ulei pare mare însă cu siguranță lubrifiantul nu este gândit să fie folosit „la litru” pe bicicletele de oraș unde lanțul abia se mai vede dedesubtul depunerilor acumulate de-a lungul nenumăratelor sezoane de utilizare fără curățare.
Noul Nanotech Chain Lubricant este făcut a fi utilizat pe cursiere performante sau biciclete de munte pe care proprietarul le îngrijește constant. Un lanț curat nu oferă doar performanță mai bună la pedalare ci și precizie suplimentară la schimbarea vitezelor, lucru care poate însemna un finiș pe podium sau doar în Top 10 la concursul tău preferat.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.