Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Folosirea diferitelor dispozitive inteligente în trafic, în timp ce conduci sau mergi cu bicicleta „asigură” un număr constant de accident, dar poate lucrurile vor lua o turnură diferită în anii ce urmează. Un departament al Queensland University of Technology din Australia care se ocupă cu analiza accidentelor rutiere și a siguranței rutiere este de părere că tehnologia inteligentă ar putea salva vieți, într-un viitor apropiat.
Dr. Sebastien Demmel, conducătorul respectivului departament, s-a concentrat pe dezvoltarea unor sisteme de comunicații între vehicule care să nu presupună factorul uman. Studiile efectuate au relevat că marea majoritate a accidentelor au la bază eroarea umană, de regulă faptul că participanții la trafic nu se observă, așa că un sistem propriu al vehiculelor ar fi cel mai eficient.
Nu doar că are în vedere crearea unui asemenea sistem, ci Demmel crede că se poate realiza și o bază de date actualizată în timp real care să conțină fluxuri de informații privind traficul și care coroborat cu poziționarea individului, să anunțe privind riscul unui accident. Desigur, toate aceste informații pot fi afișate pe o sumedenie de dispozitive, de la telefoane inteligente la tablete, deci s-ar putea ca în viitorul apropiat să salveze câteva vieți.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
Atata timp cat condusul masinii face parte din dorinta si placerea multor ahtiati, care numai la drum si la trafic nu sunt atenti (vorbesc la telefon, scriu SMS-uri, se uita pe facebook pe tableta sau telefon in timp ce stau in coloana sau chiar cand conduc tare), nu se va putea schimba nimic.
Se va ajunge poate, intr-un timp indepartat in viitor, ca masinile sa preia controlul inainte de producerea unui accident, sau inaintea apropierii de o zona cu posibile pericole, simtind sau vazand de la distanta ceea ce urmeaza a fi (pietoni, biciclisti, alte masini), insa din pacate multi dintre noi nu vor mai apuca sa vada acea schimbare majora.
Sunt si sofer si biciclist. Mi-as dori sa fiu mai des biciclist, dar din pacate nu se poate. Pot sa spun doar atat: de vina sunt toti. Asa cum pentru soferi este interzis vorbitul la telefon, sau luarea ambelor maini de pe volan, cred ca ar fi foooooooarte util sa se introduca in codul rutier aceleasi reglementari si pentru biciclisti. Probabil ca multi nu vor tine cont de ele, dar cel putin vor plati amenzi care ii vor pune pe ganduri data viitoare.
Intradevar, biciclisti precum tanti din imaginea de mai sus (sugestiva de altfel – indicand fix aceasta categorie de inconstienti care vorbesc la telefon in timp ce conduc ceva – indiferent ca e bicicleta sau masina, sau nava spatiala) exista la tot pasul.
Desigur, sunt la fel de indignat ca si tine, andidani, din cauza ca exista astfel de specimene si da, sunt de acord sa fie si ei sanctionati, la fel ca soferii.
Mai au si motociclistii sa vorbeasca la telefon cand conduc cu 300 la ora si ar pune capac (daca ar putea, insa din cauza castii e cam imposibil) – cu toate astea, tot se produc o groaza de accidente din vina lor.
Dupa parerea mea, reprezinta unul din cele mai mari pericole pe sosele, alaturi de unii soferi de BMW-uri si alte masini „tunate”.