Acum citesti
Shimano are de gând să renunţe la dinţi?

Dacă recentul design pentru butucul silenţios nu te-a convins încă de faptul că Shimano este într-o continuă căutare a perfecţiunii devenind mai uşoară, mai silenţioasa şi mai aerodinamică, poate acest nou concept te va convinge.

Patentul pentru noua foaie de la Shimano spune că renunţarea la jumătate din dinţi oferă nu doar o greutate mai mică, dar şi reduce şansa de schimbări greşite de viteze. În afară de reducerea greutăţii Shimano doreşte să mărească performanţa spunând că un număr mai mic de dinţi poate avea ca rezultat o schimbare mai bună de viteze.

patent shimano block chain drive 01

Desigur acestea sunt în acest moment doar nişte schiţe neexistând încă un prototip însă dacă va fi lansat în producţie, Shimano este cunoscută pentru faptul că nu a pus la vânzare niciodată ceva ce nu a testat temeinic. Cu alte cuvinte sigur va funcţiona.

Patentul pentru acest produs menţionează, la capitolul materiale, mai multe metale combinate folosind oţel sau titan pentru partea exterioară a dinţilor, pentru rezistenţă mai mare în timp, în timp ce interiorul foii, spiderul, ar fi fabricat din aluminiu sau carbon. Folosindu-se mai puţini dinţi implicit uzura celor rămaşi va fi mai mare. Aşadar materiale mai rezistente vor trebui să fie folosite.

patent shimano block chain drive 02

Această construcţie duală ar oferi piesei o rezistenţă suficientă în timp în special dacă noul sistem va fi folosit la bicicletele de şosea unde nu este nevoie de forţă atât de mare de retenţie a lanţului pe foaie. Pe de altă parte reducerea de greutate şi frecare vor fi evidente. Însă patentul Shimano nu vorbeşte deloc şi de reducerea frecării.

Aparent acest sistem este nou şi demonstrează că bicicletele sunt într-o continuă evoluţie. Însă conceptul nu este nici pe departe o noutate, aşa cum se vede şi în imaginea de mai jos, acesta fiind prezent încă din 1890 pe biciclete de oraş precum această Victoria Ladies Safety, una din primele biciclete cu anvelope pneumatice.

Victoria Ladies Safety 1890 foto niquette-com

 

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

thirteen − one =