Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
La multă vreme după accidentele petrecute pe calea ferată care traversează pe un pod feroviar parcul Herăstrău din București, autoritățile au instalat într-un final, un pod pietonal. Accidentele se petreceau întrucât nu exista continuitate a aleii pietonale din jurul lacului Herăstrău. Pentru a face un “tur de lac” toată lumea trebuia să traverseze podul CFR, riscul de a fi lovit de tren fiind mare, lucru care s-a și întâmplat de multe ori.
Acum există acest nou pod care face legătura între cele două maluri ale lacului. În sfârșit cei care se antrenează în parc pentru alergare sau pur și simplu se plimbă, pot acum să o facă în siguranță.
Partea proastă este că podul nu e practicabil pentru toată lumea. Dacă pentru bicicliști și alergători este în regulă, pentru cei cu roți mici, cum ar fi role sau trotinete, traversarea este îngreunată de striațiile prezente de-a latul podului, probabil pentru aderență sporită.
Podul a fost construit de geniștii Armatei Române – Batalionul 3 Geniu, și este o soluție temporară. Autoritățile implicate în proiect au fost și ALPAB, CFR și PMB. Pe surse am mai aflat că podul va dispune și de o protecție specială, asemănătoare unui coviltir, pentru a proteja trecătorii de eventualele obiecte căzute/aruncate din tren. Următorul pas este construirea unui pod permanent.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Defaaapt… problema nu era lipsa unui pod acolo in sine… se putea trece pe sub podul feroviar si merge pana in partea mai departata a lacului, langa podul peste care trece soseaua bucuresti-ploiesti. Drumul care inconjoara lacul este intrerupt oarecum la acest pod: trebuie sa iesi putin din parc si sa traversezi lacul peste pod, dar… n-ai unde sa cobori la loc, pentru ca partea aceea de lac, intre podul buc-ploiesti si podul feroviar nu este accesibila (daca ma gandesc mai bine, nu am incercat niciodata sa ajung in zona aia… cred ca e un club sau ceva de genul, teren privat in orice caz), intreruperea aleei ce inconjoara lacul este acolo, deoarece ca sa reajungi la lac trebuie sa ocolesti tot spatiul privat si sa reintri in parc la cateva sute de metri distanta). Sunt fixist, dar nici acum nu se poate spune pe bune ca exista o alee care inconjoara lacul… pt ca o parte din lac este taiata de acest pod (nu am nimic impotriva lui, din contra, dar in continuare nu ajuta la ocolirea *intregului* lac :P)
da vere dar trebuie pazit 24 din 24 pt ca e din fer ! iar gypsanii stau cu ochii pe el cat cepele … azi e podu’ maine nu-i podu’.