Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Până şi la noi se simte această nouă disciplină care nu este nouă deloc, enduro, că prinde viaţă, atrage din ce în ce mai mulţi adepţi şi primeşte din ce în ce mai multe concursuri organizate. Carcasa EDC pentru anvelopele enduro dispune de talon din Kevlar şi un perete subţire care începe de lângă buza jantei până sus la profil. Anvelopa pentru downhill foloseşte o secţiune mai scurtă şi mai groasă pentru ca şi janta să fie mai protejată. În schimb per total anvelopa este mai subţire pentru a o menţine mai suplă şi mai uşoară.
EDC va fi disponibilă într-o variantă mai grea în comparaţie cu FRC. O anvelopă EDC de 27,5 x 2.4 va avea în jur de 1,110 kg. Ca idee anvelopa FRC cu 120TPI are 900g, iar cea standard cu 60TPI are 955g. În oferta Onza va exista şi un al 4lea model cu carcasă EDC ce va folosi un cauciuc mai moale şi mai aderent. Onza Citius este gândit să ofere rezistenţă minimă la înaintare pe suprafeţe uscate.
Onza Ibex primeşte opţiunile de carcasă FRC şi FRC120 pentru dimensiunea 27,5×2.25 la care se folosesc compuşi din cauciuc de calitate mai bună. Pentru 29er exista variantele FRC şi FRC120.
Greutăţile variază între 730g până la 770g pentru FRC şi 695g până la 735g pentru FRC120. Exista însă şi un nou Ibex EDC pentru 27,5×2.4 cu greutatea de 1.050g. Toate modelele menţionate până acum sunt tubeless ready.
În urma feedback-ului clienţilor Onza a decis ca toate modelele să fie disponibile în dimensiunea 650b cu excepţia anvelopei de noroi pentru DH, Greina care probabil va fi upgradată şi ea în 2015.
În imaginea de mai jos deasupra este carcasa de downhill cu stratul mai gros de cauciuc alături de talonul din sârmă şi construcţia 2ply. La mijloc este noul EDC pentru enduro cu peretele mai înalt, mai subţire şi cu o construcţie single ply. Se remarcă grosimea apreciabilă de dedesubtul proeminenţelor de pe margine. Ca o comparaţie Onza Citius EDC de 27,5 cântăreşte la fel ca Citius DHC de 26 inch. A 3a de jos este anvelopa cu carcasă uşoară FRC.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.