Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Guvernul francez trece în avangarda încurajării mersului pe bicicletă după ce a decretat că acesta, împreună cu mersul pe jos, sunt două mijloace de deplasare egale cu oricare altele, motorizate sau nu. Însă cel mai important este că a trecut dincolo de nivelul de declarații și a propus 25 de măsuri care vor fi aplicate în vederea realei încurajări a folosirii bicicletei.
Pentru Franța, bicicleta joacă un rol important la toate nivelurile, începând de la grandiosul Tur al Franței și terminând cu sistemele de bike-sharing din orașele Hexagonului și rutele de cicloturism. În total, 35.000 de persoane activează în domenii legate de bicicletă și generează circa 4,5 miliarde de euro anual în urma acestora. Și mai este loc de dezvoltare, cel puțin în ceea ce privește turismul pe bicicletă, care, conform estimărilor guvernamentale, mai poate genera încă 12.000 de locuri de muncă și alte 2 miliarde de euro.
Revenind la măsurile anunțate Frédéric Cuvillier, ministrul Ecologiei, Dezvoltării Durabile și al Energiei, acestea privesc 6 mari direcții: dezvoltarea transportului intermodal, folosirea spațiului public într-un mod eficient, integrarea mobilității ca coorodnată fundamentală în proiectarea urbană, dezvoltarea traseelor de cicloturism și prezentarea beneficiilor pedalatului și mersului pe jos astfel încât oamenii să fie conștienți de beneficiile lor.
Măsurile propiu-zise sunt numeroase, mai precis 25 la număr, și includ amenajarea de străzi în orașe care să fie dedicate în special traficului pe bicicletă și unde automobilele să aibă o limită de viteză de 30 km/h sau organizarea unei săptămâni în care elevii să meargă pe biciclete la școală. Dar poate cel mai important este proiectul Ikv (indemnité kilométrique vélo) prin care orice cetățean care folosește bicicleta va fi răsplătit cu 25 de cenți/kilometru parcurs pedalând. Despre acesta încă nu există foarte multe detalii, însă elaborarea modului de implementare va fi făcută publică curând.
Sursa
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.