Acum citesti
Bicicliștii sibieni sunt cam certați cu legea

Sau cel puțin așa reiese din cel mai recent raport al Poliției Rutiere Sibiu. Evenimentele nefaste care i-au costat viața pe doi bicicliști în ultima vreme au dus la o acțiune a polițiștilor îndreptată spre acești participanți la trafic. Rezultatul a fost un număr de 132 de amenzi aplicate acestora.

piste_sibiu

Conform publicației on-line Turnul Sfatului în tot județul Sibiu, echipajele rutiere i-au urmărit cu precădere pe cei care folosesc vehicule ușoare. ”Poliţiştii au verificat 163 de biciclişti, fiind aplicate 132 de sancţiuni contravenţionale, ca urmare a încălcării regulilor de circulaţie. Vorbim despre biciclete neechipate corespunzător, despre bicicliști care circulau pe contrasens sau pe trotuare sau care nici măcar nu respectau culoarea roșie a semaforului”, arată Luciana Balteș, inspector principal de poliție. Nici mopediștii sau conducătorii auto nu au fost iertați, 22, respectiv 44 dintre aceștia fiind sancționați. Autoritățile locale mai anunță demararea, începând cu 1 iunie, a unui plan de sensibilizare a șoferilor privind existența bicicliștilor.

Sursa: Turnul Sfatului

Vezi Comentarii (29)
  • +1 ovi.

    Un raspuns mai bun nici ca nu exista, cam asa se procedeaza la noi(cred), tre’ sa-si faca norma, am patit-o acu’ cativa ani cand am fost oprit de 2 politisti ca sa ne ia datele, cand i-am intrebat de ce nu sunt oprite si alte persoane care consuma alcool sau tipa au zis ca ei opresc pe cine doresc pentru ca au o norma de facut ca altfel nu ieseau, aveau pe seara in jur de 100-150 de buletine de luat.

  • Deci sa inteleg, ovi si Ryan, ca voi sunteti perfect de acord cu circulatul pe contrases, trecutul pe rosu, ciruclatul pe trotuar si ne-echiparea corespunzatoare a unei biciclete?

    Parerea mea este ca, atata timp cat respectivii politisti nu au facut vreun abuz, si amenzile au fost acordate pe drept, foarte bine ca le-au acordat.

  • @ovi, @Ryan Pivovar
    Lasand deoparte anumite abuzuri, nu este normal sa nu respecti o culoare rosie a semaforului, sa nu dai prioritate unui pieton aflat pe trecere sau sa sa mergi pe bicicleta pe trecerea de pietoni. Sunt norma de bun simt, la urma urmei. Iar mersul pe contrasens… daca sunteti si soferi nu cred ca trebuie sa mai comentez

  • Marius, care-i treaba cu mersulpe trotuar si aici ma refer strict la bucuresti? CATI km circuli tu pe bicla in bucuresti zilnic ? De cate ori ai fost acrosat de cate-o proasta care se aranja in oglinda si cu ce urmari ? de cate ori ai fost aruncat in sant plin de noroi de catre vreun sofer de baculanta cu 4 punti ? Daca cumva esti unul cu aere de pro care umbla imbracat pe jos in tricou de competitie si care m-a „certat” pe mine in zona unirii (jignind DUPA ce am trecut de tine vreo 10m, vreau sa stii ca ti-ar fi util sa te ASCUNZI daca mai ma observi pe undeva.. cu bicla, cu masina sau pe jos, indiferent cum sunt.. atunci ma astepta cineva si intarziasem mult.. ulterior nu te-am regasit nici mai sus pe trotuar si nici prin magazinele din zona, insa lumea-i mica mai p0p0n3t.. 😉 ..Iti urez in mod cate se poate de sincer…Succes !

  • Nicu, nu te ambala, tu-l cauti pe Florin „Labastrong” Leonte. Il gasesti usor daca ai ceva de impartit cu el. Singura problema e ca o sa te termine psihic inainte sa poti sa faci ceva. 🙂

  • io de aia mi-am luat bicla, ca sa ajung mai repede unde am nevoie. nici nu mai am nervi sa stau in masina in coloana si atunci normal ca mai sar cate un semafor sau cate o regula, dar fiind si sofer fara nici un accident in vreo 25 de ani de condus cam tot ce misca prin RO (ma refer la gabarit) stiu sa evit masinile. intrebarea mea e cum poate un politai sa prinda un biciclist care, daca poate fi atent sa nu o beleasca cand trece pe rosu, si care poate fi atent si la prezenta politaiului in intersectie. eventual arunca cu fluierul dupa mine. totul e ca incalcarile regulilor de circulatie sa nu devina un obicei. spor in traficul urban, friends !

  • si eu imi fac de kap in trafic, adica nu stau la semafor (daca vin masini le dau normal prioritate), merg pe trotuar, pe contrasens (daca vreau sa virez undeva la stanga si masinile de pe conrasens stau sa dea prioritate pietonilor, ma bag prin spatele pietonilor pe cotrasens, daca as sta ar trebui sa stau sa las coloana care a acordat prioritate pietonilor sa treaca = timp castigat), dar am grija si de mine in acelasi timp, apoi cu echiparea bicicletelor, ce echipare … si in ultimul rand nu opresc la semanlele gastelor de la circulatie >> nu au ce sa-mi faca, cu masina iti ia permisul, nr de inmatriculare etc, cu bicicleta ce imi ia, culoare ochelarilor ??? Spor la pedalat si grija mare’n’trafic !!!

  • Amenda e cel mai bun mod de a civiliza un popor barbar (cum e al nostru). Ai greşit, plăteşte, ar trebui să se aplice pentru orice participanţi la trafic. Dar, din păcate, se aplică doar la biciclişti şi la unii şoferi (doar la ăia care depăşesc viteza). Pietonii care ţâşnesc pe roşu, printre maşini, nu-i vene agentu’ Garcea. Şi taximetriştii opriţi pe colţurile intersecţiilor, mopediştii fără cască 8sau permis…), şoferii care îşi lasă maşina unde nu e voie, cerşetorii din intersecţii sunt, de asemenea, invizibili organului statului.

  • Amenda este cel mai bun mod de a civiliza adultii care au deja o educatie proasta (sau in sfarsit, o lipsa completa a acesteia).
    Cea mai viabila varianta este sa educi copii deja de la gradinita sau scoala primara, dar din pacate la noi nu exista asa ceva. Treaba asta merge numai cand ai respectul pentru lege in sange, dar din pacate la noi iti inveti copii cum sa dea o spaga la orice colt de strada dupa ce a facut o prostie, si nu sa se abtina de la prostii. Nici nu e de mirare ca ne merge asa de bine.
    Una peste alta, bine ca le-au dat amenzi. Ca biciclist ai drepturi, dar ai si responsabilitatea sa respecti codul rutier, cel putin pe strada.

  • Corect, daca tot se vrea Politia proactiva ar trebui sa-i verifice si pe cei care umplu strazile de fum si sa vada cum draq au luat ITP-ul, care circula cu xenoane puse in fata blocului, fata stopuri pe frana etc.
    O campanie de atentionare/educare nu se face musai cu amenzi. Opresti oamenii le explici riscurile, te implici in comunitati, faci o emisiune etc.

  • Foarte bine. In Bucuresti cred ca ar fi cam aceleasi proportii. Merg zilnic cam 17km cu bicicleta in Bucuresti si vad toate astea, in general biciclete neechipate sau oameni nepregatiti pentru trafic fie ca sunt prea teribilisti fie ca sunt prea fricosi. In 8 ani de mers cu bicicleta aici, numai pe strada, n-am luat nicio usa in fata, nu m-a luat nicio masina pe capota sau cu oglinda. Mai sunt si cazuri in care te certi cu cineva dar daca mergi preventiv (o medie de 20km/h cu maxime de 35 e ok) si esti atent la trafic trebuie sa ai super ghinion. Mi se pare mult mai sigur pe bicicleta decat in masina, ceilalti te feresc mai mult si poti si tu sa te feresti mai bine.

  • Oare ce inseamna bicicleta echipata corespunzator ?! Sa mi pun far cu dinam si o lampa la spate cu beculet ? Prbl.daca circuli noaptea,dar sa te opreasca noaptea…..

  • Eu sunt si sofer si biciclist insa merg rar prin oras deoarece mi-e frica de masini. De exemplu in giratoriile mici ca cele din Rm. Valcea este foarte riscant sa mergi pe bicicleta, un autobuz te poate acrosa fara sa vrea. Nu vad care-i problema cu mersul pe trotuar atata timp cat mergi incet incat sa nu dai peste pietoni si nu te strecori la limita printre ei sa-i lovesti. Pe trotuar nu poti sa mori (sau sunt sanse mai mici). Pista separata de strada cred ca e visul oricarui biciclist.

  • Şi în Bucureşti dacă ar face o astfel de acţiune, ar vedea foarte mulţi biciclişti certaţi cu legea şi bunul simţ.
    Dacă eu, care nu staţionez, ci merg prin oraş, tăindu-l în două, văd zilnic în jur de 7-8 doar pe traseul meu, oare câţi sunt la nivel de oraş, văzuţi de echpaje care sunt statice ?
    Şi aici mă refer doar la cei fără lumini seara/noaptea, trec pe roşu cu o nesimţire de taximetrist şi la cei care merg pe contrasens.

  • Pentru lumini sunt si eu de acord sa se dea amenzi, era sa iau pe cadru vreo cativa ninja d-astia care nu aveau nici macar o banda reflectorizanta.

    Cu amenzi pentru trecutul pe rosu eu nu sunt de acord, si nu cred ca voi fi de acord nici cand vor exista piste de bicicleta. De multe ori cand am plecat in acelasi timp cu masinile s-a gasit cate un smecher care voia sa faca dreapta prin mine, asa ca prefer sa plec linistit inaintea masinilor (fara a incomoda vehiculele care au verde). Cred ca a fost si aici prezentat cazul unei domnisoare peste care a dat un taxi care facea dreapta, asa ca plecatul pe rosu e conduita preventiva din punctul meu de vedere.

  • majoritatea infractiunilor au fost de genul:
    1. Nu ai far (ziua)
    2. Nu esti pe pista de biciclisti (pt ca ocoleai o masina ‘parcata’ sau o gaura in asfalt)
    3. Pe roti ai reflectoare de alta culoare decat galbene
    4. Nu ai vesta de gunoier pe tine

  • Eu as recomanda o lectura a Codului Rutier.
    http://drbicicletei.blogspot.ro/p/codul-rutier.html vine cu un extras, cu partea mai relevanta pentru biciclisti.

    Problema cu a trece pe rosu, mersul pe trotuar, pe contrasens, noaptea fara lumini este ca sunt ilegale. Si sunt ilegale din motive de siguranta a biciclistului si a celorlalti participanti la trafic.

    Nu te obliga nimeni sa mergi cu „vesta de gunoier”. Pentru asta, exista haine speciale de bicicleta cu elemente reflectorizante. (legea atat spune: „Se interzice conducătorilor de biciclete:[..] să circule fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă”)

    A reduce la ridicol una-doua reguli pentru a justifica nerespectarea niciuneia dintre ele este inconstienta.

    Si pe mine, ca biciclist, ma deranjeaza si ma pune in pericol atunci cand vine un alt biciclist pe contrasens. Ganditi-va si la cei din jurul vostru, nu numai la voi.

  • @Andrei Sorin
    Conduita preventiva nu este lege, asa ca ii poti povesti domnului politist si trei ore despre lucrul acesta, ca nu scapi de amenda. In lege scrie clar, iar daca tu ai trecut pe rosu, ai incalcat legea. Stiu, tentatia e mare, dar cum justifici tu trecerea pe rosu, nu ai nicio sansa sa scapi de amenda

  • Bogdane, nu se justifica, nu opresc si gata, sunt atatia tembeli in trafic care nu respecta legile si pot creea accidente grave la volanul bolizilor lor, eu ca trec pe rosu intr-o intersectie virand de ex la dreapta pe langa bordura nu incurc pe nimeni cu nimic, eventual pietonii pe care normal si logic ii feresc sau o las mai moale pana trec ei, deci ma doare undeva de semnalele celor de la circulatie, daca vor sa ma opreasca sa ma prinda :))

  • Eu circul prin Cluj 90% pe trotuar, pentru ca nu ma grabesc nicaieri cand sunt cu bicicleta (10-15km/h), prefer trecerile de pietoni semaforizate unde trec pe langa trecere sau pe trecere daca nu e aglomeratie, la cele fara semafor astept un palc de pietoni sau ma dau jos. Am luat o singura amenda pe la 15 ani pentru lipsa far de la comisarul Moldovan din cartier (chiar asa il chema) care a vrut sa ii demonstreze unei dudui ce mare serif e. In rest pana nu rezolva problema cu masinile care trec pe rosu, blocheaza trotuare, sensuri de mers si intersectii mi se pare o ineptie sa iei biciclistii la puricat. Culoarea rosie o respect indiferent daca sunt pe jos, cu bicicleta sau cu masina si indiferent daca e aglomeratie sau pustiu.

  • @bogdan: ai dreptate. Cand citesc pe aici unele comentarii, nu ma mai mir de ce nu merge nimic in Romania. Fiecare face cum il taie capul, in ciuda legii. Legea interzice sa treci pe rosu, dar fiecare stie mai bine („doar nu incomodez pe nimeni”, „nu imi pasa de semnalele lor”, etc). Lipsa totala de respect pentru lege, si din partea biciclistilor si din cea a soferilor, iar de pietoni ce sa mai zic. Chestia este ca daca da peste tine o masina cand tu treci pe rosu, 1) masina are 2 tone, nu se opreste imediat si e in mod sgur mai tare decat oasele 2) asigurarea obligatorie a soferului nu plateste nici un leu pentru ca erai pe rosu 3) primesti si amenda. Ar fi in interesul oricui sa respecte legea. dar na, asa am invatat de mici 😉

    @dan: ai inteles gresit punctele 3. si 4. Reflectoarele de pe roti, lumina si stopul poti si sa nu le aii deloc, atata timp cat nu te deplasezi cu bicicleta de seara pana dimineata. Acelasi lucru este valabil si in cazul vestei de „gunoier”. In plus, nu vesta de gunoier de gunoier e obligatorie ci „imbracaminte cu elemente reflectorizante”. Sincer sa fiu, indiferent ce cumperi in ziua de azi ca echipament sportiv special pentru ciclism, acesta are peste tot elemente reflectorizante, deci se te incadrezi automat in prevederile legale. Papucii au in spate si pe laterala asa ceva, tricourile au si ele in spate, pantalonii la fel. Daca iesi in calea unei masini arati oricum ca un pom de craciun. Bineinteles, trebuie sa fii in stare si sa explici asta politistului. Deci fratilor, cititi codul rutier mai intai, va ajuta sa va stiti drepturile si responsabilitatile daca trebuie sa argumentati cu un politist incapatanat.

  • @ Bogdan

    E lege pentru mine ca e pielea mea pana una alta, oricum nu stau sa-i povestesc nimic, daca ma prinde merita sa-mi dea amenda 😀

    Acum serios vorbind, daca tre platesc amenzi pentru ca imi iau niste precautii FARA sa incomodez pe altii (soferi sau pietoni) atunci asta e. Repet, nu fortez intersectii, nu fac slalom printre pietoni, doar trec atunci cand e liber ca sa n-ajung pe capota vreunui idiot care face dreapta aiurea.

    Si apropo de incomodat, un episod proaspat din serialul „Am carnet deci sunt si politist rutier”: mergeam linistit pe banda 1 (drum cu 3 benzi) si imi vedeam de treaba cand incetineste langa mine, pe banda 2, un tip cu un cazan de BMW, ma claxoneaza pana ma uit la el, imi face semn cu mana sa ma duc pe trotuar si pleaca mai departe 😀

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

17 − 2 =