Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Care a fost viteza ta maximă pe bicicletă atinsă vreodată? Ei bine cu siguranţă nu a fost atât de mare ca a celor care au participat la concursul Rourke/Hope într-un bar din Londra. Concurenţii aveau la dispoziţie 90 de secunde pentru a obţine o viteză cât mai mare folosind o bicicletă statică ce dispunea de o transmisie modificată care multiplica de mai multe ori viteza de rotaţie a pedalelor.
Primul a fost Sam Sullivan, fost Câştigător Naţional al seriei, şi direct de la început s-a văzut cât de greu este şi doar să porneşti angrenajul masiv. Sam a obţinut o viteză maximă de 172 kmh. Următoarea a fost Jenny Crouch care a devenit cea mai rapidă femeie mulţumită vitezei maxime de 180 kmh.
A urmat Atiba Quildan care a urcat viteza maximă la 193 kmh, însă Jim Sullivan a dus-o şi mai sus la 209 kmh.
Apoi a urmat BMX-erul Rob Reed care a pedalat până la 215 kmh, iar la final a urcat pe bicicletă campionul Craig Maclean ai cărui muşchi erau atât de mari încât au trebuit să fie protejaţi cu bandă izolatoare ca să nu se frece de angrenaj.
Craig a avut răbdare şi a crescut viteza treptat. El a reuşit o ameţitoare viteză maximă de 225 kmh! În comparaţie, un ciclist obişnuit abia ar putea învârte angrenajul masiv de 400 inch. Ca idee o singură rotire a pedalei te deplasează 30 de metri.
Următorul test a fost cursa obişnuită de 500m pe bicicleta Rourke. Din partea doamnelor a fost Sam care a parcurs distanţa în 14.25 însă, din nou, cea mai rapidă a fost Jenny Crouch cu timpul de 14.09 însemnând o viteză de 127,8 kmh.
La masculin timpul lui Jim Sullivan a fost de 12.50 uşor depăşit de Atiba cu 12.06
Au urmat cei doi grei Rob şi Craig. Întrucât startul se lua din picioare aici se vedeau diferenţele întrucât odată ce roţile se învârteau totul era ok, însă să ajungi la viteza pe care o doreai arăta foarte dureros. Rob a reuşit 11.70 însă Craig a scos un timp şi mai bun de 11.34 devenind cel mai rapid bărbat pe distanţa de 500m având o viteză de 158 kmh.
Angrenajul acestei biciclete este pur şi simplu masiv şi este clar conceput pentru ciclişti puternici. Nici nu s-a pus problema pedalării din şa întrucât trebuia sa-ţi foloseşti toata greutatea pentru a apăsa pe pedale şi pune în mişcare roata. Întrebarea este cât de repede ai putea merge cu o asemenea bicicletă la plasă în spatele unui camion?
[youtube id=”YjlvOqKOxX0″ width=”600″ height=”350″]Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Ca sa-ti raspun la intrebare, cat poate duce camionul.
Cine poate spune ca in Romnaia nu exista oameni care sa poata obtine astfel de performante ?