Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Marc Sandu ne trimite câteva rânduri cu report-urile clor două zile de la Triada MTB Avrig. Să-i dăm cuvântul:
Decizia organizatorului, CSU Scott ProCycling, de amâna concursul initial programat în luna aprilie din pricina condițiilor meteo, s-a dovedit una cât se poate de inspirată, întrucât duminică, 23 mai, vremea la Avrig a rămas stabilă și însorită. Prin urmare, cei și cele care s-au încumetat să concureze pe traseele de aici, recunoscute pentru nivelul tehnic ridicat, au avut parte de un start de sezon spumos.
Iar aglomerația a fost mare pe potecile din jurul Avrigului, întrucât pentru fiecare s-a găsit câte un traseu: Family (copil plus părinte), 30, 45 și 70 km. În aceste condiții, primul start s-a dat la ora 10:00 pe traseele de 30 km și Family, iar la 10:30, concurenții de la 45 și 70 km au plecat în forță, atât cei de la stage race cât și cei din cursa de o zi, pentru a se putea poziționa cât mai bine la intrarea în off-road, după câțiva kilometri de urcare pe asfalt. Nu putem spune că noroiul rămas pe potecile din pădure ar fi pus probleme concurenților și concurentelor în a-și croi drum către finiș, ci mai degrabă au făcut acest parcurs mai piperat!
Trecând la ce s-a întâmplat în cursa pe etape, primii rideri de la Elite au avut nevoie de puțin peste 3 ore pentru a ajunge la linia de finish, primul fiind de această dată Logigan Lucian (CSU Scott ProCycling), urmat la o secundă de colegul său echipă, Pierre Plantet, în timp ce Bogdan Duca (Bikexpert Superbet Racing Team) a urcat pe treapta trei a podiumului.
Totuși, clasamentul ultimei zile de stage race nu a mai putut modifica clasamentul general, Pierre Plantet adjudecându-și primul loc, urmat de Bogdan Duca, campion național în exercițiu la MTB și de Lucian Logigan, un rider despre care putem afirma fără teama de a greși că deja se bucură de un statut de legendă în istoria MTB-ului românesc, pe care o putem consulta chiar în clasamentele Triadei. Acestea merg înapoi în trecut până în 2010 și suntem încântați că povestea merge mai departe, trecând chiar și peste această neproprice pentru sport perioadă pandemică.
Gîrbacea Miruna (Bikexpert Racing Team) a rămas de neoprit la fete, câștigând competiția cu un timp care o plasează de o manieră consistentă în prima parte a clasamentului, urmată în ordine de Suzanne Hilbert (NoMad Merida CST) și de Eszter Bereczki (Velocitas), corect fiind să o menționăm și pe Salome Bondor (Living Bike Faresim Team), care s-a luptat constant să prindă zona podiumului.
Felicitări pentru toate fetele de altfel care au avut preagătirea și motivarea de a lua startul la Avirg, un stage race e o raritate în calendarul competițional și nu doar în țara noastră. La fel și la Amatori, dacă vom consulta Top Ten-ul clasamentului, aici îl regăsim pe Ferenc Ilyes (CSM Odorheiu Secuiesc), sportivul adjudecându-și și categoria 40+. Rezultatele complete le găsiți pe www.triadamtb.ro, unde vor apărea în curând și informații despre următorul act al competiției, programat pentru 6-8 august. Pentru cei și cele care își doresc o experiență memorabilă, merită să își intensifice pregătirea, căci timp mai este!
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.