Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
A venit vremea ca şi în România să se organizeze cursele de tip „randonneuring”. Acestea nu sunt concursuri, dar au o latură competitivă. Participanţii au de parcurs pe bicicletă o distanţă relativ mare într-un timp maxim stabilit având obligaţia să treacă pe la toate checkpoint-urile unde li se ştampilează „foaia de parcurs”. La sfârşit nu contează care a fost timpul tău final, nu se organizează podium, nu există câştigători. Este important doar să termini în limita timpului alocat de organizatori. Cei care fac acest lucru primesc brevetul şi insigna de Randonneur care atestă faptul că ai terminat cu succes respectiva etapă.
Evenimentele randonneuring oferă participanţilor mai multe distanţe. Prima cursă de acest gen a fost organizată de Asociaţia Adevăraţii Veloprieteni cu sprijinul Rovelo Biciclete, s-a desfăşurat sub egida Randonneurs România şi a avut lungimea de 200 km. Startul şi finishul au fost în Bucureşti. FreeRider este partenerul media oficial al acestei serii de evenimente. Traseul a fost București – Ploiești – Seciu – Urlați – Valea Călugărească – Brazi – Buftea – București.
130 de ciclişti au fost la start. Dintre ei nouă au fost fete. Dintre cei 130, patru ciclişti au fost francezi, iar un participant a fost ciclist cu dizabilităţi. Dintre cei 130 doar 6 nu au reuşit să termine în limita de 13h30min. În rest cei 124 de concurenţi au terminat fără probleme, primii trecând linia de sosire în doar 7 ore şi 10 minute. Toate cele 9 fete care au plecat în cursă au reuşit să şi termine, primele finalizând cursa în doar 9 ore şi 59 minute.
Cei 130 ciclişti care au plecat în cursa pentru Brevetul de 200 km au reprezentat multe din judeţele ţării: 100 persoane din Bucureşti, 12 din Ilfov, 9 din Argeş, 2 din Constanţa, 2 din Călăraşi, 2 din Giurgiu, 2 din Prahova, 1 din Braşov, 1 din Dâmboviţa şi 1 din Gorj.
Următorul brevet va fi cel de 300 km şi va avea loc pe data de 28 mai 2016, iar timpul limită pentru cei 300 km este de 20 ore. Dacă doreşti să te înscrii intră aici. Cupa AV-ROVELO conţine încă două distanţe, 400 şi 600 km. Toți concurenții care vor termina toate cele patru trasee, indiferent de timp, vor primi Cupa AV-ROVELO.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Tot nu am inteles ceva. La ce este bun acest brevet?
La amorul propriu, sa stii ca poti face kilometrii in timpul limita, sa intri in clubul randonneurilor etc. La fel ca locul 1, 2 sau 3 la un concurs de ciclism la amatori. Nu-ti foloseste la nimic, dar iti pare bine ca ai reusit.
la interviu la HP , le spui ca esti in stare sa faci ceva in viata:)