Acum citesti
Cross prezintă o serie de noutăți pentru 2017, printre care și biciclete electrice

Nu-mi amintesc să fi scris despre noutățile vreunui producător pentru 2017, fără să amintesc de bicicletele electrice. Iată că și vecinii noștri bulgari, de la Cross, se înscriu în acest trend pentru anul viitor și vin cu câteva electrice de oraș dar și cu un mtb. Totodată, aceștia au reîmprospătat gama de biciclete de munt eși au adăugat în aceasta și un hardtail 27plus. Să vedem ce au prezentat bulgarii la Eurobike.

În centrul atenției stă noul hardtail XTEND, reușit din punct de vedere coloristic, care mizează pe un set de roți 27plus. Asta înseamnă că primești anvelope Schwalbe Rocket Ron cu o lățime de 2.8 inch și un cadru specific, adaptat acestor noi dimensiuni. Echiparea este mid-level, cu o furcă Rock Shox Recon Solo Air cu o cursă de 100mm, o transmisie 1×11 cu angrenaj Shimano SLX și schimbător de pinioane Shimano XT dar și frâne Shimano M396. Standardul pentru butuci este Boost, deci cu o lățime considerabilă și negreșit, la nevoie, bicicleta poate primi și roți de 29 de inch. Din păcate nu ni se oferă și alte date despre geometria bicicletei.

DSCF1914
27plus, în versiune de peste Dunăre.

Noul vârf de gamă al mtb-urilor este însă Cross PRO XTREME, similar din punct de vedere al culorilor cu modelul despre care am povestit mai sus, însă care este orientat doar către cursele de Cross Country saudedicat celor care-și doresc un 29er ușor. Este echipat cu o furcă Rock Shox Reba Solo Air cu o cursă de 100mm, transmisie 3×10 alcătuită din componente Shimano XT, anvelope Schwalbe Racing Ralph și frâne tot din gama Shimano XT. Prețul ar urma să fie foarte competitiv așa cum ne-au obișnuit cei de la Cross. Cablurile sunt trase prin interiorul cadrului construit din aluminiu.

DSCF1915
Cross PRO XTREME cu transmisie Shimano XT și furcă pe aer.

Cea mai cunoscută gamă, Euphoria, primește de asemenea un facelift, fiind acum disponibilă într-o diversitate mai mare de culori. Fie că este vorba despre roțile de 29 sau de 27.5 inch, acestea vor avea combinații de culori atractive, iar bicicletele vor fi dotate cu o furcă Rock Shox 30 Silver Solo Air, cu o cursă de 100mm, transmisie 3×10 alcătuită din componente Shimano M610/SLX și va primi frâne hidraulice pe disc din gama Shimano M365. Anvelopele provin tot de la Schwalbe, modelul Racing Ralph, în versiunea mai ieftină.

Un model mai jos plasat în gamă, cu un preț mai bun dar cu o echipare ceva mai slabă, este FUSION, care va fi disponibil atât în versiunea pentru femei (foto jos) cât și pentru bărbați. Va avea o furcă Suntour XCM cu o cursă de 100mm, roți de 27.5 inch, transmisie 3×9 alcătuită din componente Shimano M3000 și Acera, dar și frâne hidraulice pe disc din gama Shimano M365.

DSCF1916
Fusion, în versiunea pentru fete.

Cei care sunt în căutarea unei biciclete rapide de oraș, vor avea la dispoziție modelul SPRIA, cu un aspect șic, completat de manșoanele și șaua, ambele acoperite cu piele maro. Jantele sunt de asemenea maro pentru a crea un contrast cu gri-ul pentru care cei de la Cross au optat la nivel de cadru și furcă. După cum poți observa din fotografie, bicicleta este singlespeed, are lanțul complet acoperit, iar la nivel de frâna s-a optat pentru V-Brake-uri. Furca este din oțel, iar cadrul din aluminiu.

DSCF1906
Rapidă, de oraș.

În final, aș dori să închei cu modelul Element, un e-bike cu anvelope groase, care face parte din categoria 27plus. Acesta are un cadru din aluminiu și un motor electric furnizat de Shimani, capabil să dezvolte 250W și care este conectat la un acumulator cu o putere de 500Wh. Furca provine de la Rock Shox, modelul Recon, iar transmisia 1×11 de la Shimano, gama XT. Frânele sunt un model entry-level, Shimano M396 cu disc de 180mm montat pe roata de față.

DSCF1917
Primul e-MTB de la Cross, cu anvelope late, de 2.8 inch.

Ca părere generală, Cross a lucrat mai mult la capitolul estetică, au în componența gamei un model echipat cu piese high-end și un e-bike, toate cu un preț decent, așa cum am fost obișnuiți până în prezent. Ceea ce reprezintă o veste bună.

 

Vezi Comentarii (7)
  • Doar o observatie, daca ma uit la poza modelului SPRIA eu nu vad singlespeed, vad acolo un schimbator in butuc gen Nexus de la Shimano.

  • in poza aceasta schimbatorul pe spate este SLX, nu XT. Si in specificatiile de pe site-ul oficial e specificat ca este echipata cu schimbator pe spate XT, dar si in pozele lor se vede clar scris „SLX” pe schimbator. Care este pana la urma echiparea ?

    • Bună ziua, nu știu la ce model vă referiți. Apoi, țineți cont că bicicletele de la expoziții, așa cum sunt cele din acest articol, pot să difere de versiunile finale de producție.

        • În catalog apare Shimano XT, în poză este drept că e vorba despre un SLX. Nu știu dacă importatorul are de gând să aducă biciclete electrice în 2017, însă dacă sunteți în București în acest weekend, puteți să-i întrebați chiar la Salonul Bicicletei de la Romexpo.

          • nu sunt din Bucuresti si din pacate nu am posibilitatea sa ajung, dar as fi f interesat de un review al bicicletelor electrice prezentate la Salonul Bicicletei de catre Free Rider 🙂

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

15 − 12 =