Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Noul Colnago C64 este o revoluție pe toate planurile, devenind noul model de top din carbon mufat! Numele nu e întâmplător, compania împlinind 64 de ani de existență. Scopul a fost să se păstreze aceiași rigiditate și comportament de competiție a lui C60, dar să îmbunătățească confortul ciclistului prin mărirea amortizării pe verticală și oferirea de spațiu pentru anvelope mai late.
Marea noutate este însă ca și greutatea a scăzut considerabil. Colnago nu au pus un preț foarte mare niciodată pe greutate, scopul principal fiind mereu calitatea rulajului și a execuției. Aceste două calități au rămas prezente, dar au fost găsite modalități de a reproiecta și optimiza aproape fiecare parte a cadrului pentru a ajunge la o greutate sub 900 g pentru un cadru echipat de mărimea 50. Cadrul echipat este cu 205 g mai ușor decât vechiul C60, 186 g provenind doar de la cadrul gol, păstrând practic aceiași geometrie. Chiar și cele mai mari cadre sunt acum sub 1000 g.
Bicicleta este complet manufacturată în Italia din fibre de carbon Toray, în sistemul de tuburi mufate. Acest mod de construcție a fost ani de zile emblema modelelor lor de top și le permite să modifice fiecare parte a bicicletei mult mai bine decât la cadrele îmbinate prin învelișuri din carbon. De asemenea, pot fi efectuate mici modificări ale lungimilor și unghiurilor cadrului pentru doritori, cu un cost suplimentar.
Headtube-ul are o secțiune ce urmărește cea în formă de stea a toptube-ului și downtube-ului. Acesta e construit din fibre de carbon 3K cu finisaj UD, toate comprimate în formele interioare și exterioare din inox. Înălțimea headtube-ului a fost redusă, dar acum furca e cu 5 mm mai înaltă pentru a oferi spațiu pentru anvelope mai mari, astfel că geometria rămâne neschimbată.
Cuveții provin de la conceptul lor Pure Aero și au cupe superioare redesenate, confecționate dintr-un amestec special de fibre de carbon, nylon și elastomeri. Acest lucru permite absorbția vibrațiilor și îmbunătățește manevrabilitatea și confortul. Pentru doritori se poate monta și un set de cuveți clasici. Design-ul e completat de un capac de compresie simplu, care salvează destul de multă greutate.
Downtube-ul e mai îngust, ceea ce mai salvează câteva grame dar oferă și spațiu mai mare pentru foi și lanț în caz că acesta cade în interior. De asemenea, se potrivește ca aspect estetic cu restul tuburilor.
Prinderea de bidon e ușor înfundată spre interior, ceea ce salvează câteva grame și mărește puțin aerodinamica. Per total, bicicleta e ceva mai performantă aerodinamic decât înainte, dar a fost proiectată ca fiind un model polivalent, nu unul aero.
Tija de șa are în continuare aceiași formă ca modelul V-1r, dar un pic truncată în vârf pentru a îmbunătăți aerodinamica și confortul. Vine standard cu un setback de 15 mm dar se poate achiziționa separat și cu setback de 0 sau 30 mm.
Chainstay-urile sunt acum dintr-o singură bucată până la dropout-uri, care sunt acum complet din carbon în afară de urechea de schimbător, care este înlocuibilă și identică cu cea de pe celelalte modele, ușor de găsit. Chainstay-urile asimetrice (cel din stânga e mai mare) și cele de pe modelul cu frână pe jantă sunt mai mari pentru a oferi aceiași rigiditate în spate ca la modelul cu frâne pe disc, deși nu este folosit ax thru.
Furca este și ea complet reproiectată, păstrând de la modelul anterior doar rake-ul. Coroana e mai lată pentru a face loc anvelopelor mai balonate, în plus a primit o formă ce permite flexarea pe direcția de înaintare fără să compromită rigiditatea laterală. Axul furcii are secțiune în D, ce amplifică aceste calități și folosește o inserție filetată lipită. Sistemul e mai ușor și mai mic decât cel dinainte.
Modelul cu frână pe jantă e cu 40 g mai ușor (355 g) și este compatibil doar cu etrieri direct mount. O parte din reducerea de greutate provine de la dropout-urile ce acum sunt complet din carbon.
Sunt oferite 14 mărimi diferite între 42sl și 60sl, lucru impresionant, pentru că e nevoie de 14 matrițe separate pentru seat tube. Sl se referă la forma sloping, care este prezentă în 9 dintre mărimi, restul de 5 fiind ”High Stack” cu partea frontală mai ridicată, pentru o poziție ceva mai înaltă.
Există patru culori standard – alb, roșu, argintiu și negru, plus două modele decorate, pe alb sau albastru. Vor exista în viitor și opțiuni de culori și grafică personalizată, dar primul lot este doar în culorile standard.
Cadrele sunt pregătite pentru rutare internă mecanică sau electronică pentru orice tip de sistem, deci nu mai trebuie ales între varianta mecanică și Di2. Bicicleta va înlocui complet modelul C60 a cărui producție a fost deja oprită. La lansare, C64 va exista deja în stocuri suficiente la distribuitori.
Prețul pentru kit-ul format din cadru, furcă, tija de șa și cuveți este de 5.900$. Bicicletele complete vor fi disponibile la comandă și doar cu grupuri de componente de top (eTap, Dura-Ace, Super Record). Urmează să fie disponibile și mici modificări de geometrie la cerere, dar limitate de design.
Va exista și o versiune C64 Disc, cu prinderi de etrier flat mount și ax thru de 12 mm. Distanța dintre roți va fi ceva mai lungă, dar totul va fi aproape identic cu modelul cu frâne clasice. Prețul nu a fost anunțat dar e de așteptat să fie cu aproximativ 200$ mai mare.
Detalii mai multe despre modelul C64 disc sunt așteptate în aprilie, momentan fiind anunțată doar furca specifică ce a renunțat la sistemul propriu de ax thru cu închdere cu cheie inbus pentru cel standard DT Swiss. Furca va fi cu doar 15 g mai grea decât cea pentru frâne clasice.
Gâtul furcii va fi de asemenea diferit, cu canale interne pentru frână. O pipă opțională va ruta furtunul frânei din față direct prin ea, în jos prin furcă, ieșind din braș chiar deasupra etrierului.
Culorile disponibile pentru cadre sunt următoarele:
Pe lângă varianta alb/carbon din pozele din articol, vor mai exista modele roșii, negre și cu o schemă albastră specială, precum și un model argintiu/carbon a cărui poză nu e încă disponibilă.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.