Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Noul gravel bike din aluminiu Canyon Grizl AL a scăzut costul minim de intrare în lumea bicicletelor de bikepacking a producătorului, aducând și o capacitate de transport mărită. Chiar dacă noul model din aluminiu e doar cu câteva sute de euro mai ieftin decât modelul cel mai ieftin din carbon, noul Grizl AL primește furca cu suspensie RockShox Rudy, astfel fiind la un preț la jumătate față de modelul din carbon echipat cu aceiași suspensie.
Noua bicicletă gravel Grizl de la Canyon a fost lansată în luna mai și are spațiu de anvelope de 50 mm (vine echipată cu modele de 45 mm), având și multe puncte de prindere pentru bagaje. Bicicleta e o evoluție spre offroad a modelului original Grail, fiind o bicicletă versatilă, capabilă de aventuri serioase pe offroad, nemaiavând nevoie de ghidonul dublu Hoverbar.
Acum a fost lansată versiunea din aluminiu Grizl AL care face tot ce făcea și modelul original, e mai ieftină și doar cu câteva sute de grame mai grea. Iar diferența de greutate nu e atât de importantă atunci când bicicleta e plină de bagaje.
Două mici diferențe la Grizl AL față de Grizl CF o fac o bicicletă mai bună. În primul rând, la trecerea la un nou cadru din aluminiu sudat, Canyon a putut să adauge prinderi de portbagaj în spate, așa că a crescut considerabil capacitatea de transport. Este un lucru excelent pentru cicliștii mai scunzi, care de multe ori nu au loc să monteze genți mari sub șa, care sunt populare acum în bikepacking.
O altă veste bună pentru cicliștii scunzi e că, deoarece pentru producția cadrelor din aluminiu nu e nevoie de matrițe speciale pentru fiecare mărime, Canyon a reușit să introducă o mărime mai mică. Noul model e disponibil inclusiv în mărimea 3XS, fiind existente practic 8 mărimi, între XXXS și XXL, cele mai mici trei mărimi fiind dotate cu roți 650b, pentru manevrabilitate superioară în offroad.
Poziția e neschimbată pe modelul AL față de cel CF, însă geometria e un pic diferită. Valorile stak-ului, reach-ului, lungimea chainstay-urilor și unghiul seat tube-ului sunt identice, însă bicicleta de aluminiu are unghiul furcii mai mic cu 0.5 – 1 grad, pentru control mai precis în offroad.
Pe lângă spațiul pentru anvelope de 50 mm (700c sau 650b, în funcție de mărimea bicicletei), cadrul are 3 prinderi de bidon în triunghiul principal, prindere de geantă pe toptube și prinderi triple pentru bagaje pe fiecare din brațele furcii, plus sistem de prindere pentru aripi complee.
Bicicletele din aluminiu acceptă transmisii 1x sau 2x, cu rutare internă convențională a cablurilor. Gâtul furcii e conic 1.25-1.5, etrierii au prindere flat mount, roțile au ax thru de 12 mm, rulmenții pedalierului sunt de tipul PressFit BB86 iar tija de șa e clasică, de 27.2 mm.
Noul model Grizl din aluminiu e mai ieftin decât versiunea din carbon, dar nu cu mult mai ieftin. O mare parte din cauză este creșterea prețurilor bicicletelor din ultima vreme, restul fiind datorită faptului că deși diferă cadrul, bicicletele împart aceiași furcă din carbon și au echipări de calitate superioară.
Noul cadru e disponibil sub forma a 4 biciclete complet echipate. Modelul Canyon Grizl 6 2022/6 WMN e cel mai ieftin din gama AF, cu un preț de 1500 Euro, fiind echipat cu grupul Shimano GRX 400 2×10 și roți din aluminiu DT Swiss Ratchet LN. Greutatea totală e de 10.74 kg, cu 1 kg mai grea decât modelul din carbon cu roți mai ușoare.
Următoarea versiune e Grizl 7 la 1800 Euro, care are același cadru AF din aluminiu dar trece la grupul GRX 800 2×11 sau, la același preț, 1×11 și include o tijă dropper cu cursa scurtă. Modelele cu furcă fixă sunt așteptate să fie livrate începând cu mijlocul lunii noiembrie.
Cel mai interesant model din aluminiu pare a fi Grizl 7 Suspension, la un preț de 2000 Euro, fiind și cea mai ieftină bicicletă echipată cu furca RockShox Rudy. Acesta are un grup GRX 2×11 și furca RockShox Rudy cu cursa de 30 mm. Din păcate însă, acest model va fi disponibi doar din luna ianuarie 2022.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.