Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Hellcat mă duce invariabil cu gândul la motoarele Hemi, cele de 6.2, V8, însă cred că nici pentru o pereche de încălțăminte numele nu este atât de rău. Dar dacă numele nu este atât de important, ci mai degrabă performanța, Adidas FiveTen Hellcat Pro s-ar putea să fie o alternativă de luat în seamă pentru toți cei care caută o pereche de încălțăminte pentru pedale clipless, pentru enduro sau downhill.
Vechiul model nu era neapărat ușor, însă cel nou a scăpat cumva de vreo 100 de grame/pereche, Hellcat cântărind acum 900 de grame – o valoare mai mult decât onorabilă pentru o astfel de pereche de încălțăminte. Nu se simt la fel de ușori precum o pereche dedicată disciplinei Cross Country, însă sunt foarte lejeri și comozi, încât poți să uiți de ei pe parcursul unei zile de dat. Pentru conformația piciorului meu acești s-au potrivit perfect, dar am impresia că cei care au laba piciorului mai lată, s-ar putea simți un pic inconfortabil purtându-i. Desigur, răspunul la această dilemă se rezolvă cu probarea încălțămintei înainte de achiziție.
Pentru a-i încălța, desfaci șiretul și prinderea velcro, apoi introduci piciorul. În partea din spate, nu există o limbă suplimentară de care să ții și astfel să îi încalți mai repede, dar o dată băgat piciorul, nu mai rămâne decât să strângi șiretul, apoi prinderea velcro. Sau invers, cum preferi.
Din punct de vedere al protecției oferite, partea din față – adică bombeul și partea din spate – călcâiul, sunt foarte dure și cu greu vei simți o piatră aruncată de roata de spate care zboară în aceștia. Tot în partea din față există niște găuri de mici dimensiuni pentru aerisire, la care-și aduce contribuția și materialul din lateral construit pentru repirabilitate mare și limba perforată. În orice caz, la temeperatura medie de 7 grade la care i-am folosit, nu pot spune că mi-au înghețat picioarele, așadar probabil că la 35 de grade nu sunt cei mai aerisiți dintre pantofi, dar cu siguranță sunt un pas înainte față de modelul precedent.
Talpa este foarte dură și flexează doar un pic atunci când mergi pe lângă bicicletă. Dar performanța la transferul de putere, căci asta ne interesează la acest gen de încălțăminte, este remarcabilă. Comparația cu încălțămintea pentru XC este fără sens, dar pentru o competiție de enduro, talpa este perfectă. Talpa este de altfel și motivul neoficial pentru care Adidas a achiziționat FiveTen, iar asta explică destule. Una peste alta, dacă vrei să profiți din plin de aderența acesteia, îți recomand să folosești o pereche de pedale cu platformă mai mare și cu pini adiționali, pe lângă prinderea cu plăcuțe.
Calitatea produsului în sine este excepțională și nu am găsit niciun loc și nicio îmbinare despre care aș fi avut ceva de comentat.
Scurtă prezentare video:
Ce mai trebuie să știi:
Aceștia au și o anumită rezistență la umiditate (apă, noroi etc.), cuplajul cu pedale se face destul de rapid, partea superioară pare a fi foarte rezistentă în timp dată fiind construcția, conțin o importantă cantitate de materiale provenite din reciclare și nu sunt foarte lați – așadar s-ar putea să fie pe placul multora care preferă o pereche de încălțăminte ceva mai slim.
Cu un preț recomandat de 750 de lei, aceștia oferă un confort bun, eficiență mare la pedalat și o greutate relativ mică, de 900 de grame/pereche. Dacă mai punem în calcul și construcția foarte solidă, nu-mi rămâne decât să-i recomand tuturor celor se dau la enduro sau downhill și folosesc pedale clipless – pentru a fi unul cu bicicleta.
Importator: FiveTen.ro
Preț: 750 lei – discount 20% pentru cititorii FreeRider.ro – utilizați codul FREERIDER20
Greutate: 902 grame
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.