Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Cursierele endurance, cu o poziție relaxată, adaptate pentru drumuri lungi, devin din ce în ce mai populare. Frânele pe disc, butucii cu ax thru, anvelope mai late, toate aceste caracteristici moderne și-au găsit astfel loc în lumea exclusivistă a bicicletelor de șosea. Marii producători încearcă să construiască biciclete care să ofere toate acestea dar, în același timp, să nu facă rabat la performanță. În aceste tendințe se încadrează și noul model BMC Roadmachine, ce conține multe inovații tehnice și vine într-o gamă largă de modele și de prețuri, cu cadru de carbon sau aluminiu și cu componente de la Tiagra până la Dura-Ace Di2.
BMC spun că Roadmachine este cea mai performantă bicicletă din categoria ei. Cadrul modelului de top Roadmachine 1 are o greutate anunțată de 920 g pentru mărimea 54, cu o furcă de 390 g și o tijă de șa cu profil D de doar 160 g. Modelul mai ieftin, Roadmachine 2, are un cadru de 1100 g și o furcă de 430 g în timp ce modelul din aluminiu Roadmachine 3 are un cadru cu o greutate respectabilă de 1270 g și o furcă de 420 g. Cadrele sunt disponibile în mărimi între 47 și 61 cm.
Modelul de top 1 folosește sistemul propriu de prindere integrat pentru pipă și ghidon cu rutare internă a cablurilor Di2 și a conductelor hidraulice. De asemenea, cadrul mai are integrată o protecție împotriva lanțului sărit, o prindere pentru tija de șa integrată și tija de șa cu profil D de 15 mm grosime cu proprietăți de amortizare. Modelul din aluminiu are o tijă de șa clasică de 27.2 mm.
Prinderea pipei pe modelele 01 și 02 se face cu sistemul Dual Stack ce permite schimbarea între o poziție mai coborâtă de competiție sau una mai ridicată pentru curse lungi.
Bicicletele folosesc butuci cu ax de 12 mm thru la ambele roți și toate sunt cu frâne pe disc cu prindere flat mount pentru etrieri. Modelul din aluminiu are discuri de 160 mm în timp ce modelele de carbon au pe spate disc de 140 mm. Headtube-ul e de tip tapered, monoblocul de tip PF86 iar deraiorul față are prindere de tip braze-on.
Cadrul are loc pentru anvelope de 30 mm la modelele din carbon și de 32 mm la cele din aluminiu. Modelul din aluminiu și cel mai ieftin din carbon au prinderi pentru aripi de protecție iar modelul din aluminiu are și prinderi pentru portbagaj în spate.
Modelul de top Roadmachine 1 este disponibil în trei variante de echipare sau doar cadrul simplu la 4700 USD. Versiunea cu echipare Dura-Ace Di2 are prețul de 11.000 USD, cea cu Ultegra Di2 este considerabil mai ieftină la 7500 USD iar modelul cu Ultegra mecanic va avea un preț și mai avantajos.
Modelul mai ieftin cu cadru din carbon Roadmachine 2 va avea prețul de 5300 USD cu echipare Ultegra Di2, 4000 USD cu echipare Ultegra mecanică și 3000 USD cu echipare 105.
Modelul din aluminiu Roadmachine 3 va fi disponibil cu echipare 105 la prețul de 2200 USD sau cu echipare Tiagra la 2000 USD.
Toate modelele sunt deja disponibile la distribuitorii BMC. Pentru mai multe informații vizitați pagina producătorului.
Sursa: bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.