Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Spaniolii de la BH lansează noul lor grave bike GravelX cu cadru din carbon și câteva soluții ingenioase de amortizare a vibrațiilor. Secretul atenuării vibrațiilor vine de la micro-suspensia spate, de doar 3-5 mm, obținută din decuparea unei zone din țevile chain stay plus un pivot amplasat strategic pe țeava seatstay. În plus, pe față poate fi instalată, opțional, o furca specială de gravel, cu cursă de 40 mm.
Noua BH GravelX este un gravel bike ușor și rapid, gândit să se descurce bine la concursuri și mai putin la ture de aventură și bikepacking, caracteristici care rezultă din geometria cadrului.
BH GravelX cu micro suspensie pe spate
Ceea ce face ca noua BH GravelX, varianta carbon, să fie diferită este spatele, care arată similar cu Topstone Kingpin de la Cannondale. La BH însă avem niște decupaje mari făcute în suprafața țevilor chainstay care, combinate cu pivotul poziționat pe seatstay, oferă ciclistului extra confort. BH spune că prin aceste două specificații, cadrul oferă o (foarte) mică suspensie spate, de 3-5 mm (variază în funcție de greutatea ciclistului). Sistemul se numește SRS – Smooth Riding System și ar trebui să atenueze vibrațiile și micile denivelări venite de la drum.
La SRS se adaugă și furca arcuita spre înainte Air Bow Gravel, inspirată de la bicicletele de șosea BH, rolul ei fiind același, de atenuare a vibrațiilor. Greutatea anunțată de BH pentru acest cadru deosebit este de 1.050 g, pe care poți instala anvelope de până la 45 mm lățime.
BH GravelX cu geometrie pentru concurs
Geometria noii biciclete este doar puțin modificată față de modelul anterior din carbon. Cu toate acestea, geometria este acum mai progresivă, cu unghiul furcii puțin mai relaxat la cadrele măsuri mari, în timp ce unghiul tijei de șa este puțin mai abrupt. De asemenea, țevile chainstay sunt puțin mai lungi, pentru stabilitate mai bună la viteză mare.
BH GravelX este disponibilă în patru măsuri pentru cadru. „Stack” (distanța verticală de la rulmentul BB la partea de sus a țevii head tube) este acum puțin mai mare în timp ce „Reach” (distanța orizontală de la rulmentul BB la partea de sus a țevii head tube) variază mai puțin de-a lungul mărimilor cadrelor, favorizând înălțimile medii ale cicliștilor și defavorizând cicliștii înalți și pe cei scunzi.
Detalii tehnice BH GravelX
Noua GravelX beneficiază de toate trendurile moderne care includ și o protecție pentru țeava downtube care vine cu spațiu pentru cameră de rezervă și cartuș CO2. Cablurile sunt ghidate prin headsetul FSA ICR, iar tija de șa este fixată folosind un colier camuflat BH. Pe tija de șa se poate instala stopul opțional BH. Noua BH GravelX este disponibilă în variante cu transmisie 1x sau 2x.
Pe BH GravelX poți instala trei bidoane pentru apă, având montanți și dedesubtul țevii dowtube și pe brațele furcii. Însă cadrul nu oferă și posibilitatea de instalare pentru aripi sau portbagaj. Pe această bicicleta poți instala bidonul pentru apă opțional BH Aerolite și trusa de scule BH Aerolite Toolbox care se poate monta dedesubtul țevii downtube.
Prețuri și echipări pentru BH GravelX
Noua BH GravelX este disponibilă în patru variante de echipare și patru mărimi de cadru (S-XL), 5 culori puls sistemul BH Unique de personalizare.
Prețurile pornesc de la 3.300 euro pentru BH GravelX 3.0 cu Shimano GRX 1×12 mecanic și roți Shimano AGX, sau 3.400 euro pentru BH GravelX 3.5 cu transmisie Shimano GRX 2×12.
Varianta electronică BH GravelX 4.0 vine cu transmisia Shimano GRX Di2 1×11 și rotile Vision Team TC30 din carbon, la prețul de 4.400 euro.
Modelul de top BH GravelX 4.5 adaugă furca Fox AX cu 40 mm suspensie, la prețul de 6.300 euro.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.