Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Cea mai nouă dar și cea mai importantă veste de la Schwalbe este apariția noului compound pentru anvelope, botezat Addix. Inspirat cel mai probabil din universul curselor de moto sau al raliurilor, acolo unde anvelopele marcată cu o dungă colorată nu sunt o noutate, acesta este acum disponibil și pentru biciclete și promite să facă valuri în industrie. Mai mult decât atât, nu este vorba doar desprecomunicate de presă, texte de marketing și poze frumoase, ci întreaga tehnologie are și un scop: să ofere performanțe desăvârșite. Cum încă n-am avut ocazia să testăm vreo anvelopă cu noua tehnologie, o să vă povestesc ce-am văzut la standul Schwalbe de la Eurobike.
Ce este de reținut este faptul că toate cele 13 modele de anvelope din gama Evo Line, adică cele de top, vor fi disponibile cu acest nou compound. De altfel, toate modelele au fost reproiectate pentru a rezona cu noua tehnologie. Îmbunătățirea majoră este reprezentată de faptul că noul compound rezolvă vechea problemă legată de aderență, viteză de rulare și durabilitate, căci una dintre cele 3 era verigă slabă a anvelopei. Acest lucru iată că s-a schimbat, iar durabilitate și proprietățile de amortizare sunt acum la cote înalte.
Pentru a dezvolta acest proiect, Schwalbe a cooptat o echipă de 30 de oameni, care au reușit să pună pe picioare proiectul. Desigur, au fost necesare și investiții pe măsură în aparatura care le permite să obțină acel mix de cauciuc, utilizat și pentru industria auto, așa cum subliniam mai sus. Anvelopele din gama Addix devin astfel printre cele mai sofisticate din industria bicicletelor, punctând pozitiv indiferent de vreme sau de terenul pe care rulează. Și am precizat vremea, deoarece acestea prestează la fel de bine și la temperaturi foarte joase.
Cum sunt categorisite?
Addix este disponibil în 4 versiuni diferite: Speed, Speedgrip, Soft și Ultrasoft. Acestea sunt repartizate în funcție de disciplină: Cross Country, All-Mountain, Enduro și Downhill.
Addix Speed poate fi recunoscut după linia roșie și este dedicat bicicletelor de Cross Country. Viteza de rulare este mai mare ca oricând, totodată crescând și durabilitatea.
Addix Speedgrip, cu linia albastră, este un compond universal pentru XC și All-Mountain. Durabilitatea este cu 62% mai mare decât în cazul predecesorului, PaceStar, iar aderența a crescut cu 35%. Cifrele astea sunt de fapt uriașe dacă stai să te gândești un pic.
Addix Soft, cu linia portocalie este un compound pentru Enduro dar și pentru Downhill. După cum o spune și numele, cauciucul este mai moale pentru o aderență crescută.
Addix UltraSoft, cu linie violet este extrem de moale și este gândit pentru cele mai dure competiții de Enduro sau Downhill. Pot fi de asemenea utilizate și în condiții de temperaturi foarte scăzute, căci aderența și proprietățile de amortizare au crescut semnificativ.
Pe scurt, Addix doar duce tehnologia pentru anvelopele de biciclete mai departe și dacă este atât de revoluționar precum ni se povestește, cu siguranță vor ridica ștacheta mult mai sus, obligându-i și pe ceilalți producători să se mobilizeze pentru a oferi o calitate și o performanță crescută.
În ceea ce privește anvelopele noi, Schwalbe are două noi modele pentru ciclocross și gravel, X-One Speed, respectiv, G-One Bite. Cele două, împreună cu modelul de MTB Nobby Nic, vor fi disponibile și într-o versiune limitată cu perete lateral crem, așadar cu un aspect vintage.
Anvelopa G-One Bite este gândită mai mult pentru off-road (70%) și mai puțin pentru șosea (30%). Carcasa este construită din crampoane rotunde, amplasate pe zona centrală foarte apropiat, pe când cele laterale sunt mai rare și depărtate. Sunt disponibile în formatul 27.5 x 2.10, dacă vrei să le utilizezi pe MTB sau în formatul 28×1.50 dacă vrei să le utilizezi pe bicicleta de ciclocros, acestea fiind de altfel și cele mai ușoare, o bucată cântărind doar 460 de grame.
X-One Speed pe de altă parte este gândit pentru viteză, iar asta se poate recunoaște imediat după profilul anvelopei. Partea superioară este construită cu crampoane extrem de mici și rotunde, pe când cele laterale sunt o idee mai mari. Este disponibil în versiunea Evolution Line, cu o greutate de doar 370 de grame sau în versiunea Performance Line, cu o greutate similară.
Anvelope Schwalbe Nobby Nic va fi disponibilă și în formatul 29 x 2.6 (nu uitați ce vă spuneam de noua lățime într-unul din articolele precedente), aceasta fiind disponibilă cu noul compound Addix și cântărind 950 de grame.
În format mare, mai găsești anvelopa Rocket Ron, cu dimensiuni de 27.5 x 2.6, 2.8 sau 3.0 inch, toate cu compound-ul Addix.
De asemenea, anvelopa pentru iarnă cu ținte metalice Ice Spiker Pro, poate fi achiziționată acum în formatul 27.5 x 2.6 – cred că este o combinație care aduce multă distracție iarna.
Importator Schwalbe în România: crossbike.ro.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.