Weekend cu concurs de XCE, maraton, podiumuri, căzături și lupte cot la cot

M-am bucurat de fiecare moment al acestui weekend petrecut în compania lui Rică, cel care a făcut posibil acest sfârșit de săptămână deosebit. Am plecat din Reșița, cu două biciclete pe mașină și un drum de 500 de kilometri în față. În prima seară am fost bucuros să revad Brașovul, pentru a doua oară anul acesta, unde am avut surpriza să vedem că unde acum vreo două luni se organiza prima etapă din Triada MTB, de data aceasta avea loc October Fest. Plin de standuri, multe bunătăți, care mai de care mai arătoase. Am servit unul din cei mai gustosi pești pe care i-am mâncat vreodată, prăjit pe băț deasupra cărbunilor încinși și bine condimentat. Un deliciu căci urma supliciul!

tusnad_maraton_2013

Am înnoptat la Hotel Traian, pe care vi-l recomand pentru că au prețuri bune, iar a doua zi, pe o ploaie măruntă, la 10 grade Celsius, ne îndreptăm spre Sfântu Gheorghe pentru a lua startul la primul concurs XCE organizat în România, în același timp gândindu-ne la noroiul și la ploaia cu care vor avea de furcă participanții de la Predeal Trophy, competiție organizată în aceeași zi de sâmbăta.

Ajunși la Sfântu Gheorghe, am găsit o mână de oameni adunați sub un cort pentru că ploua afară, însă până la ora 11, când au început manșele eliminatorii, ploaia a încetat. Am concurat pe un traseu de 1,2 kilometri la cel mai ridicat ritm. Practic, fiecare manșă era un sprint de 2,4 kilometri, deoarece o rundă consta în două ture, iar primii 2 se calificau mai departe. Rundă după rundă concurenții au avansat sau au fost eliminați.

Un moment decisiv a fost pentru mine în semifinală, să spun așa, când pe o porțiune de plat, din cauza pietrișului și noroiului de pe drum am pierdut aderența și am căzut în fața tuturor. Credeam că asta a fost și mă bucurasem de participare cel puțin. La așa intensitate cea mai mică greșeală te costă, ducând la eliminare.

Astfel, am continuat urmărirea primilor 2, iar spre surprinderea mea, în turul secund, în vârful urcării, am observat că adversarul meu a cedat. Nu înțelegeam de ce, însă m-am bucurat de locul astfel obținut în finala cea mare. Acolo, startul a fost exploziv, însă precaut, pentru că era în coborare și asfaltul umed te face să pierzi aderența foarte ușor. Primul tur a fost parcurs cot-la-cot de toți cei 4 concurenți, iar în al doilea tur cei din față au câștigat câțiva metri pe urcare, câștigătorul fiind decis într-un sprint final. Finalmente, am ocupat locul 4 la Sfantu Gheorghe.

La 30 de minute după cursă a apărut și soarele, astfel că am plecat pe vreme buna spre Băile Tușnad. După o mini-excursie la Lacul Sfânta Ana ne-am bucurat de împrejurimile proaspete după ploaie, după care ne-am luat numerele și ne-am cazat la Vila Maya unde ne-au primit călduros gazdele.

Duminică, am ales să particip la proba de 42 de kilometri în cadrul Tușnad Maraton, unde prezentatorul Turului Sibiului a avut grijă să întrețină o atmosferă plăcută, informându-ne despre atracțiile turistice din zonă sau realizând interviuri la cald cu câștigătorii. După pregătirile pentru concurs, ne-am așezat la start la ora 11 pe o vreme răcoroasa, ca la munte, care ne făcea nerăbdători să numărăm invers de la 10. Primii 10 kilometri am reușit să îi parcurg alături de conducătorul cursei, însă dupa aceea a reușit să prindă avans iar eu nu am reușit să mai reduc diferența.

Pana în ultimii kilometri am făcut o cursă solitară, deși urmaritorii își arătau colții de la 2-300 de metri, la un moment dat. Am forțat cu gândul să nu le las șansa să mă prindă prea ușor și am reușit. La un moment dat, mă uitam în spate și nu vedeam pe nimeni la câteva sute de metri. Având în față ultimii 10 kilometri mă simțeam câștigator al locului 2.

Însă am fost de-a dreptul șocat să văd că în ultimii 4 kilometri sunt prins din urmă, mă consolez cu gândul că nu sunt la categoria mea de vârstă însă nu renunț deloc la locul secund la general. Astfel, după o luptă din nou până pe linia de finiș, termin cei 42 de kilometri pe locul 2 la general. Din nou pe 2. Traseul a fost unul din cele mai frumoase pe care am participat până acum și nu vă pot descrie în cuvinte pe cât de bine pot montajele despre cursă reda aceste peisaje.

Foarte mulțumit de rezultat, de concurs, de traseu și de felul în care a decurs acest sfârșit de săptămâna, în final. La acest concurs m-au ajutat parcă mai mult decât în alte dăți și shot-urile de la Isostar, împreună cu batonul din pachet, iar jambierele de compresie au avut grijă să nu am probleme musculare. Duminica viitoare ne întâlnim la unul din cele mai importante concursuri din sezon, pe un traseu cu renume în inima Ardealului, Maratonul Gilău.

Material redactat de Sergiu Paraschivu, pe care îl puteți urmări pe blogul personal