Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Acest articol este o glumă de 1 aprilie !!!
Se pare că autoritățile din România au început în sfârșit să ia în serios bicicletele și bicicliștii, poate uneori prea serios!
Primul semn a venit când s-a introdus în lege obligativitatea depășirii bicicletelor prin trecerea cu roata mașinii pe cealaltă bandă, un lucru absolut normal în orice țară civilizată, dar pe care sunt sigur că mulți dintre voi nu sperau să îl vadă implementat într-o țară unde BMW-ul și șmecheria sunt încă la putere în trafic!
Doar de câteva zile se pare că autoritățile împreună cu ONG-urile cicliștilor se vor implica în sfârșit serior în implementarea traseelor de cicloturism din țară!
Nu toate măsurile însă vor fi neapărat pe placul tuturor. Am aflat de un proiect pilot al MAI împreună cu Poliția Română care are ca scop reducerea accidentelor grave cu cicliști cauzate de echiparea necorespunzătoare a bicicletei, în special în zonele montane și pe vreme nefavorabilă.
Luând exemplu autorităților din alte țări, proiectul încearcă să elimine de pe șoselele periculoase bicicletele vechi cu sisteme de frânare neperformante, pe jantă. Nu s-a stabilit încă ce se va încadra la categoria șosele periculoase, dar sursele noastre ne spun că va fi vorba ca proiect pilot de cele două șosele montane renumite, Transfăgărășanul și Transalpina.
Comuncatul oficial urmează să fie lansat curând iar interdicția accesului pe aceste șosele cu biciclete care sunt dotate cu frânare pe jantă ar urma să intre în vigoare odată cu deschiderea oficială a traficului, dar nu mai târziu de 1 iunie.
Pe aceste șosele, în special Transfăgărășan, au avut loc zeci de accidente grave în care au fost implicați cicliști în coborâre, care nu au putut să frâneze la timp, accidente ce au început încă de la construcția acestor șosele. Este celebru cazul marelui alpinist Emilian Cristea, deschizătorul multor trasee celebre și dificile de alpinism, care și-a pierdut viața într-o curbă pe Transfăgărășan, unde a pierdut controlul bicicletei fiind lovit de un autocamion care circula pe sensul opus!
Ne este greu să apreciem oportunitatea unei astfel de măsuri, chiar dacă momentan am aflat-o doar din surse neoficiale. Dar în final orice măsură care face ca sportul nostru preferat să devină mai sigur e binevenită!
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.
Sper că articolul e cu ocazia lui 1.Aprilie! 🙁
Salut! Mi se pare o decizie care nu este gandita in totalitate. Sunt de acord ca bicicletele vechi dotate cu sisteme de franare nu foarte eficace sunt un real pericol atat pentru ciclist in sine, cat si pentru ceilalti participanti la trafic. Dar cel putin modelele actuale de frana pe janta (sa zicem cele fabricate in ultimii 5 ani) sunt destul de potente pentru a aborda astfel de coborari in deplina siguranta. Desigur, in aceasta discutie trebuie luate in calcul mai multe aspecte: gradul de constientizare al ciclistului, conditiile de trafic, starea drumului, starea tehnica a bicicletei, etc.
Momentan nu sunt in favoarea acestei masuri, insa totul este gandit la cald. Revin cand ma mai trezesc din acest soc:)
Revin cu impresia la rece: cea mai buna gluma de 1 Aprilie la care am picat pana acum:))))
ce gluma proasta… glumele proaste dau idei prostilor