Acum citesti
Presiunea din anvelope în funcție de greutatea ta

Îți punem la dispoziție un mic tabel cu recomandări pentru presiunea din anvelopele instalate pe bicicleta ta. Este indicat să respecți aceste cifre, pentru a te bucura pe deplin de performanțele oferite de acestea cât și de comportamentul bicicletei pe diverse suprafețe de rulare.

*Valorile din tabelul de mai sus sunt recomandate pentru trasee de munte. Pentru asfalt se recomandă presiune mai mare pentru a spori viteza de rulare, implicit de deplasare.

Pe lângă limitele minime și maxime oferite de producător (pentru a nu distruge anvelopa), presiunea recomandată în funcție de greutatea ta îți va oferi tracțiunea și aderența optimă pe traseu.

Important: dacă utilizezi anvelope groase (2.2 – 2.4) pe jante înguste (20 mm), există riscul ca în viraje anvelopa să iasă de pe jantă. Pentru anvelope cu balon mare, utilizează jante de 23, 26 mm sau mai mult.

Vezi Comentarii (19)
  • Salut!
    Eu am anvelope Rubena 2.0 iar pe el scrie presiunea max. 60 PSI.eu am 70 kg iar anvelopele sunt umflate la 40-45 PSI. Este ok?

    Multumesc!

  • Am MTB de 10 ani pe 2.10 26″ +75kg si am mers mereu pe 3.5bar, suspensie dubla; faza e ca e diferenta de la cer la pamant pentru anvelope offroad cand mergi pe sosea (pedalezi mult mai usor). Nu am facut explozie, nimic sa ma convinga sa bag mai putin, ba din contra. Iti mananca energie aiurea daca le tii la ~2.2. Singura diferenta in minus o ai la franare pe asfalt cand ai ~60km/h 😀 😀 .. se simte ca mergi „pe varfuri”. In rest .. io zic sa isi bage fiecare cum ii e mai bine.

  • Haideti sa va spun: la presiunea data de astia, daca mergi pe asfalt si mai iei cate o bordura, faci la „snake bites” pe camera de te saturi. Asa ca, draga desteptule, care ai scris prostia asta de articol, pune mana si te documenteaza putin.
    PRESIUNEA IN ANVELOPE VARIAZA IN FUNCTIE DE TERENUL PE CARE TE DAI!!!

  • Draga Vlad, nici macar nu ai avut bunul simt de a citi tot articolul. Citeste-l de mai multe ori pina ce vei aprofunda toate mentiunile, apoi poti comenta cat doresti. Sanatate! 🙂

  • Pai bravo mai baieti care va plangeti aici, voi va dati cu presiune mare pe munte? Este total lipsit de sens. Unde mai e aderenta in aceasta situatie? Valorile mentionate in tabelul de mai sus sunt realiste as spune plus minus 0.2 bar.

  • @Serban: Cauciucurile de munte au suficiente „moate” cat sa nu am probleme de aderenta, in schimb prefer acest „handicap” decat sa stric cauciucul / janta si sa cobor cu ea in carca :). Ca idee, cei care recomanda presiunile astea cine sunt mai exact ?

    Cat despre faza ca daca ai presiunea mare risti sa iti sara cauciucul de pe janta e cam abureala pentru ca fortele pe bicicleta sunt 99% in planul ei, singura diferenta e cand blochezi roata. Deci teoretic daca janta e rigida si nu se deformeaza cauciucul nu are voie sa sara.

  • ca la fotbal…tot romanu le stie pe toate, nici macar la nivel de juniori nu da cu sutu in minge. asta mentalitate…tot in rapa ne bagam mai. zi mersi ca primesti informatia la calup si virata pe gat…ai macar bunu creier sa pricepi ceva. poate ai mai auzit sensu asta…cat traiesti inveti..si cand mori tot prost esti…pentru ca esti om si nu le poti sti pe toate. BAGATI MARE LA ARTICOLE BAIETI…AM MAI INVATAT SI EU CATE CEVA…CE NU STIAM . SPOR LA TASTE-CA LA PEDALAT 😉

  • Consider ca nu se pot generaliza aceste valori. De exemplu, pentru anvelopele mele (kenda claw xt) producatorul recomanda valori de min 2.8 bar si max 4.6 bar. Ideea in sine se poate generaliza la modul ca pentru trasee de munte se poate merge pe valorile minime recomandate de producatori la care sa se mai aduge evetual cate 0.1 bar la 10kg….parerea mea. 🙂

  • Eu am 110 kg si intentionez sa cumpar un 29er cu anvelope de 2.0. Cam ce presiune ar trebui sa am in cazul in care merg pe asfalt + ceva offroad (nimic extrem) ?

  • Pentru mine bicicleta este vitala, am 69 ani si zilnic dimineata am un traseu de 10Km. pe drum betonat.
    Bicicleta este masiva un WEHLLER, cu genti crom 26″x2 si anvelope adecvate.
    Am rulat mult timp cu presiunea de 2,1-2,2bar dar am constatat ca la anvelopa spate apare o uzura rapida ( circa 1 an ), care consta in plesnirea cauciucului exterior si ruperea cordului ( anvelopa productie China ).
    Am ridicat presiunea la 2,8-3 bar, se ruleaza f. bine, cu efort minim, dar am avut surpriza ca la circa 3 saptamani de la cumparare sa am explozie.Anvelopa are inscriptionat pe ea 55PSI adica 3,79 bar.
    Am 105 Kg. care este presiunea recomandata?

  • am o bicicleta SCOTT si cauciucurile sunt continental la roata din fata cand intru in curbe am impresia ca ma rastorn ce presiune trebuie sa aiba multumesc

  • Ok, dar cand nu poti calcula in bari, si vrei sa mergi pe drum asfaltat, cam cum sa fie roata de la un MTB, asa putin moale sau sa nu poti s-o apesi deloc?

    • Cu MTB pe drum asfaltat roata trebuie sa fie suficient de moale incat crampoanele sa intre in ea la rulaj, adica sa nu te lupti cu ele. Deci cu cat sunt mai mari crampoanele, cu atat mai moale. Daca sunt foarte mici merge umflata mai tare, altfel cu cat creste presiunea o sa ai mai mult de luptat cu ele.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

six − 3 =