Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Au trecut fix 10 de când l-am intervievat ultima dată pe Lucian Logigan, așadar era cazul să mai aflăm care-i sunt planurile, mai ales după un sezon 2018 foarte plin. Iată ce ne-a povestit.
1.Salut Lucian! Mă bucur că stăm din nou de vorbă. Ai fost premiat de curând în cadrul Galei Sportului. Cum a fost sezonul 2018 pentru tine? Care au fost cele mai frumoase și cele mai dificile momente?
Salut! In ultimii ani, sezoanele mele sunt din ce in ce mai lungi. Anul trecut a fost cel mai lung dintre toate, am inceput concursurile in 20 februarie in Cipru la Cyprus Sunshine Cup SHC dupa care am continuat cu multe concursuri in fiecare luna. Din 26 mai 2018 a inceput si campania de strans puncte pentru calificarea Romaniei la Jocurile Olimpice, campanie din care facem parte 3 rideri romani, ceilalti 2 fiind Ede Molnar si Vlad Dascalu. Bineinteles ca asta inseamna participarea la multe concursuri din calendarul UCI , concursuri unde se obtin puncte UCI.
Multe curse inseamna si multa oboseala acumulata dar si multe amintiri, am fost in principal la curse de XCO din calendarul Uniuni Cicliste Internationale dar si la cateva curse din Romania. Forma mea fizica si antrenamentele au fost structurate astfel incat sa merg bine din 26 mai si pana prin octombrie cand am avut ultimul Stage Race in Grecia. Inca nu realizez care au fost cele mai frumoase si cele mai dificile momente. Sunt dificile toate cursele, sunt dificile calatoriile spre aceste curse dar in acelas timp faci ceea ce iti place si atunci e si frumos.
2.Cum a fost primul cantoment al anului? Și din locurile pe care le-ai vizitat, care ți se pare locul ideal pentru antrenamentele de iarnă?
Primul meu cantonament a fost in Spania in Benidorm, o zona foarte buna pentru perioada iernii unde poti sa mergi cu MoutainBike-ul si sa te dai pe multe trasee mai mult sau mai putin tehnice. Apoi a urmat o perioada de pregatire cu lotul national in Turcia unde am avut deja si primele concursuri din acest an.
3.Cum consideri că a evoluat nivelul de dificultate a concursurilor în ultimii ani? Dar nivelul rider-ilor?
Cu siguranta atat nivelul competitiilor cat si al rider-ilor creste de la an la an si asta se intampla atat pe plan international cat si pe plan national. Competitia intre rideri dar si intre organizatori este tot mai mare, astfel nivelul creste, iar cat timp este facuta in limitele bunului simt este cel mai bun factor motivator pentru rideri.
4.Care este disciplina ta preferată: maratonul sau XCO-ul? Și de ce?
Disciplina mea preferata ramane XCO-ul pentru ca este un sport olimpic, pentru ca traseele sunt mult mai tehnice, scurte si intense si mi se pare mult mai spectaculos fata de un maraton, dar si maratonul are particularitatile si farmecul lui. Euparticip si la maraton si la XCO, mai ales ca multe concursuri de XC de tip Stage Race sunt formate din 4 sau mai multe maratoane consecutive de ex. Carpathian Epic sau Cape Epic, curse unde am participat si as mai participa cu placere.
5.Ai participat în toamna lui 2018 la Attica Marathonas, cum ai compara acest concurs cu cele desfășurate la noi? Exceptând vremea mai blândă, desigur.
Ultimul meu concurs UCI a fost Attica Marathonas in Grecia, daca ar fi sa facem o comparatie intre cursele de afara si cele de la noi, cursele din tara sunt mult mai bine organizate. Acuma ca sa putem face comparatie trebuie sa comparam 2 curse din aceeasi categorie, iar singura cursa XCS de la noi din tara este Carpathian Epic care se compara mai degraba cu orice cursa mare din Europa de Vest, in nici un caz cu un XCS din Est.
6.Anul acesta te-am văzut la Straja. A fost primul tău contact cu o competiție de enduro dacă nu mă înșel. Cum te-ai descurcat și cum te-ai clasat față de ceilalți participanți? Mai ai de gând să participi la etapele din 2019?
A fost primul meu concurs de Enduro si am mers la Straja doar de distractie. Dupa multe curse de XCO cu obiective clare, simteam ca am nevoie si de un concurs doar de distractie in care sa te simti bine doar ca te dai pe bike fara sa conteze rezultatele.
Am participat acolo cu bike-ul meu de XCO, iar traseele de la Straja au fost cam grele pentru full-ul meu de sub 10 kg hehehe, dar mi-a placut mult experienta unui concurs de Enduro, iar anul acesta as vrea sa mai particip la etapele la care pot sa merg, dar de data aceasta cu o bicicleta de Enduro!
7.În2018 ai participat și la XCO-ul de la Lenzerheide. Cum a fost experiența de acolo?
Lenzerheide a fost unul din acele concursuri care iti raman in minte toata viata. Atmosfera de pe traseu a fost incredibila. Traseul este unul spectaculos de viteza dar si foarte tehnic si intens.
Un Campionat Mondial sau o Cupa Mondiala sunt curse la care merita sa participi ca sportiv de performanta. Stiu ca sunt multi sportivi la noi care nu sunt interesati sa ajunga sa participe la un concurs de un asemenea nivel pentru ca nu ar avea rezultate bune… nu prea inteleg gandirea asta, eu consider ca aceste curse sunt foarte bune si te ajuta cel putin sa revii cu picioarele pe pamant. 🙂
8.Cu ciclocrosul ce planuri mai ai?
Poate multi nu stiu, dar mie imi place mult ciclocros-ul. Primul meu Campionat Mondial din ciclism a fost la ciclocross, in 2004, in Germania. In ultimii ani din cauza ca sezoanele de XC sunt tot mai lungi ,am renuntat la cursele de ciclocross pentru ca in perioada aceea de obicei fac pauza, apoi incep pregatirea de baza pentru nou sezon. Deocamdata planurile mele legate de Ciclocross nu exista in viitorul apropiat, dar cu siguranta o sa mai particip la aceste curse candva.
9.Te-am văzut majoritatea timpului pe full-suspension. Te-ai întoarce vreodată la hardtail?
Niciodata, hardtail-ul este pentru oameni mult mai puternici decat mine… psihic :))
10.Pot exista rezultate în concursuri doar prin talent, dar cu un antrenament modest? Sau funcționează doar invers?
Depinde la ce fel de rezultate ne gadim, dar in Romania poti sa ai rezultate doar prin munca multa si mai putin talent. Ca sa ajungi sa ai rezultate de top trebuie sa ai si talent dar si un antrenament foarte bine pus la punct plus putin noroc.
11.Care sunt planurile tale pentru noul sezon?
Deocamdata planurile raman la fel ca si anul trecut, suntem in plina campanie de calificare pentru J.O. Tokyo 2020. Perioada in care se aduna punctele fiind pana anul viitor in 25 mai! Astfel planurile mele sunt participarea la cursele UCI din calendarul international si acumularea cat mai multor puncte pentru a califica romania la J.O.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.