Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Le-am trimis celor doi atleți români câteva întrebări legate despre participarea la Europenele de Downhill din Elveția, ce au avut loc săptămâna trecută, ca să aflăm mai multe despre experiența lor acolo și despre traseele sau desfășurarea concursului. Cum ambii au avut același set de întrebări, vom avea două perspective diferite – din două categorii diferite de vârstă. Așadar, să începem!
Ce a însemnat pentru tine această participare la Cupele Europene de Downhill?
Remus: Salut, Dragoș! Participarea mea la Cupele Europene de Downhill a fost un vis pe care l-am avut încă de anul trecut, iar acest vis nu s-ar fi împlinit fără sprijinul Clubului Rosenau Cycling. A fost destul de solicitant, deoarece în ultimele patru weekenduri am avut câte o cursă. Prima a fost în Spania, a doua în Franța, a treia a fost la Campionatele Naționale, iar a patra la Campionatele Europene.
Ovidiu: Pentru mine, participarea la Cupele Europene de Downhill a însemnat experiență, progres și m-a făcut să realizez care este nivelul în afara tării noastre.
Legat de traseu, cum ai putea descrie nivelul de dificultate cuiva care s-a dat doar pe traseele de la noi din țară?
Remus: Traseul nu a fost imposibil, dar nici atât de ușor încât să poată fi parcurs de oricine. Ca să-ți faci o idee, este asemănător cu Black Line-ul din Poiana Brașov, mai exact cu prima parte, care este abruptă și cu viraje foarte strâmte. Ce a fost foarte interesant a fost numărul de aproximativ 600 de participanți, care s-au simțit pe traseu, deoarece găurile formate la frânare deveneau din ce în ce mai adânci cu fiecare tură.
Ovidiu: Traseul de Downhill din Champéry il pot descrie ca pe un Black Line din Postăvaru, combinat cu traseul de la Cheile Gradiștei dar de 2 ori mai abrupt.
Care ți s-a părut cea mai dificilă parte a traseului și de ce?
Remus: Pot spune că ultima parte din pădure mi s-a părut cea mai dificilă, deoarece ajungeam acolo destul de obosit, iar găurile din contrapante îngreunau situația.
Ovidiu: Cele mai grele părți ale traseului, pentru mine, au fost cele drepte, cu o viteza neașteptat de mare. Nefiind obișnuit cu acea viteza, mă panicam și trăgeam de frâne…
Ai experimentat situații neplăcute în timpul competiției? Accidentări, probleme cu bicicleta?
Remus: În afară de situația neplăcută legată de anularea calificărilor la categoria elite și juniori, din cauza întârzierilor de aproximativ 2 ore și a faptului că se întuneca, nu am avut alte probleme majore. Din păcate, nu am reușit să parcurg un tur complet în timpul antrenamentelor pentru a-mi da seama cum să-mi dozez energia, așa că în manșa finală am decis să merg curat, fără greșeli prea mari.
Ovidiu: Din fericire nu am căzut deloc pe acel traseu, la fel si colegii mei (în afara de track walk unde a fost puțin mai dificil)😂
Deși traseul era destul de “flow”, fără multe pietre sau rădăcini, tot am reușit să fac pană într-o tura de antrenament, pe la jumătatea traseului.
Cu ce bicicletă ai participat? Spune-ne câteva cuvinte și despre echipare.
Remus: Bicicleta cu care am participat este aceeași de la începutul anului, mai exact un Specialized Demo Race 2023, cu mici modificări. Am adăugat frâne Hayes Dominion, ghidon Renthal, anvelope Continental Kryptotal, manșoane Ergon și un Ochain pentru a anula pedal kick-ul când lovesc buza aterizărilor.
Ovidiu: Am participat cu noua mea bicicleta, Mondraker Summum Carbon R Polaris, de la Play Bike, cu echipare stock, în afară de frâne(MT7 Pro) și Cauciucuri(Assegai pe față si Dhr 2 pe spate).
Care dintre participanții de acolo te-a impresionat cel mai mult?
Remus: Nu pot spune că a fost cineva care m-a impresionat în mod special. Fiind Campionatele Europene, au participat mulți rideri din Cupa Mondială. Ce mi s-a părut foarte interesant a fost viteza cu care treceau prin anumite secțiuni tehnice ale traseului.
Ovidiu: Cu siguranță m-au impresionat cel mai mult riderii de World Cup, cum ar fi: Loic Bruni, Amaury Pierron, Andreas Kolb și toti care sunt la acel nivel. Mă uitam la ei si mi se părea aproape imposibil ce fac, nu le păsa de ce aveau in fața roții și erau super calculați.
Cât de mulțumit ești de prestația de la Champery? Ai fost mulțumit de cursă, ai făcut greșeli?
Remus: Nu pot spune că am fost foarte mulțumit de turul meu în finală, dar am învățat foarte multe din această participare și știu ce mai am de exersat pentru a evolua.
Ovidiu: Nu pot sa zic ca sunt mulțumit având in vedere diferența dintre timpul meu și cel de la locul 1, adică ~35 de secunde, dar sunt mândru ca nu am căzut si am reușit sa cobor traseul, cu liniile pe care mi le am ales. Am făcut o mica greșeală in finală, dar nu are importanță, tot nu ma apropiam de top 15!
Ești de părere că România poate găzdui o etapă de Cupă Europeană? Dacă da, unde? Sau ar trebui un traseu complet nou?
Remus: Sunt sigur că România poate găzdui o etapă de Cupă Europeană, poate chiar și o etapă de Cupă Mondială în viitor. În privința traseului, cu anumite modificări, aș spune că Poiana Brașov ar fi o opțiune bună.
Ovidiu: Consider ca NU avem trasee destul de avansate pentru o etapa de Cupă Europeană. La Chelie Gradiștei traseul este prea scurt, iar Black Line din Postăvaru este prea ușor pentru Europene. Acestea fiind primele 2 cele mai grele trasee din Romania, care sunt flow pentru cei din afară. Părerea mea!
Care este următorul concurs internațional la care vei participa?
Remus: Următorul concurs pe lista mea sunt Campionatele Mondiale din Andorra.
Ovidiu: Următorul concurs internațional la care imi doresc să particip este in Verbier, IXS EDC#6 și poate la International Rookies Championship, in Schladming!
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.