Acum citesti
Clasificarea producătorilor de biciclete

Dragi cititori,

Dintr-o regretabilă eroare, acest articol a fost publicat fără a fi verificat în prealabil, drept pentru care a fost momentan dezactivat. Ne cerem scuze pe această cale pentru incoerența informațiilor care au rezultat din tabelul publicat și promitem să remediem situația în cel mai scurt timp. Ne asumăm eroarea și dorim să vă asigurăm că nu vă veți mai întâlni cu astfel de situații pe viitor.

În numele echipei FreeRider.ro,

Dragoș Mitroi

Vezi Comentarii (31)
  • Asta chiar e un „articol” de umplutura.
    Iron Horse – au dat faliment acum 5-6-7 ani.
    YT Industries e de top dar Canyon e doar premium. Care e diferenta ? As zice ca mai multe inovatii vad de la Canyon.
    Kross, Nishiki, Rock Machine bagate la branduri premium ?
    Gary Fisher nu mai este brand standalone de circa 10-15ani.
    Orange, Saracen si Breezer peste LaPierre si DeVinci ?
    Ritchey nici nu vinde biciclete, vinde doar cadre.
    Scapin lipseste, Olympia lipseste, Ceepo lipseste, Colnago lipseste, Boardman lipseste, Pinarrelo lipseste.. In schimb vad tot felul de branduri moarte sau pe drum spre cimitir.

    • Nu e articol de „umplutura”, se specifica foarte clar urmatorul lucru:
      „….prin urmare ne-am decis să creăm o listă, pe care s-o îmbunătățim în timp, la sugestiile voastre…”

    • Este puțin prăpăstios comentariul tău sincer să fiu. 🙂 Cursierele nu au fost incluse, Iron Horse și-a găsit de curând proprietar și va reveni în business. Kross, Nishiki și Rock Machine – da, la brand-uri premium, căci asta comunică compania, în plus prețurile sunt la nivel cu celelalte brand-uri din categorie. Ritchey – da, vinde doar cadre, dar din mai multe segmente, nu aveam cum să-l includen. Breezer – în caz că nu știi cine este Breezer, te invit să urmărești filmul Klunkerz.
      Cursierele nu au fost incluse în clasament, după cum am menționat. Sunt și alte brand-uri incluse în clasament, pe acelea nu le-ai văzut? Oricum, din experiența de 6 ani cu acest site, mă așteptam să apară și cârcotași, dar totuși să spui că un articol este de umplutură, afirmație bazată pe câteva exemple pe care ți le-am explicat mai sus, mi se pare prea de tot. Sau poate e vorba de plictiseală?

      • Stiu cine sint si ce au fost cei de la Breezer. Din pacate nu putem sa ascundem faptul ca sint o umbra a ce au fost. In aceeasi barca sint si Kona si Commencal. As putea spune ca si Felt si Marin sint pe acelasi drum. Si daca vorbim de Marin de ce nu vorbim de Whyte?

        Referitor la Kross, Nishiki si Rock Machine.. doar pt ca producatorul pretinde ca este premium, noi trebuie sa il credem ?

        Dintre marcile mentionate de mine ca absente, doar Ceepo nu produce MTB-uri.

        Nu e vorba de plictiseala din partea mea. E doar vorba de obiectivitate. Am detinut o Kona Fire Mountain Deluxe 2009, Giant Reign 1 2010 si acum un Canyon HT aluminiu din 2013 de circa 1800euro. Merg foarte des cu cineva care are un Scapin Kyoto 26″. Scapin de exemplu are un cadru pe linga care Canyonul meu pare o chinezarie sudata la betie. Scapin e un brand care face biciclete de circa 60 de ani, Apartine de Olympia care este o companie mai veche decit 10 branduri „premium” de la voi din lista. Chestiile ieftine le fabrica prin Taiwan dar tot ce e high end a fabricat in Italia.

        Ritchey.. ma uit la P-29er si mi se pare un cadru obosit. QR in 2015? Imi place Ritchey ca brand, chiar acum ma tenteaza un set de roti de 29″, componentele lor sint excelente. Dar cu un cadru so, so.. nu putem sa ii bagam intre producatorii de top.

        De asemenea.. Imaginea de marca? In ochii cui ? In ochii celor care considera Cube apogeul tehnologiei pe 2 roti ? Exista marci gen Look, BMC, Olympia, Yeti, Morewood si altele de care 90% din (bi)ciclistii din Romania nu au auzit.

        Pretul? As zice ca este important doar cind se refera la cadru. Arata-ne ca poti supravietui din vinzarea de cadre de 2000euro si te pot considera premium. Oricine poate lua un cadru de carbon din Taiwan sau China, sa trinteasca un full XTR, o RS1 si sa cearca 3500euro.
        3/4 dintre cei de mai sus asta fac.

        • Nu are rost să începem o discuție despre cine, unde fabrică. Pentru că știm foarte bine realitatea. Și nu neapărat ca pe ceva negativ, dar asta este economia la urma urmei și fiecare caută să producă cât mai ieftin. Kona poate că este pe ducă (totuși, cu echipă la Mondiale?!) dar însă nu și-a dat obștescul sfârșit, în plus, nu se știe niciodată când vor reveni, probabil cât de curând și ei. Brand-urile de genul au o viață ciclică: le cumpără cineva, investește în tehnologie și le pune pe picioare.

          Legat de Kross și Rock Machine am avut două astfel de biciclete la test, să știi că nu-s deloc departe de Cube și Merida și mă poți crede pe cuvânt. Intenția nu este de a avantaja un producător în fața altuia, nu am făcut asta niciodată, căci este regula de aur dacă vrei să supraviețuiești ca publicație.

          Colnago sau Pinarello au prea puține modele în gama de MTB-uri pentru a fi considerați jucători pe piață. Sunt o nișă mult prea mică, mai mică decât Orange sau Santa Cruz.

          • Eu zic ca aberati cu talent. Nu cantati prohodul Konei cand au printre cele mai apreciate biciclete de all-mountain – Process, iar Operator a fost extrem de bine primita. YT e cam in aceeasi oala cu Radon si Canyon, nu vad cum deosebiti intre ele – biciclete pe stilul saorma cu de toate, cumperi o echipare si primesti si un cadru bonus. Nu zic ca nu evolueaza brandurile astea dar mai e mult pana sa fie de top.

            Categoria „premium” ati putea sa o spargeti in doua, nu de alta dar e hilar sa pui Rocky Mountain in aceeasi categorie cu RAM 🙂 – asta e doar un exemplu.

  • marca drossiger/droessiger unde s-ar incadra in aceasta clasificare? intreb pt ca detin un drossiger de vreun an de care sunt f multumit si eram curios unde s-ar clasifica. multumesc!

  • Bine punctat, JDM.
    Tocmai ce aveam acum cateva zile o discutie cu cativa prieteni, iar pentru mine, Premium de top reprezinta cei ce fabrica numai de top.
    Si desi fabrica top, multi au si entry-level de toata jena. Aici ma gandesc al Trek, Scott, Bianchi, Felt. Restul ma abtin, nu cunosc destul.
    Iar in lista mea Premium de top, nu ma pot gandi decat la Look si Colnago, momentan.
    Pinarello pare, dar in momentul in care am ridicat un FP3 de carbon si era mai greu decat Cannondale CAAD10 din aluminiu pe care il am, mi-am schimbat parerea.
    Acum, fiecare cum considera.

    • FP3 si CAAD10?! Mi se pare cam fortata comparatia. Doar daca vrei sa compari strict greutatea.
      FP3 e racing oriented, chiar daca are cadrul de carbon dintr-o calitate inferioara, iar CAAD10 e mai mult confort/all-rounder. Ambele sunt din clasa de mijloc.

      • Stiu asta, dar eu comparam si prin prisma faptului ca ar fi trebuit sa platesc 200 euro diferenta (SH amandoua), pentru o bicicleta mai grea, si o echipare apropiata. Eu, care particip la competitii doar ca amator, nu am vazut deloc avantajul.
        SI, totusi, cadru de carbon de la marca „premium” mai greu ca un confort de Al?

  • Sincer, RAM cred ca intra la categoria premium. Raportul calitate/pret e foarte bun si dispun si de cele mai noi tehnologii (tevi hidro, head-tube-uri conice, ax X12, etc.)

  • Am o bicicleta XEED de 27,5 echipata XT… Ea in ce categorie ar fi… am inteles ca este norvegiana
    Premium nu este dar nici Firstbike nu cred…

  • Sincer, acest articol ori trebuie documentat mai bine, ori il stergeti. Nu va face cinste. Nu mai vb de marcile care nu mai exista, care se repeta, sau cele care sunt incadrate aiurea kross – cross
    devron = DHs
    etc

    • Kross nu este egal cu Cross. Sunt două mărci distincte. Una este din Polonia, cealaltă din Bulgaria. DHS nu este egla cu Devron căci sunt biciclete total diferite. De altfel, Devron-urile se vând și în afara țării. Alte exemple pentru care ar trebui șters articolul?

      • Am pus egal pentru ca sunt aceeasi mancare de peste. Stiu unde sunt produse respectivele. Trek detine Gary Fisher. Daca vroiai un articol calume puneai cele 3-4 marci cu adevarat premium sus si apoi middle si cei fara pretentii. Tu le-ai cam incurcat. Inca o data, respect pentru restul revistei, articolul mai trebuie documentat

    • Am Canyon. 2013 Grand AL 6.0 sau 7.0, am uitat exact. Varianta care venea cu transmisie XT. Imi pare rau sa te dezamagesc dar ala nu e un cadru de brand de top. Sudurile sint rudimentare. Imi place geometria, ma simt perfect pe bicla atit pe offroad cit si pe sosea dar dupa cum am zis si mai sus. Un cadru Scapin de sub 500euro pret retail ( chiar asta e bicla despre care vorbesc http://i.imgur.com/ybcgBE9.jpg ) are 10 clase peste Canyon.

      La carbon e mai usor sa ascunzi imperfectiunile din timpul procesului de fabricatie, la suduri insa in otel, aluminiu si titan se vede cine e producator serios 🙂

      • ok, nu stiu sudurile la 2013, dar pe mult site.uri din afara la best bikes 2015 apare cate un canyon , scapin mai putin. eu nu ma dau expert dar am mai multa incredere in bikeradar decat freerider.

  • Nu cred ca are rost sa va bateti capul cu toate comentariile. Daca intreb 100 persoane referitor la articol, 100 de pareri diferite. Mie mi se pare un articol excelent, pareri obiective, impartiale. Felicitari, merge bine treaba si apreciez munca depusa si documentata efectuata de voi.

  • Unii se uita la produsul final si ignora ce e in spate. De ce e GT brand top premium? Pentru ca proiecteaza si testeaza un cadru cu 2 ani inainte de al pune pe piata. Pentru ca investesc enorm in cercetare. Pentru ca gandesc bicicleta de la 0.
    De ce sunt altele ”doar” premium? Pt. ca folosesc noile tehnologii fara sa fi creat sau descoperit ei insisi acestea.
    In rest tampenia ca un cadru mai usor e mai bun, ignorand rigiditatea si adevarata eficienta denota ce experti sunt romanii in toate. Prefer oricand un Niner de 1300 g unei bucati de carbon de 999 g care flexeaza si are o geometrie facuta la ochi.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

seventeen − 8 =